پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افتتاح باند جدید فرودگاه رامسر شاید وقتی دیگر

0

این در حالی است که به گفته مدیرکل فرودگاه های استان مازندران بر اساس مصوبه جلسه دهم مهرماه امسال قرار بود ظرف مدت یک ماه ساختمان واحد آموزشی که مانع پروازی استفاده از باند جدید این فرودگاه به شمار می رود از سوی مسئولان شهرستانی تخریب و در اختیار فرودگاه قرار گیرد ولی با وجود پیگیری های انجام شده این امر تاکنون محقق نشده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نیز در اوایل مرداد ماه امسال در حاشیه بازدید از فرودگاه رامسر در گزارشی به رسانه ها وعده داد باند جدید این فرودگاه در آذرماه ماه امسال به بهره برداری می رسد و در پی آن شرائط برای نشست و برخاست هواپیماهای ایرباس ۳۲۰ در این فرودگاه مهیا می شود. 

مدیرکل فرودگاه های مازندران روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در نشستی که دهم مهرماه با حضور جمعی از مسئولان محلی از جمله فرماندار، روسای شورای شهر و شهرداران شهرهای رامسر، کتالم و ساداتشهر در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور برگزار شد ۹ مانع در مسیر اجرای باند بتنی این طرح ملی شناسایی شد و  بر اساس صورتجلسه این نشست ، قرار بود ظرف مدت یک ماه نسبت به تخریب موانع پروازی اقدام شود که متاسفانه طبق بازدید های به عمل آمده و گزارش های رسیده کوچکترین گامی در این زمینه برداشته نشده است.        

سعدالله وطن خواه با انتقاد از کم کاری مسئولان شهرستان رامسر برای تخریب ساختمان ها و رفع موانع پروازی این فرودگاه گفت: دانشکده فنی حرفه ای ملاصدرا به عنوان اصلی ترین موانع راه اندازی باند بتنی این فرودگاه است که با وجود اینکه تاکنون حدود ۳۵ میلیارد ریال بابت تملک این واحد آموزشی پرداخت شده  و حدود ۱۵ میلیارد ریال دیگر زمان تخلیه تحویل شود ولی تا این لحظه هیچ اقدامی صورت نگرفته و کماکان این مرکز آموزشی در حال فعالیت است.

به گفته وی، مسئولان شهرستان رامسر بویژه فرماندار در جلسه دهم مهرماه وعده داده بودند که در کمتر از یک ماه حداکثر ظرف ۱۰ روز می توانند نسبت به تخریب ساختمان دانشکده فنی و حرفه ای ملاصدرا و تحویل ان به فرودگاه اقدام کنند.

 وی افزود: هم اکنون با تخصیص اعتباری حدود ۳۰ میلیارد ریال ، پیمانکار مربوطه عملیات را شروع کرده و مشغول اقداماتی نظیر حفر کانال برای کابل کشی و توسعه روشنایی ، فراهم سازی زیرساخت های نصب دکل های آنتن مخابراتی ، برچیدن درختان و توسعه مسیر دور برگردان هواپیما است اما بنا به تاکید مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری تا زمانی که موانع اصلی در مسیر راه اندازی باند برطرف نشود هرگونه اقدام پیمانکار در این زمینه بیهوده است.

وطن خواه اظهار داشت: در فاز نخست باید این اقدامات انجام گیرد که متاسفانه روند عملیات اجرایی به علت مسائل مطروحه به کندی پیش می رود و در فاز بعدی نیز تملک مجتمع تفریحی و رفاهی فدک متعلق به سپاه است که در این بخش مشکلی وجود ندارد چرا که مسئولان این ارگان نظامی در نشست های متعدد با مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران موافقت کرده اند که در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند.

مدیرکل فرودگاه های مازندران از مسئولان محلی رامسر به ویژه فرماندار این شهرستان خواست تا برای به سرانجام رسیدن این طرح ملی که سال ها جزو دغدغه مردم منطقه غرب مازندران است همراهی و همکاری لازم را داشته باشد.     

عملیات اجرایی طرح توسعه ملی فرودگاه رامسر از سال ۱۳۸۸ آغاز شد و طبق وعده مسئولان وقت قرار بود این طرح به مدت ۲ سال به بهره برداری برسد ولی بنا به دلایلی از جمله کمبود اعتبار و نیز وجود برخی از موانع این طرح به سرانجام نرسید و نیمه کاره باقی ماند.    

توسعه باند فرودگاه از یک هزار و ۵۰۰ متر به ۲ هزار و ۷۵۰ متر، ساخت پایانه جدید، ساختمان های جانبی،‌ اختصاص ۴۰ هکتار زمین برای استقرار دستگاه کمک ناوبری و سالن ترانزیت از مهمترین مشخصات این طرح بوده است

طبق اسناد موجود تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه و روند پیشرفت فیزیکی آن نیز حدود ۹۵ درصد اعلام شده است.   

فرودگاه شهرستان گردشگرپذیر رامسر با قدمتی بیش از۵۰ سال یکی از زیباترین فرودگاه های شمال کشور است که در ضلع شمالی شهر و در حاشیه دریا خزر قرار دارد و طبق اسناد موجود ساخت آن به سال ۱۳۴۲ باز می گردد و باند این فرودگاه به طول هزار و ۵۰۰ متر و به عرض ۴۵ متر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.