پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

باران و برف امشب وارد مازندران می‌شود

0

مسئول پیش بینی هواشناسی مازندران روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جریان کم فشار و بارانی پیش رو شمالی و سرد خواهد بود و کاهش چشم گیر دما را برای مازندران در پی دارد.

مرتضی فرجی ادامه داد: از عصر امروز بارندگی در استان آغاز خواهد شد و تا ابتدای شب تمامی نقاط استان را در بر می گیرد.

وی میزان بارندگی را تقریبا شدید توصیف کرد و گفت: بر اساس نقشه های ماهواره ای روز جمعه اوج بارندگی خواهد بود که پیش بینی می شود شاهد آب گرفتگی معابر و افزایش قابل توجه آب رودخانه ها باشیم.

کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران همچنین افزود: از امشب مردم اغلب نقاط استان شاهد وزش باد نسبتا شدید خواهند بود. 

فرجی کاهش دما در مازندران را حدود ۱۰ درجه پیش بینی کرد و گفت: برای شهر ساری دمای هوا در گرم ترین ساعت روز جمعه به ۱۴ درجه می رسد.

وی با تکرار اینکه اوج بارندگی از صبح جمعه تا صبح شنبه است، افزود: از روز شنبه از شدت بارندگی کاسته می شود اما هفته آینده بارندگی های پراکنده خواهیم داشت.

برف از امشب مهمان مناطق کوهستانی

کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران همچنین اعلام کرد: با ورود سامانه بارشی به استان پیش بینی می شود برای مناطق کوهستانی از ارتفاعات ۱۵۰۰ متر بارندگی ها به صورت برف و در ارتفاعات بیش از سه هزار متر کولاک باشد.

فرجی با بیان اینکه تقریبا دمای تمامی مناطق کوهستانی از امشب به زیر صفر درجه می رسد، افزود: شب گذشته سه ایستگاه بلده ، سیاه بیشه و الاشت به ترتیب منفی پنج درجه ، منفی ۲ درجه و منفی یک درجه بود.

وی اعلام کرد که محورها و جاده های کوهستانی نیز در روزهای آینده مه آلود و با کاهش دید همراه است و بهتر است از تردد غیر ضروری خودداری شود.

به گفته او ریزش سنگ، رانش زمین، اختلال و لغزندگی در جاده های کوهستانی پیامدهای این سامانه بارشی برای ارتفاعات مازندران است.

امواج سه متری در راه سواحل مازندران

کارشناس هواشناسی مازندران دریای خزر را  از امروز توفانی اعلام کرد و گفت: ارتفاع امواج برای گذر امروز تا صبح جمعه به ۲ متر خواهد رسید.

فرجی دریای خزر را برای روز جمعه توفانی تر توصیف کرد و گفت: فردا امواج بیش از سه متری دریای خزر را در ساحل مازندران در بر می گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.