پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امام صادق (ع) عقاید ناب اسلامی را به تشنگان حقیقت هدیه داد

0

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید اسمعیل حسینی مازندرانی پیش ازظهر چهارشنبه در مراسم سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مسجد قائمیه مرکز استان بابیان شرح زندگی و تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام صادق (ع) گفت: حضرت امام صادق (ع) هم چون اجداد خویش درتمام مدت زندگی به شکل پنهان و آشکار به مبارزه با مستکبران مشغول بود وتا جایی که محدودیت‌ها و سخت گیری های بنی امیه فرصت می‌داد به روشنگری می‌پرداخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شور و نشاط علمی و فرهنگی دوران آن حضرت (ع) اشاره و اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های عمده دوره امام صادق (ع)، این بود که شور و نشاط علمی فوق العاده ای ظهور کرد و عقاید و افکار متنوع و متفاوت حتی افکار الحادی و جریانات فکری منحرف نیز مجال بروز پیداکرد و امام صادق (ع) در این میدان مبارزه به همه جریانات فکری چه آنهایی که در چارچوب اسلام به عرضه افکار گوناگون می‌پرداختند و چه آنهایی که با اساس عقاید اسلامی مخالف بودند به مواجهه برخاستند تا عقاید باطل را بکوبد و اندیشه‌های منحرف را اصلاح و عقاید ناب اسلامی را به تشنگان حقیقت هدیه دهد.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی در بخش دیگری از سخنان خود حرکت علمی امام صادق (ع) را سرچشمه و سرسلسله همه جریان‌های علمی و فرهنگی در دنیای اسلام دانست وبیان کرد: قیام امام صادق (ع) برای عرضه افکار خالص اسلام و طرد اندیشه‌های باطل و منحرف سبب شد که شیفتگان حقیقت پیرامون شمع وجود آن امام گرد آیند و بزرگترین حوزه درسی را تشکیل دهند، حوزه‌ای که سرچشمه تمام حرکت‌های علمی و فرهنگی در دنیای اسلام شد.

وی افزود: تحمل وجود علمی امام صادق (ع) بر مستکبران زمان بویژه منصور عباسی، سنگین و غیرقابل تحمل بود تااین که با دسایس ونقشه های گوناگون در ۲۵ شوال او را به شهادت رساند.

رئیس عقیدتی سیاسی اطلاعات انتظامی استان مازندران دربخش دیگری از سخنان خود به جایگاه ولایت فقیه از نظر امام صادق (ع) اشاره وبیان کرد: ولایت فقیه یکی از مسائلی است که امام صادق علیه السلام آن را بعد از ولایت ائمه علیهم السلام از مهم‌ترین مسائل اجتماعی، سیاسی اسلام می‌شمارد و در بیانات متعددی فقهای جامع الشرائط را به عنوان حاکم بر امور مسلمین، منصوب از جانب خود دانسته و رد آنها را رد بر خود، و ولایت آنها را ادامۀ ولایت خود معرفی می‌کند.

وی همچنین جمهوری اسلامی ایران را مرهون مدیریت حضرت امام صادق (ع) دانست وخاطرنشان کرد: اگر امام خمینی (ره) توانست این حادثه بزرگ و آرزوی شیعه یعنی تشکیل حکومت را در این عصر تحقق بخشد، به دلیل همان طراحی است که حضرت امام صادق (ع) پی‌ریزی کردند و ما را از حکومت طواغیت نجات دادند.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی افزود: در جهان معاصر، امام خمینی (ره) یکی از این ستارگان درخشان مکتب فقاهت بود که توانست حکومت غیر اسلامی دوره گذشته را سرنگون، و به حکومت اسلامی و حاکمیت ولی فقیه در دوران غیبت جامه عمل بپوشاند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به نقش واهمیت جایگاه ولی فقیه درجامعه اشاره واضافه کرد: در جامعه دینی و فرهنگ شیعی، ولی فقیه محور وحدت و وارث رسالت امامت است و استوارترین بنیان منافع و امنیت ملی برای یک جامعه دینی، وجود ولی فقیه است.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: ولی فقیه ضمن اینکه یک عنصر تمدن ساز و فرهنگ آفرین توحیدی است، عامل وحدت و امنیت ملی بوده و استحکام و اقتدار نظام سیاسی وابسته به وجود ولی فقیه و تبعیت مردم ازاین مقام رفیع دینی وسیاسی است.

کد خبر 4951778
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.