پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازگشت فکری به نساجی – ایرنا

0

سرمربی مازندرانی فوتبال کشور که پیشینه حضوری کوتاه روی نیمکت نساجی مازندران را دارد، پس از کناره‌گیری مهاجری، از ساوه به قائمشهر آمده و حالا سرمربی تنها نماینده فوتبال شمال کشور در لیگ نوزدهم است.

فکری که کمتر از ۲ ماه است سرمربی تیم خوشه طلایی ساوه در لیگ دسته یک فوتبال کشور شده بود با این تیم نتایج قابل قبولی نیز به دست آورده است. او پس از ورود به خوشه‌طلایی ساوه «حنیف عمران‌زاده» بازیکن بازنشسته اهل چمستان نور را به عنوان دستیار خود انتخاب کرد و توانست با کسب نتایج قابل قبول رضایت مدیران این باشگاه دسته یکی را به دست بیاورد و حتی این تیم را به یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر تبدیل کند.

 او حالا باید در هفته‌هایی سخت روی نیمکت تیمی بنشیند که یکی از پرشورترین هواداران فوتبال ایران را دارد. هوادارانی که به دلیل کسب نتایج ضعیف در هفته‌های اخیر و متزلزل بودن شرایط تیم‌شان در جدول، تنها انتظارشان از فکری کسب نتیجه در دیدارهای سخت باقیمانده نساجی است.

روزهای سخت مهاجری

نساجی مازندران که این فصل با ارائه بازی‌های قابل قبول توانست رضایت هواداران از نظر کیفیت بازی را در بسیاری از دیدارها جلب کند، در نتیجه‌گیری ضعیف ظاهر شد و به واسطه از دست دادن موقعیت‌های متعدد گلزنی و همچنین با اشتباه‌های زیاد در خط دفاع امتیازات زیادی را از دست داد تا اکنون با ۲۰ امتیاز از ۲۰ بازی در جایگاه تقریبا خطرناک جدول رده‌بندی قرار داشته باشد.

«رضا مهاجری» سرمربی بااخلاق و دغدغه‌مند نساجی‌چی‌ها که پیش از لیگ نوزدهم و در دوران جابه‌جایی مالکیت این باشگاه روی کار آمده بود، این رقابت‌ها را با نساجی خیلی خوب آغاز کرد و حتی در پایان هفته پنجم نساجی با مهاجری رتبه سوم جدول را نیز تجربه کرد. اما پس از آن نساجی در شرایط خاصی قرار گرفت و چندین هفته بدون گل و ۱۰ هفته بدون برد و را در نیم‌فصل نخست ثبت کرد.

با آغاز نیم‌فصل دوم شرایط نساجی تا حدودی بهتر دیده شد. این تیم از دو بازی نخست نیم‌فصل دوم دو پیروزی به دست آورد و امیدواری هوادران را برای بهتر شدن وضعیت تیم افزایش داد. اما از هفته هجدهم شرایط تغییر کرد و در حالی که نساجی با تیم‌های پایین‌تر از خودش در جدول یعنی سایپا و شاهین بوشهر باید رقابت می‌کرد و امید زیادی به کسب نتیجه از این دو بازی وجود داشت، در کمال ناباوری هر دو بازی را در هفته‌های هجدهم و نوزدهم واگذار کرد و در هفته بیستم نیز در خانه مقابل پارس جنوبی جم، دیگر پایین جدول به تساوی بدون گل بسنده کرد.

کسب این نتیجه‌ها کافی بود تا مهاجری این بار برای سومین بار و به طور قطعی از نساجی کناره‌گیری کند. او پیش‌تر نیز در مصاحبه‌هایی اعلام کرده بود اگر مسئولان و هواداران احساس می‌کنند با رفتن او به تیم کمک می‌شود خودش حاضر به جدا شدن از نساجی است تا شرایط تیم بهبود یابد. پس از بازی با شاهین بوشهر و شکست برابر این تیم قعر جدولی نیز مهاجری تلویحا از نساجی خداحافظی کرد و دست مسئولان تیم را برای کنار گذاشتن او باز گذاشت. اما این بار تصمیم مهاجری به طور قطعی از سوی خودش گرفته شد و با موافقت مدیران باشگاه و مالک تیم نیز قرار گرفت.

عملکرد مثبت در نیمکت خوشه طلایی

حالا از باشگاه خبر رسیده که «محمود فکری» سرمربی اهل جویبار مازندران و بازیکن و کاپیتان سابق استقلال برای دومین بار سکان هدایت نساجی را به عهده گرفته است. این سرمربی ۷ دی امسال پس از کسب نتایج ضعیف خوشه طلایی ساوه با «محسن عاشوری» به عنوان سرمربی این تیم معرفی شد و در ۸ بازی که سرمربی این تیم بود نتیجه قابل قبولی کسب کرد. خوشه  طلایی ساوه با محمود فکری از ۸ دیدار توانست ۵ پیروزی و یک تساوی کسب کند و در دو بازی نیز شکست خورد. به عبارتی دیگر این تیم تحت هدایت محمود فکری از ۲۴ امتیاز ممکن موفق شد ۱۶ امتیاز را به دست بیاورد و خود را به جمع مدعیان صعود برساند.

