پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش دست‌اندازی به زمین‌های کشاورزی مازندران

0

استاندار مازندران گفت: برای افرادی که قصد اجرای طرح های گردشگری، بوم گردی یا در حوزه کشاورزی دارند باید فضا و بستر لازم برای آسان گیری در روند بروکراسی اداری فراهم باشد تا افراد کارآفرین دچار مشکل نشوند.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، احمد حسین‌زادگان در جلسه بررسی مشکلات سه شهرستان نوشهر، چالوس و کلاردشت که در فرمانداری نوشهر برگزار شد، اظهارکرد: عملکرد دستگاه های اجرایی باید به مردم انعکاس یابد و در همین راستا روابط عمومی استانداری با سایر ادارات کل و ادارات شهرستان ها باید با هم ارتباط برقرار کنند تا در پایگاه اطلاع رسانی استانداری اخبار سایر ادارات نیز منعکس شود و در این میان رسانه و خبرنگاران نقش بسیار مهمی دارند.

وی با تاکید بر تعامل دستگاه‌ها برای اجرای طرح های بوم گردی و گردشگری در استان گفت: حریم گردشگری در استان مازندران با استان سمنان متفاوت است بنابراین سازمان گردشگری و راهداری با معاونت عمرانی استانداری طرح مشترکی را اجرا کنند تا به استان نیز آسیب وارد نکند.

دست اندازی به زمین های کشاورزی زیاد شده است

استاندار مازندران با بیان اینکه دست اندازی به زمین های کشاورزی زیاد شده است و دستگاه های نظارتی باید با جدیت با آن برخورد کنند، تصریح کرد: محیط زیست باید به عنوان دستگاه نظارتی در جای خود نظارت داشته باشد اما نباید با محدودیت های زیاد به دولت آسیب وارد کند.

حسین زادگان گفت: در برخی از شهرستان های استان افرادی که قصد اجرای طرح ها به ویژه گردشگری، بوم گردی یا در حوزه کشاورزی دارند باید فضا و بستر لازم برای آسان گیری در روند بروکراسی اداری فراهم باشد تا افراد کارآفرین دچار مشکل نشوند. باید از بروز سنگ اندازی جهت پروژه های گردشگری جلوگیری کرد؛ باید این طرح ها بازنگری و اصلاح شود چرا که چنین اتفاقی می‌تواند از تغییر بی رویه زمین های کشاورزی و در پی آن ساخت و سازهای غیرمجاز پیشگیری کند.

استاندار مازندران با تاکید بر پیگیری پروژه های نیمه تمام گفت: تعطیلی کارخانه شن و ماسه دشت نظیر مشکلاتی را برای مردم منطقه ایجاد کرده است، از سوی دیگر برخی افراد برای تامین مصالح و فروش آن اقدام به برداشت مصالح از رودخانه‌ها می‌کنند که این امر آسیب جدی را به رودخانه‌ها وارد کرده بنابراین محیط زیست در این زمینه باید یک راهکار اصولی ارائه دهد.

نوشهر هفته‌ای ۴۰۰ هزار نفر جمعیت اضافه دارد

عبدالصمد صفرنژاد، فرماندار نوشهر در این جلسه با تاکید بر لحاظ کردن جمعیت برای تخصیص اعتبارات به شهرستانی مانند نوشهر که چند برابر جمعیت ثابت دارد، اظهار کرد:این شهرستان به صورت هفتگی شاهد حضور افراد خوش‌نشین و یا مسافران بسیار است، اما اعتبارات تنها شهرستانی دیده می‌شود؛ شهرستان های گردشگری باید از این قاعده مستثنی باشند.

وی افزود: در زمانی غیر از پیک مسافر، نوشهر هفته‌ای ۴۰۰ هزار نفر جمعیت اضافه دارد که از ویلاهایشان استفاده می‌کنند و این افراد از خدمات عمومی همان جمعیت ثابت بهره می برند، این مسئله در تخصیص اعتبارات و بودجه ها دیده نمی‌شود و نیازمند بازنگری است.

*حدود 40 کیلومتر از سواحل نوشهر آزادسازی شده است

وی ادامه داد:  تا اواخر سال ۹۶ ، ۱۷ کیلومتر آزادسازی سواحل صورت گرفته بود و در حال حاضر حدود ۴۰ کیلومتر ساحل آزاد شده و دغدغه ها تا یکی دوسال آینده در این خصوص برطرف می‌شود.

