پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اهدای۴۸۲ واحد پلاسما توسط بهبودیافتگان کرونا در مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

ذوالفقار تقوی امروز درباره وضعیت ذخایر خونی و حضور اهداکنندگان در پایگاه‌های انتقال خون مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد:  در ٦ ماهه نخست امسال ۷۴هزار و ۳۸۵ نفر از اهداکنندگان به پایگاه‌های انتقال خون مازندران مراجعه کردند که از این تعداد ۶۰هزار و ۹۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: از میان اهداکنندگان ۳۸هزار و ۱۳۰ نفر اهداکننده مستمر، ۱۵هزار و ۷۹۰ نفر باسابقه و ۶هزار و ۱۷۰ نفر باراولی هستند.

مدیرکل انتقال خون مازندران اضافه کرد: ازمیان اهداکنندگان ۵۸هزار و ۲۱۲ اهداکننده مرد و یک‌هزار و ۸۷۸ نفر خانم هستند.

این مسؤول به وضعیت ذخایر خون نسبتا خون در مازندران، تصریح کرد: باتوجه به اینکه نیاز به خون، نیازی مستمر و دائمی است و عمر فراورده‌های خون مانند پلاکت فقط سه تا پنج روز است درخواست ما از  مردم نوع‌دوست مازندران که شرایط اهدای خون را دارند این است که به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و با اهدای خون جان سه بیمار را نجات بخشند.

تقوی با اشاره به نیاز مبرم به پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا، خاطرنشان کرد: باتوجه به گسترده شدن شیوع کرونا در استان، از افراد بین ۱۸ تا ۶۰ سال که یک ماه از بهبودی‌شان می‌گذرد، درخواست می‌شود که به بخش اهدای پلاسما در پایگاه انتقال خون بابل مراجعه و در این عمل انسان‌دوستانه شرکت کنند.

وی با اعلام اینکه تعداد اهدای پلاسما هم توسط بهبودیافتگان کووید ١٩ از ابتدای اردیبهشت تا ۱۰ مهر ماه امسال  ٤٨٢ واحد بوده است، گفت: بهبود یافتگان کووید ١٩ به شکرانه بازیابی سلامتی‌شان در صورت تمایل می‌توانند برای آگاهی بیشتر با شماره تلفن‌های ٣٣٣١٤٨٦٣  و ٣٢٣٧١٠٥٥ با پیش شماره ۰۱۱ از ساعت ٨تا ١٣ تماس بگیرند.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.