 آخرین حضور فکری در مازندران برای یک رقابت فوتبالی به ۲۰ بهمن، یعنی حدود دو هفته پیش برمی‌گردد. او با تیم خوشه‌طلایی ساوه به بابل آمده بود و در هفته بیست‌وسوم لیگ آزادگان مقابل رایکا قرار گرفت . فکری در بابل توانست میزبان و تیم استان خودش را شکست دهد و خوشه‌طلایی را در رتبه دوم جدول قرار دهد و به صعود و رسیدن به لیگ دسته اول امیدوارتر کند. هرچند که تیمش در هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های لیگ دسته یک، بازی خانگی مقابل تیم دوم جدول این لیگ، یعنی مس کرمان را واگذار کرد و با کسب یک تساوی در هفته بیست‌وپنجم از مدعیان صعود فاصله گرفت.

خوشه طلایی ساوه در حال حاضر با ۴۲ امتیاز از ۲۵ بازی در رتبه پنجم قرار دارد و فاصله این تیم با تیم دوم جدول فقط ۳ امتیاز است. فکری در شرایطی که توانست عملکرد تقریبا مطلوبی در خوشه طلایی ساوه داشته باشد مورد توجه مسئولان نساجی قرار گرفت و به این باشگاه آمد. اظهارات او در روزهای اخیر نیز نشان می‌دهد که خودش نیز تمایل زیادی به حضور روی نیمکت نساجی دارد. دو روز پیش فکری در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که با مدیران باشگاه نساجی به نتیجه رسیده و اگر مسئولان خوشه طلایی رضایتنامه او را صادر کنند، سرمربیگری او در نساجی قطعی است.

پیشینه فکری با نساجی

حضور فکری در نساجی علاوه بر این که به واسطه تغییر سرمربی می‌تواند یک شوک مثبت به تیم وارد کند، با توجه به پیشینه قابل قبول او در تیم‌های دسته اولی می‌تواند اثرگذار باشد. این سرمربی مازندرانی در حاشیه‌های نیم‌فصل دوم فصل گذشته و پس از کناره‌گیری جواد نکونام نیز یکی از گزینه‌های سرمربیگری نساجی بود. اما در نهایت مجید جلالی روی نیمکت نساجی نشست.

فکری دو فصل قبل، یعنی همان فصلی که نساجی به لیگ برتر صعود کرد توانسته بود نفت مسجد سلیمان را به عنوان تیم برتر لیگ دسته یک به لیگ برتر برساند.

این سرمربی مازندرانی فوتبالش را با تیم نساجی در سال ۱۳۶۹ آغاز کرد و از این تیم به فوتبال کشور معرفی شد. نگاهی به پیشینه حضور او در نساجی به عنوان سرمربی نشان می‌دهد که حاشیه‌های باشگاه در زمانی که سرمربی این تیم شده بود او را از نساجی دور کرد.

فکری تابستان ۱۳۹۵ و از نخستین روزهای تیر سرمربی نساجی شد و در نهایت پس از پنج بازی در ۱۲ شهریور همان سال از نساجی خداحافظی کرد. نساجی دومین تیمی بود که فکری سرمربیگری را در آن تجربه کرد. او پیش از نساجی سرمربی شیرین‌فراز کرمانشاه بود.

عملکرد فکری در همان ۵ بازی برای نساجی پرحاشیه آن روزها قابل دفاع بود. یک پیروزی و چهار شکست حاصل سرمربیگری فکری برای نساجی در همان دیدارها بود. اما پس از این بازی‌ها اعلام کرد که مسائل حاشیه‌ای تیم اجازه ادامه همکاری او را نمی‌دهد و تصمیم گرفت که از شمال ایران به جنوب ایران برود و سرمربی نفت مسجد سلیمان شود که در نهایت این تیم را به لیگ برتر نیز رساند و بهترین سرمربی لیگ دسته یک فوتبال کشور در آن فصل شد. پس از کسب این موفقیت سرمربی شاهین شهرداری بوشهر شد و در نهایت به دلیل مسائل مالی از این تیم جدا شد.

نساجی با ۲۰ بازی و کسب ۲۰ امتیاز اکنون در رتبه یازدهم جدول قرار دارد.

این تیم پنجشنبه این هفته – ۸ اسفند – در تبریز باید به مصاف ماشین سازی این شهر برود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.