پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انتصاب مدیران زن در مازندران سرعت گرفت

0

با سپردن پست ریاست اداره راه و شهرسازی شهرستان ساری به فاطمه عنایتی ، در مدت ۱۰ روز اخیر سکان اداره سه معاونت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و سرپرستی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران و یک اداره شهرستان به بانوان سپرده شده است .

فاطمه عنایتی که سابقه فعالیت ۱۵ ساله در مجموعه اداره راه و شهرسازی دارد، دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت است و سابقه ۱۰ ساله تدریس در دانشگاه های مازندران را دارد. او در مدت سه سال اخیر در پست معاون اداره برنامه ریزی و بودجه اداره کل راه و شهرسازی مازندران فعالیت کرد .

 معاون اداره کل بانوان و خانواده استانداری مازندران روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : اختصاص ۳۰ درصد پست های مدیریتی در دستگاه های دولتی به زنان ضمن اینکه برنامه ششم توسعه است دستور رئیس جمهور هم می باشد .

روفیا مجیدی افزود : این مصوبه در سال ۱۳۹۵ با انتصاب آرزو ولیپور به سمت مدیر کل کتابخانه های عمومی در استان مازندران روند اجرایی به خود گرفت و تا پیش از این سابقه حضوربانوان در پست های مدیریتی نداشتیم .

وی ادامه داد : پس از این سال تلاش ها برای عملی کردن مدیریت زنان در مازندران روند کندی داشت که بخشی از آن ناشی از دیدگاههای مردانه بود که مانع اجرای آن شد .

به گفته معاون بانوان استانداری مازندران ، این عقب ماندگی استان در اختصاص پست های مدیریتی به زنان به گونه ای بود تا سال گذشته تنها ۲ درصد از این سهم محقق شد و جایگاه مازندران در کشور در رتبه های پایین قرار داشت .

وی به  تاکید و پیگیری های استانداری مازندران و همچنین اداره کل امور بانوان برای به ثمر رساندن سهم ۳۰ درصدی بانوان استان اشاره کرد و گفت : استاندار مازندران در جلسات مختلف با مدیران کل از جمله جلسه شورای اداری از مسئولان خواست که اجرایی شدن این مصوبه را جدی بگیرند .

مجیدی افزود : همچنین مدیر کل بانوان مازندران در نشست های جداگانه با مدیران ادارات کل ، انتصاب زنان توانمند دستگاه های را در سمت مدیریتی به عنوان یکی از مطالبات و خواسته های خود عنوان و پیگیری کرد .

وی تاکید کرد : خوشبختانه این پیگیری ها نتیجه داد به طوریکه تا پارسال ۱۱ پست مدیریتی مازندران در اختیار زنان بود و اکنون این رقم به ۲۳ پست افزایش یافته است .

در تعریف اختصاص پست های مدیریتی ، سمت های مدیر کل و معاونان اداره کل و رئیس اداره شهرستان مورد نظر است. در استان مازندران ۵۴ اداره کل فعالیت دارند و به همین تعداد اداره در شهرستان های استان فعال و بیش از ۳۰ هزار زن استان کارمند هستند.

معاون بانوان مازندران ادامه داد : علاوه بر این بیش از یک هزار زن در پست های روسای گروه و بخش ها ، معاون فرماندار و بخشدار حضور دارند .

وی پیش بینی کرد که تا پایان امسال به تعداد بانوان مدیر در مازندران اضافه شود و گفت : البته با توجه به درپیش بودن انتخابات  ، انتصاب بانوان در پست معاون فرماندار و بخشدار امکان ندارد اما در دیگر ادارات این روند محقق خواهد شد . 

حدود ۱۰ درصد از ۲ هزار و ۱۳۲ دهیاری مازندران در اختیار بانوان است و از حدود ۸ هزار عضو شورای اسلامی روستایی ۲۲۲ نفر زن هستند و حدود ۲۰ زن در سمت عضو شورای اسلامی شهرهای استان هستند.

۴۴ درصد از هیات مدیره سازمان های مردم نهاد در مازندران زن هستند و تعداد بانوان فارغ التحصیل دانشگاهی مازندران چهار درصد از استان های دیگر بیشتر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.