پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش ۲۵ درصدی بودجه وزارت آموزش و پرورش برای سال ۹۹

0

دکتر جواد حسینی روز سه شنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندارن در ساری با اشاره به اینکه برکسی پوشیده نیست که کشور و دولت در چه شرایط سخت اقتصادی به سر می‌برد ، افزود: خوشبختانه نگاه دولت به نظام تعلیم و تربیت، وزارت آموزش و پرورش و فرهنگیان بسیار جدی و عملیاتی است.

وی با بیان اینکه هیچگاه دولت وزارت اموزش و پرورش را در اولویت دوم قرار نداد ، گفت: همواره در جلسات هیات دولت توجه به آموزش و پرورش و وضعیت فرهنگیان و دانش اموزان در اولویت قرار داشته و دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تکرار اینکه بودجه این وزارتخانه در سال اینده رشد ۲۵ درصدی را خواهد داشت گفت: تاکنون هیچکدام از وعده های دولت در زمینه آموزش و پرورش به حاشیه نرفته و همه برنامه ها یا انجام شده و یا در دست انجام است.

حسینی سرمایه گذاری در نظام تعلیم و تربیت را مهم ترین شاخصه توسعه عنوان کرد و افزود: ما در زمینه سرمایه گذاری در نظام تعلیم و تربیت عقب تر از کشورهای توسعه یافته هستیم که نیازمند هزینه های انسانی و مالی قوی است.

وی بزرگترین سرمایه نظام آموزشی کشور را نیروهای انسانی متعهد و بی منت عنوان کرد و گفت: باید کشور قدر این نیروها را بداند و برای شکوفایی استعداد و به پاس خدمات آنها توجه جدی داشته باشد.

معاون وزیر اموزش و پرورش همچنین تغییر و تحول در همه نهادهای دولتی را طبیعی عنوان کرد و گفت: مدیران نباید انتظار داشته باشند تا همیشه در یک سمت مدیریتی باقی بمانند و این مسئله از نظر علمی  نیز دارای ایراد است.

حسینی تاکید کرد: همه بخش های درونی و بیرونی آموزش و پرورش باید در کنار مدیریت جدید با نگاه حرفه‌ای بایستند و از حاشیه سازی و حاشیه رانی ها فاصله بگیرند.

علیرضا سعدی پور که پیش از این مدیریت آموزش و پرورش شهرستان تنکابن را برعهده داشت ، امروز بر اساس حکم وزیر اموزش و پرورش به عنوان مدیرکل جدید اموزش و پرورش مازندران معارفه شد و جای عسگری نیکزاد را گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.