پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انتقاد از صعود سه هزار کوهنورد و طبیعت گرد درایام کرونا به دماوند

0

جمشید نیکزاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با وجود تداوم شیوع بالای کرونا و وضعیت قرمز شهرستان آمل درخواست شده تا از تجمع‌های گروهی پرهیز شود، متأسفانه همچنان افراد بی توجه به هشدارهای مسئولان شهرستان در قالب گروه‌های چند نفره خانوادگی ویا گردشگری و ورزشی اقدام به کوهپیمایی یا صعودهای تابستانه به قله دماوند می‌کنند.

وی ادامه داد: حضور پرتعداد این حجم افراد علاوه بر ترافیک خودرویی و ظرفیت نداشتن منطقه برای اسکان، متأسفانه پیامدهای آن انتشار و انتقال ویروس کرونا در منطقه خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه پیشتر از سوی نهادهای مربوطه هرگونه صعود واعزام های کوهنوردی به علت تداوم شیوع کرونا ممنوع شده بود، از مسئولان فدراسیون کوهنوردی و نیز مسئولان شهرستانی درخواست کرد به طور جدی محدودیت‌هایی را برای حضور بی مورد برخی افراد در صعودهای کوهنوردی داشته باشند.

نیکزاد اضافه کرد، به طور حتم بسیاری از افرادی که برای کوهنوردی یا صعود به قله دماوند در این شرایط اقدام می‌کنند، خودسرانه و بدون اخذ مجوز از نهاد خاصی بوده است.

وی تصریح کرد، با توجه به شرایط خاص انتظار هست تا محدودیت‌های جدی و سختگیرانه‌تری نسبت به بی توجه بودن افراد در اصرار بی مورد برای حضور در ارتفاعات قله دماوند اعمال شود.

نیکزاد اضافه کرد، متأسفانه پیامدها و زحمت‌های ناشی از حضور بی ضابطه وهماهنگ نشده اعزام تورهای کوهنوردی یا صعودهای دسته جمعی، بر دوش امدادگران جمعیت هلال احمر، اورژانس و نیروی انتظامی شهرستان و دیگر نهادهای متولی است.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل همچنین از پیدا شدن جسد ” نصرت الله عبداللهی ” اهل تهران و سرپرست یکی از گروه‌های کوهنوردی روز دوشنبه با تلاش ۴ تیم امداد ونجات این جمعیت در انتهای دره ” یخار ” دامنه قله دماوند خبر داد و گفت: جسد این کوهنورد که مربوط به حداقل دو سال قبل است، در حال انتقال به سردخانه بهشت امامزاده عبدالله شهرداری آمل و پزشکی قانونی شهرستان است.

کد خبر 4995329
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.