پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انقلاب اسلامی خیزش عظیم تاریخی است/ تدوین ۳۴۰ کتاب تاریخ انقلاب

0

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمودعلوی صبح سه شنبه در آیین رونمایی از ۱۲ جلد کتاب نقش مردم مازندران در انقلاب اسلامی، با گرامیداشت دهه فجر و چهل سالگی انقلاب اسلامی و ایام فاطمیه با اشاره به تدوین کتاب خیزش مازندران در انقلاب اسلامی برپایه اسناد به جا مانده از اسناد سازمان مخوف ساواک اظهار داشت: این اقدام کوچکترین حق مردم مازندران بود تا گوشه ای تاریخ این مرز و بوم کشور تدوین و حماسه آفرینی های مردم استان به تصویر کشیده شود.

وی با گرامیداشت ایام فاطمیه اظهار داشت: مصیبت های حضرت زهرا (س) متعدد بود که رحلت حضرت رسول اکرم (ص) از جمله آن به شمار می رود.

وی با اشاره به مسئله فدک اظهار داشت: فدک هیچ تاثیر اقتصادی در زندگی حضرت فاطمه زهرا نداشت و آن را برای ترویج اسلام به کار گرفته بود و این ناشی از فرهنگ اهل بیت است.

وزیر اطلاعات با اظهار اینکه رهبری و مقام به عنوان ارزش دنیوی هیچ تاثیری برای حضرت علی (ع) و فاطمه (س) نداشته است گفت: پست های دنیوی برای حضرت از آب دهان بزی کم ارزش تر بود و حضرت هیچ رغبتی به خلافت نداشته است.

حجت الاسلام علوی تصریح کرد: با رهبری حضرت علی، مسئله و سرنوشت اسلام و مسلمین بیمه می شد و از این حیث خلافت و رهبری برای حضرت دارای ارزش بود.

وزیر اطلاعات یادآور شد: با درک و دقت در فرمایشات و صحبت های حضرت زهرا (س)، انحراف در مسیر رهبری در جامعه اسلامی برای این حضرت دردآور بوده است و امامت نظام حکومتی برای مردم است و بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) نظام امامت به نظام خلافت تبدیل شده بود.

حجت الاسلام علوی تصریح کرد: اگر نظام امامت به نظام خلافت تبدیل شود ارزشهای اخلاقی به خطر می افتد و این مسئله سبب رنجش حضرت فاطمه (س) شده بود.

وزیر اطلاعات، با بیان اینکه هر انقلاب برای مصونیت باید از انحراف در حرکت و تحریف در نگارش تاریخ مصون ماند ادامه داد: اگر انحراف در حرکت در انقلاب و تحریف در نگارش تاریخ انقلاب خودنمایی کند باید انسان های آزاده و فرزانه مخالفت و مقابله کنند.

حجت الاسلام علوی تصریح کرد: کسانی که از مسیر ارزشهای الهی منحرف شده اند نتیجه و سرنوشت بدی داشته اند و برای اینکه از مسیر منحرف نشویم باید با تاریخ بی تحریف ارتباط داشته باشیم.

وی افزود: به فرمایش حضرت علی ملتی که فراز و فرودهای تاریخ او را از مسیرهای نادرست حرکت باز دارد و آشنایی با تاریخ چراغ راه آینده و حرکت درست در مسیر انقلاب خواهد بود.

تدوین ۳۴۰ جلد براسناد ساواک

وزیر اطلاعات در بخشی از سخنانش با بیان اینکه وزارت اطلاعات گنجینه عظیمی از اسناد سازمان امنیت و اطلاعات (ساواک) را در اختیار دارد گفت: وقتی دشمن شهادت به مبارزات یک شخصیت فرهیخته جامعه دهد در صحت آن کمتر می توان تردید کرد وجفای به مردم است که اسناد در گنجینه ها باقی بماند و مردم از آن بهره مند نشوند.

حجت الاسلام علوی با اشاره به ساخت مرکز اسناد اظهار داشت: وزارت اطلاعات تاکنون ۳۴۰ جلد کتاب برپایه اسناد ساواک تدوین کرده است و در استان های مختلف رونمایی شده که ۱۲ جلد مربوط به مازندران است.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام راحل مبنی براینکه نباید بچه های انقلاب در پیچ و خم ها تاریخ فراموش شوند، تدوین کتاب را از جمله راهکارها برای پیشگیری از فراموشی آن برشمرد و گفت: ستم ستیزی مردم از ویژگی های مازندران است که برابر حاکمیت های ستمگر مقاومت کردند و به روی امویان آغوش گشوده است.

وزیر اطلاعات، تسلیم ناپذیری برابر قدرت و حکومت ظالم و آغوش گرفتن فرزندان اهل بیت را از ویژگی های مردم مازندران بیان کرد و گفت: مازندران مامن علمای بزرگ بوده است و همیشه در عرصه مبارزات بالنده بوده است.

وی گفت: مردم منطقه در عرصه های مختلف در شکل گرفتن تاریخ عزتمندان این آب و خاک نقش داشته اند و علمای مازندران از سال ۱۳۴۱ پیام حضرت امام را به این سرزمین رساندند و مردم مازندران پیام امام را درک کردند.

حجت الاسلام علوی، با بیان اینکه مازندران از همان ابتدا به حضرت امام، آری گفت افزود: عملکرد مردم در ۱۲ جلد کتاب رونمایی شده به اسناد ساواک درج و نشر شده است و نکته بارز آنکه مردم مازندران دست رد به سینه مارکسیست ها می زنند و دین باوری در کنار ستم ستیزی ویژگی بارز مردم مازندران است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.