پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بارگذاری ۵۰۰ محتوای آموزشی در سامانه مازندمحتوا

0

علیرضا سعدی پور روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۲ هزار محتوای آموزشی دیگر نیز در حال بررسی و بارگذاری در سانمانه آموزشی مازندمحتوا است. 

وی با بیان اینکه این سامانه دارای محتوای آموزشی برای تمامی دانش آموزان از مقاطع مختلف است ، گفت: محتوای این سامانه آموزشی از سوی معلمان استان و بر اساس نیاز دانش آموزان تهیه و بارگذاری شده است. 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: محتواهای آموزشی سامانه مازندمحتوا به صورت فیلم، فایل صوتی و متن (pdf) است که دسترسی به آن برای همه دانش آموزان استان و کشور رایگان و آزاد است. 

به گفته سعدی پور یکی از ویژگی های سامانه مازند محتوا ارسال درخواست محتوای آموزشی از سوی دانش آموزان است تا نیازهای خود در این سامانه را مطرح کنند و حداکثر پس از ۴۸ ساعت محتوای مورد نظر خود را دریافت کنند. 

وی همچنین به میزان بازدید از این سامانه اشاره کرد و گفت: تا به امروز محتواهای موجود در سامانه آموزش مجازی مازندران ۲۵ هزار بار بازدید و دریافت شد. 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه ۱۷ هزار مورد از بازدید و دریافت محتوای آموزشی از سوی دانش آموزان استان انجام شد افزود: حدود هشت هزار بازدید از این سامانه توسط کاربران انجام شد که استان تهران با سه هزار بازدید و گیلان با ۲ هزار بازدید بیشترین میزان دریافتی محتواهای آموزشی را از این سامانه ثبت کردند. 

سعدی پور به دریافت محتواهای آموزشی از استان های دیگر کشور و دانش آموزان ایرانی خارج از کشور اشاره کرد و گفت: هر روزه بیش از ۲ هزار بار محتواهای آموزشی سامانه مازندمحتوا دریافت می شوند. 

بهانه ای قبول نیست

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در حال حاضر تمامی شرایط برای آموزش از راه دور دراستان فراهم است تاکید کرد: هیچ بهانه ای برای دانش آموزان و معلمان برای توقف در تداوم تحصیل پذیرفتنی نیست. 

سعدی پور آموزش از راه دور و آموزش مجازی را برای معلمان و دانش آموزان یک فرصت دانست تا هم نسبت به تغییرات آموزشی تجربه کسب کرده و همچنین ظرفیت های مثبت فضای مجازی را بهتر بشناسند. 

او اظهارداشت : در صورت طولانی شدن تعطیلی مدارس به دلیل ویروس کرونا آموزش و پرورش مازندران هیچگونه مشکلی برای تهیه محتوای آموزشی و تداوم تدریس نخواهد داشت. 

 زیرساخت های اینترنت مازندران بزرگ ترین ظرفیت آموزشی

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به موفقیت این سامانه در تداوم تحصیلی دانش آموزان گفت: مهم ترین ظرفیت مازندران که آموزش از راه دور را به یک فرصت تبدیل کرده است دسترسی تقریبا تمامی مردم استان به زیرساخت های فناوری ارتباطات و اینترنت است. 

وی با بیان اینکه اکنون بیش از ۹۸ درصد مردم مازندران از اینترنت پرسرعت بهره‌مند و به آن دسترسی آسان دارند افزود: مازندران در مقایسه با استان های دیگر از ظرفیت بالای دسترسی اینترنت برخوردار است که بزرگ ترین مزیت استان محسوب می شود. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.