پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بخاری هیزمی برای گرم کردن دام سبب آتش گرفتن دامسرا شد

0

دهیار روستای بسطام از توابع بخش کجور دقایق پیش در این باره به خبرنگار ایرنا گفت که این حادثه عصر امروز جمعه در منطقه اجو پیرامون این روستا به وقوع پیوست و با تلاش دامدار دام ها  نجات یافتند.

جعفر درویش افزود : آنچه از صحنه حادثه دیده شده ظاهرا دامدار برای گرم کردن محیط دامسرا از بخاری هیزمی استفاده می کرد که به علت گرمای بیش از حد و برخورد یکی از دام ها به بخاری منجر به این آتش سوزی شد

وی اظهار داشت :  این دامسرا  حدود ۴۰۰ متر زیربنا داشت اگر چه دام ها با تلاش بموقع دامدار از دامسراو به بیرون انتقال داده شدند ولی تمامی خوراک دام از جمله علوفه ، کاه و سبوس تفاله موجود در آن به طور کل تبدیل به خاکستر شد ضمن آنکه آتش به بنای این دامسرا خسارت جدی وارد کرد.

بخشدار کجور نیز گفت: به علت شدت آتش سوزی تمامی نیروهای آتش نشانی از شهرهای پول ، نوشهر،  مرزن آباد و چالوس برای اطفای حریق به این روستا اعزام شدند.

علی خزایی فر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون آتش کاملا مهار شده و خوشبختانه به عرصه های جنگلی و مرتعی این منطقه خسارتی  وارد نشد.

روستای بسطامی دستکم  ۵۰۰ خانوار جمعیت ثابت و شناور دارد و در فاصله حدود ۴۵ کیلومتری جنوب غربی مرکز بخش کجور واقع است.

بخش تاریخی و کوهستانی کجور نوشهر با جمعیت ۱۲ هزار جمعیت ثابت و ۲۵ هزار نفر جمعیت متغییر دارای ۲ نقطه شهری و ۶۶ نقطه روستایی در فاصله حدود ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی نوشهر قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.