پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انهدام باند قاچاق چوب آلات جنگلی در چهاردانگه

0

به گزارش پایگاه خبریچهاردانگه نیوز، سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران از انهدام باند قاچاق چوب آلات جنگلی قاچاق و کشف 15 تن چوب در ساری خبر داد.

سید جعفر ساداتی  اظهار کرد: در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت کالاهای ممنوعه و در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی به صورت باندی در قطع درختان جنگلی در منطقه  چهاردانگه فعالیت دارند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی ماموران پلیس دریافتند، قاچاقچیان چوب پس از قطع درختان جنگلی و دپوی چوب در داخل دامداری‌ها و برخی باغات با استفاده از خودروهای سواری، وانت نیسان و کامیون به صورت غیر مجاز چوب آلات غیرمجاز را به دیگر شهرستان‌ها و استان‌ها انتقال می‌کنند.

سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات محل دپو چوب آلات جنگلی قاچاق و خودروهای حامل چوب آلات را شناسایی کردند و با همکاری نمایندگان منابع طبیعی در عملیاتی ضربتی و مشترک متهم از اعضای این باند را شناسایی و دستگیر کردند.

ساداتی از کشف ۶ تن انواع چوب آلات جنگلی قاچاق از این افراد خبر داد و افزود: در ادامه تحقیقات ۶ همدست این افراد از اعضای باند شناسایی و دستگیر شدند و از آنان ۹ تن چوب جنگلی قاچاق و در مجموع ۱۵ تن چوب کشف شد.

وی افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی چوب های مکشوفه ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده و در این خصوص ۲دستگاه وانت نسیان، یک دستگاه کامیون، یک دستگاه خودرو وانت پیکان توقیف شد.

ساداتی با اشاره به اینکه چوب آلات مکشوفه به سازمان منابع طبیعی استان تحویل شد، افزود: متهمان نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند./

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.