پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بدهی سال ۹۷ تامین اجتماعی مازندران به مراکز درمانی تسویه شد

0

دکتر محمد خورشیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که مطالبات سه ماهه امسال مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران نیز پرداخت شده است و مطالبات بقیه ماهها هم در حال بررسی و در مرحله پرداخت قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۲ هزارو ۳۰۰ موسسه دولتی و خصوصی طرف قرارداد با تامین اجتماعی استان مازندران هستند، اظهار داشت: پرداخت مطالبات مراکز دانشگاهی، آزمایشگاه و داروخانه های دولتی برای جبران کاهش نقدینگی است که تاثیر مثبتی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دارد.

خورشیدی گفت : با توجه به وجود مشکلات و مسایل مالی در سازمان، نگاه تامین اجتماعی به حوزه درمان مثبت و تمام تلاش سازمان ارتقای کمی و کیفی درمان در سراسر کشور است.

پرداخت معوقه پرستاران 

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران همچنین با تبریک روز پرستار گفت که ما به التفاوت قانون ارتقای بهره وری پرستاران که از سال ۹۱ تا کنون معوق مانده بود ، پرداخت شده است .

وی با اعلام این که ۸۰۰ پرستار در مراکز بیمارستانی و درمانی تامین اجتماعی مازندران فعالیت دارند ، افزود : این قانون شامل تمامی پرستاران اعم از رسمی ، پیمانی ، طرحی و قراردادی شاغل در مجموعه های بیمارستانی و درمانی تامین اجتماعی است.

خورشیدی از خدمات پرستاران قدردانی کرد و بیان داشت: اگرچه مشکلات کمبود پرستار در مدیریت درمان تامنی اجتماعی مازندران چشم گیر نیست اما با عملیاتی شدن مقوله سختی کار پرستاران بیشتر مشکلات حل و فصل می شود.

آغاز طرح توسعه بیمارستان ها  

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران همچنین از آغاز طرح توسعه ۲ بیمارستان حکمت ساری و بوعلی نکا خبر داد و بیان داشت: اجرای طرح توسعه اورژانس و هتلینگ بیمارستان شفا بابلسر نیز با هفت میلیارد تومان در حال اجرا است.

تامین اجتماعی مازندران پنج بیمارستان و ۱۴ مرکز درمانی سرپایی فعال در سطح استان دارد.
همچنین ۳۲ بیمارستان دولتی و ۶ بیمارستان خصوصی در سطح استان مازندران با تامین اجتماعی قرارداد دارند.
بر اساس آمارهای رسمی از جمعیت حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری مازندران یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر معادل ۵۹ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.