پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امکان پرواز هواپیمای ایرباس ۳۲۰ در فرودگاه رامسر

0

ارشاد حاتمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افتتاح باند جدید فرودگاه رامسر اظهار داشت: طول باند فرودگاه دو هزار و ۷۰۰ متر بوده که دو هزار و ۴۰۰ متر با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان آماده سازی و به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته موانع و ارتفاعات غیر مجاز و مشکل سازی در فرودگاه رامسر وجود داشت که مرتفع شد تا زمینه نشست و برخاست هواپیماها تا رده ایرباس ۳۲۰ فراهم شود.

وی افزود: با بهره برداری از باند جدید فرودگاه رامسر، زمینه‌های افزایش پروازها به مقصدهای مختلف توسط شرکت‌های هواپیمایی با انواع تایپ‌های هواپیما میسر می‌شود تا با خدمت رسانی به مردم در ارتقای صنعت گردشگری کوشا باشیم.

رئیس فرودگاه رامسر با بیان اینکه در هشت ماه اخیر تکمیل باند و نصب سامانه‌های روشنایی باند جدید عملیاتی شد، تصریح کرد: در انتهای باند نصب سیستم‌های روشنایی و کارهای سی ویل ورک و آماده سازی سطوح اطراف تاکسی وی و اپرون فرودگاه انجام شد.

ارشاد حاتمی گفت: طرح توسعه ترمینال پس از تصویب طرح جامع به ۱۵۰۰ متر مربع توسعه پیدا خواهد کرد و مقاصد پروازی به شهرهای اهواز مشهد شیراز کیش ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی افزود: در حال حاضر پرواز به تهران، اصفهان و مشهد در فرودگاه رامسر برقرار است و در یک ماه آینده با افزایش پروازها و تنوع مسیرهای پروازی در فرودگاه رامسر سبب توسعه گردشگری و رفاه حال مردم خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرح جامع فرودگاه رامسر مراحل نهایی را طی کرده و به زودی اعلام می‌شود و طرح‌های توسعه در حوزه افزایش استند های مورد نیاز برای پارک هواپیما، توسعه ترمینال و عواملی که باعث ارتقای کمی و کیفی خدمات فرودگاه می‌شود، عملیاتی خواهد شد.

وی درباره ایجاد مرز هوایی و برقراری پروازهای خارجی در فرودگاه رامسر با اشاره به اینکه زمینه‌های دسترسی اخذ مجوز مرز هوایی در حال فراهم شدن است، گفت: طرح ایجاد مرز هوایی آماده و تدوین شده و با صدور مجوز، پروازهای خارجی برقرار خواهد شد.

کد خبر 4936581
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.