پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اوضاع نگران کننده صید کیلکا در مازندران

0

به گزارش خبرنگار مهر، فصل صید ماهیان کیلکا از ۱۵ خردادماه در دریای مازندران آغاز شد و مهرداد قلی پور رئیس اتحادیه کیلکاگیران مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اوضاع صید کیلکا خوب نیست، شرایط جوی دریا را از جمله دلایل بیان کرد و گفت: سه ماهی برای رسیدگی به وضعیت ذخایر آبزیان به دلیل تعطیلی فعالیت به دریا نرفته بودیم وهمه این مسائل در وضعیت صید تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه صید ماهیان کیلکا از ۱۵ خرداد شروع شده اما هنوز به صید مطلوب و ایده آل نرسیدیم، گفت: دو شب گذشته حدود ۲۰۰ کیلوماهی کیلکا صید کردیم که بسیار ناچیز است.

قلی پور با عنوان اینکه صید ماهی، صید انتظاری است یادآور شد: احتمال دارد وضعیت صید درماه های بعدی بهتر شود اما اتفاق بد آنجا است که طبق بررسی وضعیت صید در سال‌های قبل، در حال حاضر میزان صید کاهش چشمگیری یافته است.

رئیس اتحادیه کیلکاگیران مازندران وضعیت صید ماهیان کیلکا را نسبت به سال‌های قبل بسیار نگران کننده برشمرد و گفت: در سال‌های گذشته وضعیت صید به مراتب بهتر از حال حاضر بوده است.

وی با اظهار اینکه اتحادیه کیلکاگیران ۴۸۰ سهامدار دارد، گفت: با احتساب افراد و کارگران شاغل، کارگران روزمزد و فعالان بخش‌های مختلف بیش از هزار و ۵۰۰ خانوار در این رسته فعالیت می‌کنند.

قلی پور به صید کیلکا در برخی مناطق استان از جمله بابلسر و امیرآباد اشاره کرد و افزود: شناور صید کیلکا بیشتر در مسیرهای دریایی بابلسر و امیرآباد فعالیت دارد و روزانه ۱۲ ساعت به صید مشغول هستند.

رئیس اتحادیه کیلکاگیران با عنوان اینکه فصل صید ماهیان کیلکا تا پایان اسفندماه ادامه دارد، گفت: تجربه نشان داده که به دلیل شرایط نامناسب جوی و غیره فقط ۱۵۰ روز می‌توان به صید پرداخت.

وی همچنین سخت و زیان آور شغل صیادی را از جمله دغدغه‌ها بیان کرد و خواستار توجه مسئولان برای تحقق این خواسته قانونی و منطقی شد.

قلی پور همچنین در پاسخ به اینکه طبق اعلام برخی صیادان انسداد راه‌های عبور به دریای خزر سبب نارضایتی این صنف شده است، با بیان اینکه وضعیت صید کیلکا با استخوانی متفاوت است، یادآور شد: تاکنون تجمعی از سوی صیادان مقابل این اتحادیه صورت نگرفته است.

کد خبر 4967962
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.