فرماندار نوشهر با بیان اینکه در زمان تصدی فرمانداری نوشهر ۱۸۶ پروژه نیمه تمام  وجود داشت که بعضی از آنها ۱۵ سال از آغازشان می‌گذشت، اضافه کرد: با توجه به تورم سال ۹۶ ، حدود ۶۰ میلیارد بودجه برای تکمیل آنها نیاز است، گرچه هنوز بسیاری از پروژه ها همچنان مسکوت مانده اما نیازمند چانه زنی و دریافت اعتبارات لازم برای اجرای شدن آن است.

*بودجه لازم برای بازسازی سیل اخیر تخصیص نیافت

 صفرنژاد خاطر شان کرد: در سیل اخیر خسارت‌های شهرستان تنها به پل ماشلک سمت و سو یافت و در تخصیص اعتبارات ۱۳ روستای بخش مرکزی که تخریب بالایی داشتند اصلا مورد توجه قرار نگرفت و بودجه لازم تخصیص داده نشده که نیازمند بازنگری استاندار در این زمینه است.

* مهم ترین مشکل شهرستان چالوس کمبود آب شرب است

محمدناصرزندی، فرماندار چالوس  نیز در این  جلسه گفت: مهم ترین مشکل شهرستان چالوس کمبود آب شرب است، برای این منظور پروژه بزرگی استارت زده شده و با تمام امکانات در پی اجرایی شدن آن هستیم ، اما این پروژه دست‌کم سه تا پنج سال آینده پاسخگو خواهد بود و چالوس در این بازه زمانی نیازمند اقدامات ویژه است. کمبود منابع آب از چشمه نوشهر و چاه های داخل شهرستان وجود دارد

چهاربانده کردن محور کندوان نیازمند تسریع در روند اجرایی 

 فرماندار چالوس از محور کندوان به عنوان محوری بسیار ویژه و استراتژیک یاد کرد و افزود: این محور بعنوان ورودی استان در غرب مازندران،نه به لحاظ موقعیت جغرافیایی و نه تجهیزات و امکانات قابل مقایسه با دو جاده دیگر استان نیست؛ چهاربانده کردن محور کندوان نیاز به تسریع در روند اجرایی دارد.

  زندی تاکید کرد: کنارگذر هچیرود از پروژه های مصوب این دولت،نیازمند اعتبارات است که با احداث آن می تواند مشکل گشای غرب استان در کاهش بار ترافیکی این مسیر باشد.

*نبود آنژیوگرافی در غرب مازندران

فرماندار چالوس با ابراز نگرانی از نبود آنژیوگرافی در غرب مازندران گفت: در بخش درمانی غرب مازندران از آمل تا رشت، آنژیوگرافی وجود ندارد، در سطح بندی های علوم پزشکی شاخص جمعیت بدون درنظر گرفتن جمعیت شناور شهرستان های ما لحاظ شده و همین امر مردم این منطقه دچار مشکل کرده است.

* نبود ذخیره منابع آب در کلاردشت 

کامران پولادی، فرماندار کلاردشت نیز دراین جلسه با بیان اینکه ذخیره منابع آب در کلاردشت وجود ندارد اظهار کرد: در صورتی که منبع هزار متر مکعبی احداث شود مشکل ‌کمبود آب شرب رفع میشود.

فرماندار کلاردشت ادامه داد: مسافران و گردشگران از محور کلاردشت عباس آباد برای دور شدن از ترافیک مسیر کناره استفاده زیادی دارند، بنابراین در خصوص راه اندازی کمربندی کردیچال باید روند سرعت بیشتری بگیرد. عدم آنتن دهی موبایل در محور کلاردشت به عباس آباد نیز بسیار مشکل ایجاد کرده که با وجود پیگیریه ای بسیار و وعده های داده شده متاسفانه تاکنون رفع نشده است.

وی ادامه داد: دریافت اکثر تسهیلات بانکی حوزه اشتغال در کلاردشت با مشکل روبرو است، اگر این موانع رفع شود، حداقل حدود ۶۰۰ نفر اشتغال در این شهرستان ایجاد می‌شود.

فرماندار کلاردشت با بیان اینکه استقرار ادارات دولتی و تجهیزات و امکانات آنها در این شهرستان ضروری است، تاکید کرد:  درآمدهای اوقاف کلاردشت در نوشهر هزینه می‌شود و خود این شهرستان تاکنون از این درآمدها استفاده‌ای نبرده و مشکلاتی در شهرستان وجود دارد که موجب نارضایتی از مدیریت اوقاف در اداره کل و اداره شهرستانی آن مستقر در نوشهر شده است.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.