پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اولین دستگاه‌ سی‌تی آنژیوگرافی قلب مازندران رونمایی شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، با راه اندازی این دستگاه علاوه بر بی نیازی استان برای ارجاع بیماران نیازمند به استان های دیگر از جمله تهران ، برای حدود ۸۰ نفر ایجاد نیز شغل شده است.

استاندار مازندران در حاشیه مراسم رونمایی از این دستگاه در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این که دولت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه های مختلف بویژه حوزه سلامت به صورت جدی حمایت می کند، گفت: آمار مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی و عروقی در کشور و همسنگ آن در استان بالاست و هرگونه امکانات و تجهیزات پزشکی که بتواند کمک کار شناسایی و درمان این بیماری شود، باید مورد حمایت قرار گیرد.
احمد حسین زادگان افزود: خوشبختانه سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان در مازندران در حد رضایت بخشی قرار دارد، ضمن این که امکانات دولتی استان هم در این زمینه نسبتا خوب است.

نماینده عالی دولت در مازندران اظهار داشت: دستگاه سی تی آنژیوگرافی با تسهیلات دولتی و آورده بخش خصوصی با سرمایه گذاری حدود ۳۰۰ میلیارد ریال خریداری و نصب شد که می تواند علاوه بر بیماران قلبی استان، از سایر استان های کشور به خصوص شمال کشور پذیرش بیمار داشته باشد.
حسین زادگان اضافه کرد: دولت با محدویت مالی برای تامین و تجهیز امکانات مواجه است و باید زمینه ای فراهم شود تا با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی برخی از  امکانات و تجهیزات مورد نیاز وارد استان شود.
وی گفت: با وجود این محدودیت ها، ما باید در حوزه بهداشت و درمان به دنبال خرید تجهیزات مدرن و روزامد پزشکی با حمایت دولت از بخش خصوصی باشیم و در خرید سی تی آنژیوگرافی نیز دولت در حوزه تسهیلات بانکی و ارزی کمک کار شد.
استاندارمازندران خواهان تداوم ورود تجهیزات پیشرفته پزشکی به استان برای تسریع در درمان بیماران شد.
سی آنژیوگرافی رایگان برای بیماران ارجاعی از مراکز درمانی دولتی 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم گفت : بر اساس توافق با مرکز خصوصی خریدار دستگاه سی تی آنژیوگرافی، بیماران ارجاعی از مراکز درمانی دولتی در قالب طرح تحول نظام سلامت به صورت رایگان از این تجهیزات برای شناسایی بیماری قلبی استفاده می کنند.
دکتر سید عباس موسوی افزود : خرید این تجهیزات پزشکی از سوی مرکز خصوصی بهداشتی و درمانی گام بزرگ برای توسعه تجهیزات پزشکی در استان است و همواره این نوع سرمایه گذاری ها مورد حمایت دانشگاه علوم پزشکی قرار داشت.
وی ادامه داد: شرکت های بیمه ای باید در پرداخت هزینه ها به این نوع مراکز به گونه ای عمل کنند که اکثر بیماران بتوانند از چنین خدمات مدرن برخوردار باشند.

سی تی آنژیوگرافی نوعی تصویر برداری است که قلب و شریان های خون رسان را به وسیله اشعه ایکس قدرتمند بررسی می کند. این نوع تصویر برداری ممکن است برای تشخیص علت درد قفسه سینه یا دیگر علائم استفاده شود. این تصویر برداری بدون تهاجم است و نیازی به مدت بهبودی ندارد.

افزایش آمار بیماران قلبی عروقی در سال های اخیر سبب شده تا نسل جدیدی از دستگاههای تشخیصی وارد حوزه سلامت شود که تازه ترین نوع آن سی تی آنژیوگرافی است. بر اساس آمار ثبت احوال مازندران به طور میانگین سالانه حدود ۱۵ هزار نفر در این استان مازندران فوت می کنند که علت یک سوم از این مرگ ها بیماری های قلبی و عروقی است.
طبق گزارش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم روزانه ۱۶ نفر در این استان بر اثر بیماری قلبی و عروقی جان خود را از دست می دهند.

۶۹۸۲/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.