پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انتقاد از بی توجهی اصناف به پروتکل های بهداشتی در رامسر

0

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آزاد پیش ازظهر یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب نگرانی متولیان ستاد پیشگیری از کرونا شده است، گفت: هر گونه کوتاهی در عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی خطر آفرین بوده و تمامی ادارات، اصناف و شهروندان موظف به رعایت آن هستند.

وی تصریح کرد: در بخش کرونا هزینه‌های سنگینی در ابعاد مالی و جانی پرداخته شد و شهروندان باید در حوزه فعالیت پیگیر و حساس باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رامسر با تاکید بر اینکه آمار روزهای گذشته کرونا در شهرستان رامسر نگران کننده است گفت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب تعطیلی و برخورد با واحدهای مربوطه در حوزه‌های مختلف خواهد شد.

شمار بیماران بستری شده روند صعودی یافته است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر در این جلسه با نگرانی از افزایش بالای افراد بستری شده در روزهای اخیر افزود: تعداد پذیرش و افراد بستری شده در بیمارستان امام سجاد رامسر سیر صعودی دارد که بسیار نگران کننده است.

حمید رضا مبشری گفت: برداشتن گیت ها و بازگشایی صنوف و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب افزایش شیوع ویروس کرونا شده است ودر روزهای اخیر آمار فوتی در شهرستان رامسر کاهش داشته و روند بستری در بیمارستان افزایش یافته است.

وی با انتقاد از عدم رعایت مسائل بهداشتی و کمرنگ شدن آن از سوی شهروندان تصریح کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا در بحران بدی قرار داشتیم و با کمک همه ارگان‌ها و سازمان‌ها این روند کاهش پیدا کرد.

مبشری گفت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایط را به روز اول باز می‌گرداند نظارت بر عدم بازگشایی مشاغل پر خطر باید مجدانه در دستور کار قرار گیرد و بازگشایی بازار هفتگی طبق مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا تا اطلاع ثانوی امکان پذیر نیست.

افزایش شکایت از پمپ بنزین‌ها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان با رامسر با بیان اینکه شکایت از پمپ بنزین‌ها به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی زیاد بوده خاطر نشان کرد: استفاده از دستکش و ماسک و ضد عفونی پمپ بنزین‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر با ابراز نگرانی از شلوغی و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پلیس +۱۰، دفاتر پیشخوان و نانوایی‌ها گفت: این مراکز با تعدد مراجعات روبرو بوده و باید فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی جهت کاهش انتقال ویروس کرونا رعایت شود.

وی درباره نوبت دهی در مطب‌ها افزود: نوبت دهی در مطب‌ها به صورت تلفنی انجام می‌شود که باید بیماران به ماسک و دستکش مجهز شوند و تعداد پذیرش به حد بسیار کم باشد.

رئیس بیمارستان امام سجاد رامسر در این جلسه گفت: در ابتدای شیوع کرونا پیک بالا رونده ای داشتیم و مرگ و میر بالا بود و بیشتر بیماران از استان گیلان پذیرش و بستری شدند.

مرگ و میر کاهش یافته اما تعداد بیماران افزایش یافت

اردشیر صارمی تصریح کرد: آمار مرگ و میر در شهرستان رامسر کاهش داشته اما تعداد بیماران افزایش داشته است و ضریب اشغال تخت در بیمارستان امام سجاد رامسر ۷۰ درصد بود که به ۱۵ درصد رسیده است.

فرمانده سپاه در این جلسه گفت: ۲۲ هزار غربالگری به صورت حضوری در منازل انجام شده است.

سرهنگ محمد رضا خمسیه گفت: سپاه و بسیج آماده به کار است و ۲۲ هزار غربالگری بصورت حضوری دم در منازل و ۲۵۱ خانواده تماس تلفنی، مشاوره و دلجویی انجام شده است.

رئیس اداره صمت شهرستان رامسر در این جلسه گفت: د و هزار و ۵۰۹ فقره بازرسی از واحدهای صنفی انجام شد و ۱۴۹ پرونده تخلف ثبت شده است.

سعید فیلی با اشاره به اینکه بازار جایگاه خطر آفرینی برای انتشار ویروس کرونا بوده افزود: در نانوایی‌ها جایگاه استقرار مردم مشخص شده است و نیاز به فرهنگ سازی در بین مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد.

وی با تاکید بر آگاهی رسانی مردم از طریق صدا و سیما و شبکه‌های مجازی نسبت به پیشگیری و کاهش انتقال ویروس کرونا گفت: وضعیت بازار رامسر نسبت به دیگر شهرها مطلوب‌تر بوده است.

کد خبر 4910046
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.