پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

باد و باران مهمان آسمان مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

سیدمحمدرضا رضوی امروز درباره پیش‌بینی وضع هوای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: روز یک‏‌شنبه آسمان مازندران به‌صورت نیمه‌ابری و از بعدازظهر  همراه با وزش باد شدید موقتی ،  رگبارباران  و احتمال  رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به شکل‌گیری جریانات شمالی سطح زمین و عبور موج در تراز میانی جو از  اواسط روز یک‌شنبه، افزود: این سامانه تا صبح چهارشنبه فعال بوده و طی این مدت شاهد وزش باد شدید، کاهش دما و رگبار متناوب باران و احتمال رعدوبرق خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران اضافه کرد: همچنین  از اواسط روز یک‌شنبه ابتدا وزش باد آغاز و تا اواخر روز یک‌شنبه وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه شاهد بارندگی و وزش باد هستیم، افزود: دمای هوای استان طی این مدت حدود چهار تا هشت درجه کاهش پیدا می‌کند.

رضوی با اشاره به کاهش ابرناکی آسمان استان روز چهارشنبه آخرین روز اردیبهشت امسال، تصریح کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، روزهای پنج‌شنبه و جمعه آسمان استان به‌صورت صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد:  از صبح یک‌شنبه با شمالی شدن جریان هوا و عبور موج از تراز میانی جو، وزش باد شروع شده و دریا به‌تدریج از ظهر موّاج و توفانی خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی مازندران به وزش باد شدید و موّاج شدن دریا اشاره کرد و افزود: بر این اساس بیشینه سرعت وزش باد نزدیک ساحل ۱۵ متربرثانیه(۵۴ کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل تا ۱۸ متر بر ثانیه (۶۵ کیلومتر بر ساعت) پیش‎بینی می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: احتمال پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن قایق‌های کوچک و شناورهای سبک، صدمه دیدن کشتی‌ها و صدمه دیدن ماهیان در قفس از پیامدهای این سامانه بارشی محسوب می شود.

رضوی با تاکید بر اینکه تمامی فعالان دریایی نسبت به فعالیت در دریا تمهیدات لازم را بعمل آورند، گفت: برای امان نگه‌داشتن خود و دیگران از اثرات مخاطرات دریایی باید اقدام شود؛ چراکه این احتمال وجود دارد که با اختلال قابل‌توجهی در بخش دریایی و زیرساخت‌هاو تهدید جانی روبرو شویم.

وی با بیان اینکه باید از رفتن به دریا اجتناب کرده و از توصیه‌های دستگاه‌های مرتبط و مقامات محلی پیروی شود، افزود:  مسوولان باید تمهیدات لازم را به‌منظور جلوگیری از خسارت انجام دهند که این اقدامات شامل جلوگیری از هرگونه تردد شناورها اعم از سبک و سنگین، کشتی‌ها و سایر است.

 /۸۶۰۳۴/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.