پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انعقاد قرارداد بازیکنان حاشیه جدید نساجی قائمشهر

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، بنا بر ادعای نماینده تام الاختیار یکی از دو مالک باشگاه نساجی قائمشهر که کمتر از یک هفته به این سمت منصوب شد با این قرارداد که از آن قرارداد ترکمنچای یاد شد حدود شش بازیکن تاثیرگذار فعلی این تیم در صورت عدم دریافت بیش از 50 درصد از دستمزدشان تا پایان نیم فصل اول، بازیکن آزاد محسوب می شوند و می توانند جذب هر یک از 15 تیم حاضر در رقابت های لیگ برتری شوند.
 سیف الله پور در گفت و گو با سایت باشگاه نساجی قائمشهر انعقاد قرارداد این بازیکنان را به سرپرست و مالکان قبلی تیم که به طور موقت در ابتدای فصل و در آستانه نقل و انتقال تیم  به آنها فروخته شد و پس از اندک زمانی به دلیل بدعهدی دو طرف خریدار و فروشنده، تیم بار دیگر به مالکانش ( صنیعی فر و حدادی ) برگشت خورد، نسبت داد.
وی از استاندار مازندران و سایر ورزشی کاران استان خواست تا برای کمک به نساجی قائمشهر پا پیش بگذارند و تا پیش از آن که مشکلات این تیم به نقطه غیر قابل حل برسد، چاره اندیشی کنند.
براساس اعلام غیر رسمی تاکنون ( پایان نیم فصل اول ) حدود 20 درصد از قرارداد بازیکنان و کادر فنی پرداخت شد و طبق قرارداد اولیه بازیکنان وحتی کادر فنی می توانند قراردادشان را با باشگاه نساجی فسخ و با دریافت تمام حق و حقوقشان به تیم دیگری بروند.
آژیر خطر 
نماینده تام الاختیار یکی از دو مالک( فرهاد صنیعی فر) باشگاه نساجی قائمشهر می گوید : مشکلات مالی و انعقاد قرارداد یک جانبه با برخی بازیکنان در دوره مدیریت گذشته ، اژیر خطر برای تیم نساجی را در آستانه نیم فصل دوم در لیگ برتر به صدا درآورد.
ایزد سیف الله پور در گفت و گو  با خبرنگار ایرنا گفت: با قرارداد فعلی تعدادی از بازیکنان این تیم در صورتی که پرداخت دستمزدشان تا پایان نیم فصل اول این رقابت ها به بالای 50 درصد نرسد ، بازیکن آزاد محسوب می شوند و می توانند ضمن دریافت تمام حق و حقوقشان در کل فصل، به تیم دیگری بروند.
وی اضافه کرد: در چنین شرایطی تیم نساجی نه تنها بازیکنان قبلی خود را از دست می دهد که امکان جذب بازیکن جدید نیز به دلیل مشکلات مالی تا حدودی زیادی برایش فراهم نیست و تیم در نیم فصل دوم با مشکل شدیدی مواجه می شود و تا حدی که امکان سقوطش به لیگ یک نیز وجود دارد.
وی بار دیگر با متهم کردن مدیران قبلی در ایجاد شرایط موجود در باشگاه نساجی خاطرنشان کرد : حالا همین مدیران با بازیکنان ما برای حضور در تیمشان تماس می گیرند و به نوعی بازیکنان ما را هوایی می کنند.
سیف الله پور راه چاره رفع مشکلات تیمش را کمک مالی  از سوی استان دانست و افزود : در استان واحدهای صنعتی بزرگی فعالیت دارند که می توانند در قالب حامی مالی با سپردن تبلیغات کالاهای خود  بر روی پیراهن بازیکنان تیم، به ما کمک کنند واین کار نیز با دستور استاندارمازندران تسریع می شود.
وی بدون نام بردن از تیم های لیگ برتری که از کمک مالی دولتی در استان های محل فعالیتشان برخوردار شدند مدعی شد که برخی از تیم ها از سوی مدیران استانی خود چندین میلیارد ریال کمک مالی دریافت کردند و اگر به ما نیز کمک شود می توانیم تیم را مدیریت کنیم.
سیف الله پور در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا برای نام بردن از تیمی که چنین کمکی را دریافت کرده و محدودیت قانونی دولتی ها برای کمک به تیم های خصوصی خاطرنشان کرد: اگر مدیران دولتی بخواهند به تیم ما کمک کنند، قطعا راهکار قانونی برای آن پیدا خواهند کرد.
