پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انتقاد شدید فرکی از داوری: سرنوشت تیم‌ها دست خودشان نیست/ نه زور داریم، نه پول

0

سرمربی تیم فوتبال پیکان بعد از شکست تیمش برابر نساجی به شدت علیه داور مسابقه موضع گرفت و از او انتقاد کرد. او همچنین نسبت به چیدمان داوری معترض شد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، حسین فرکی، سرمربی تیم فوتبال پیکان در نشست خبری بعد از شکست تیمش برابر نساجی بیان کرد: داور بازی سال اولش است که در لیگ قضاوت می‌کند. اگر سال اولش است بازی سپاهان را به او بدهند که قضاوت کند. تیم‌های صدر جدول را به او بدهند چرا تیم‌های پایین جدول را به او می‌دهند. ما از آن طرف غش می‌کنیم. ما را موش آزمایشگاهی کرده‌اند. داور وقتی نمی‌تواند بازی را جمع کند مدام کارت می‌دهد. کارت‌هایی هم که می‌دهد اشتباه است. قبل از اینکه به بازیکن ما کارت بدهد باید بازیکن حریف را اخراج می‌کرد. پنالتی که باید برای ما گرفته می‌شد، گرفته نشد اما پنالتی که برای آن‌ها گرفته شد پنالتی نبود. بس است دیگر. الان بین داورها اشتباه شده است.

او ادامه داد: در تمام ادوار لیگ سابقه نداشته در یک نیم فصل این همه اشتباهات تاثیرگذار داوری رخ بدهد. ما چرا باید تاوان بدهیم؟ ما که نه زور داریم، نه پول داریم و نه تماشاگر. دل ما به یک عدالت خوش است. عدالت هم که دستخوش این اتفاقات  شود باید چه جوابی به این‌ جوان‌ها بدهیم؟ حریف روی اشتباه تاثیرگذار داور یک فرصت به دست آورد. یک اشتباه برای سه امتیاز کافی است. این درد ماست و اگر حرف بزنیم بلافاصله جریمه نقدی و محروم می‌شویم. نمی‌دانم باید با این‌ها چه کار کرد. ما امروز نتیجه را فقط به داور دادیم. 

فرکی اضافه کرد:‌ چرا این داور که آنچنان در لیگ قضاوت نداشته برای  پیکان و نساجی انتخاب می‌شود؟ مگر ما انتهای جدول نیستیم؟ مگر وضعیت ما حساس نیست؟ مگر حساسیت فقط برای صدر  جدول و قهرمانی است؟ چیدمان داوری به نظر من یک بحث روحی و روانی برای تیم‌ها به وجود آورده است. وقتی داور بازی اعلام شد من از آقای طهماسبی درباره داور پرسیدم. ما سال‌ها در فوتبال حرمت داور را نگه داشتیم. دوست داریم همیشه هم نگه داریم چون از قشر زحمت‌کش فوتبال هستند. نمی‌خواهم بگویم فوتبال ما در حد اروپاست و داوری در حد محلات است. نه اینگونه نیست و همه چیزش به هم می‌خورد ولی چرا مسئولان توجه نمی‌کنند که چیدمان را درست انجام دهند و به ما به چشم موش آزمایشگاهی نگاه نکنند که هر بلایی سر ما بیاید.

او ادامه داد: بعد از این همه سال مربیگری کردن و احترام گذاشتن به جامعه داوری و مربیان و مدیران نباید نتیجه‌اش این شود که هر داوری با اشتباهاتش اعتبار چندین ساله یک مربی را زیر سوال ببرد. الان فیلم بازی را نگاه کردم و درست برعکس عمل شده است. تصمیمات داور نتیجه بازی را برگرداند. نمی‌شود که داور بازی را با کارت دادن کنترل کند. نمی‌دانم باید با این فوتبال چه کاری کرد. من خیلی ناراحت هستم. خواهش می‌کنم نگاهشان به تیم‌های پایین جدول بهتر و کارشناسی‌تر باشد. لیگ برتر جای تجربه کسب کردن نیست. لیگ برتر آزمون و خطا جواب نمی‌دهد و داوری باید انتخاب شود که بازیکن او را بپذیرد. این داور را برای تیم‌های صدر جدول بگذارید. چه اتفاقی می‌افتد؟ مطمئن باشید همه این مسائل در بازی بعدی هم رخ می‌دهد. تا زمانی که این نگاه باشد این اشتباهات صورت می‌گیرد و سرنوشت تیم‌ها دست خودشان نیست.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.