وی در مورد کمک 180 میلیارد ریالی دولت برای بهسازی و بازسازی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برای برگزاری دیدارهای خانگی نساجی با وجود محدودیت های مالی حاکم بر کشور گفت: تمام مدیرانی که در شهرستانشان تیم لیگ برتری دارند برای بهسازی و بازسازی ورزشگاه ها کمک کردند و این کار در استان مازندران نیز انجام شد.
نماینده مالک نساجی اضافه کرد: ما برای انجام هر دیدار خانگی حدود 55 میلیون ریال به هیات فوتبال بابت زمین شهید وطنی هزینه پرداخت می کنیم و این هزینه ها نیز بیشتر برای نگهداری زمین و جایگاه و سایر خدمات دیگر است.
تکذیب قراردادهای یک جانبه از سوی مدیران سابق 
سرپرست سابق باشگاه نساجی قائمشهر در باره انچه که انعقاد قرارداد یک جانبه  بازیکنان از سوی باشگاه نساحی اعلام می شود و در زمان سرپرستی ایشان انجام گرفت می گوید:  تمام قراردادهای بازیکنان با حضور وکیل قانونی یکی از مالکان باشگاه ( فرهاد صنیعی فر) و با امضای ایشان منعقد شده و من به عنوان سرپرست صرفا با بازیکنان مد نظر کادر فنی ارتباط برقرار می کردم و مابقی کارها بر عهده باشگاه بود.
مهدی کوچک زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام باشگاههای لیگ برتری قراردادهای مشابه نساجی با بازیکنان دارند و همه آنها برای پرداخت 50 درصد از دستمزد بازیکنان تا پایان نیم فصل متعهد می شوند و چنانچه نتوانستند این تعهد را انجام بدهند با رایزنی با بازیکنان آنها را برای ادامه کار متقاعد می کنند.
وی اضافه کرد : زمانی که ما با بازیکنان نساجی وارد مذاکره شدیم، اکثرآنها به دلیل بدهی که باشگاه در سنوات گذشته برخی بازیکنان داشت، حاضر به انعقاد قرارداد نبودند و ما بعضا مجبور بودیم که این پیشنهاد را به آنها بدهیم ضمن این که مدیران باشگاه در زمان امضای قرارداد می توانستند به آن تن ندهند.
سرپرست گل گهر سیرجان اظهارداشت : وظایف قانونی سرپرست تیم در باشگاهها مشخص است و ما صرفا وظایف رتق و فتق جاری تیم را بر عهده داریم و انعقاد قرارداد و سایر مسایل مالی بر عهده مدیرعامل و یا مالکان تیم است و نسبت دادن قرارداد های بازیکنان به مدیران و سرپرست گذشته نوعی فرار به جلو محسوب می شود.
کوچک زاده خاطرنشان کرد : ما هیچ تماسی را از سوی باشگاه گل گهر سیرجان با بازیکنان تیم نساجی قائمشهر که تیم همشهری ما محسوب می شود، نگرفتیم و حداقل در مورد جذب بازیکن از این باشگاه من و مجید جلالی سرمربی تیم گل گهر که مسوولیت کادر فنی تیم نساجی را در نیم فصل دوم رقابت های لیگ برتر در فصل گذشته بر عهده داشت، متعهد شدیم که از این باشگاه جذب بازیکن نداشته باشیم.
منع قانونی برای کمک دولت به تیم های خصوصی 
رییس هیات فوتبال مازندران می گوید : اکثر تیم های لیگ برتری به خصوص تیم هایی که از سوی بخش خصوصی اداره می شوند با مشکل مالی مواجه اند و به نوعی با رایزنی با بازیکنان و کمک از حامیان مالی مشکلات خود را کاهش می دهند.
غلامرضا بهروان افزود : ما از مالکان تیم نساجی به عنوان بخش خصوصی که در این استان تیمداری می کنند، قدردانی می کنیم، ولی دولت برای کمک مالی به باشگاههای خصوصی با منع قانونی مواجه است و دولت در بخش زیرساختی به خصوص بهسازی و بازسازی ورزشگاه نساجی کمک 180 میلیارد ریالی داشت.
تیم نساجی قائمشهر تا پایان نیم فصل اول با یک بازی عقب افتاده از 14 بازی با کسب 13 امتیاز در رده دوازدهم و تیم گل گهر سیرجان نیز با همین تعداد بازی و 7 امتیاز در رده 15 جدول قرار دارد.
رقابت های نیم فصل دوم فوتبال لیگ برتر از فردا  شروع می شود و تیم نساجی روز جمعه 29 آذرماه در نخستین دیدار هفته 16 این رقابت ها میزبان تیم گل گهر سیرجان است که سرمربی این تیم کرمانی این روزها بر عهده مجید جلالی سرمربی قبلی نساجی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.