پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اعمال قوانین سختگیرانه در مبارزه با مفاسد اقتصادی/ توسعه راه‌های بابل 100 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس در شهرستان بابل، مهدی سعادتی عصر امروز در نشست خبری مشترک دو نماینده با اصحاب رسانه با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: اجازه نمی‌دهیم هیچ اختلافی بین دو نماینده باشد تا جلوی حل مسائل و مشکلات را سد کند، نوکری مردم دعوا ندارد باید با اتحاد به دنبال منافع ملی و مطالبات مردمی باشیم.

وی با اشاره به نقش موثر رسانه در ایجاد امید در جامعه و همچنین نقد موثر در حل مسائل جامعه و منطقه، افزود: اینکه آمار قابل توجه‌ای از نمایندگان گذشته، در این دوره پذیرفته نشدند به معنی این واقعیت است که مردم خواهان تحول و تغییر در جامعه هستند.

نماینده مردم بابل در مجلس  شورای اسلامی با اشاره به اینکه با وجود ظرفیت ارزنده شهرستان بابل هنوز خودمان را باور نکردیم، تصریح کرد: با وجود بیماری کرونا وضع اقتصادی اصحاب رسانه نیز دچار مشکل شد، برای ساماندهی وحل مشکل رسانه‌ها شورای هماهنگی رسانه عمومی متشکل از ادارات و همه اصحاب رسانه در بابل تشکیل شود و ما دو نماینده آمادگی همکاری داریم.

سعادتی در پاسخ به خبرنگار فارس در شهرستان بابل در خصوص موضع نمایندگان مجلس در مقابله با فساد اقتصادی و برنامه مهم مجلس در این حوزه طبق منویات رهبری، خاطرنشان کرد: طبق منویات مقام معظم رهبری، توجه به سه مهم در اولویت قرار گرفت، شامل اقتصاد و معیشت، فرهنگ و همچنین عدالت که در چهار دهه گذشته موفقیت چندانی نداشتیم و باید عدالت شامل همه بخش‌ها باشد.

وی یادآور شد: درصدد برخورد شجاعانه با مفاسد موجود و قوانین سختگیرانه برای چپاولگران بیت‌المال و مفسدان بزرگ اقتصادی هستیم، مبارزه با این مفسدان اقتصادی قطعا کار سختی است چون امروزه این عمل غیر دینی فرهنگ شده است البته برنامه جدی در این حوزه داریم.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی از عقب‌ماندگی گسترده بابل در بخش زیرساختی خبر داد و گفت: برای فاز نخست ۱۰۰ میلیارد تومان برای راه‌های اصلی نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه مردم شهر و روستای بابل در حوزه آب شرب مشکل جدی دارند، ادامه داد: به طور جدی پیگیر رفع مشکل شهرهای گروه الف و مطالبات مردم در رفع سریع مشکل آب شرب در پروسه زمانی سه ماهه هستیم که اولویت با مناطقی است که وضعیت بحرانی‌تر دارند.

سعادتی با بیان اینکه باید نگاه به مازندران عوض شود، تصریح کرد: این دوره پایان نگاه بخشی در مازندران است، باید به دنبال توسعه گردشگری، ایجاد فرودگاه، توسعه صنعت دریانوردی، بسته بندی و صنایع تبدیلی تولیدات کشاورزی و ایجاد ریل باشیم که در حال حاضر رتبه صفر داریم.

وی ادامه داد: شنیدم اقدام به شمارش درختان نارنج کرد تا بگوید ما شهر بهارنارنج هستیم آقای مدیر در دور افتاده‌ترین نقطه کاشان کارخانجات متعدد برای صنایع تبدیلی گل محمدی ایجاد شده شما درگیر این بودی که تعداد درختان شهر تو از بابل بیشتر باشد، این ریشه همه عقب‌ماندگی استان است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: منطقه گاودشت را رها کردند تا عده‌ای به خود جرائت دهند در آنجا فرودگاه بزنند، مکانی که می‌تواند مرکز صنایع تبدیلی مازندران باشد، ما دو نماینده پیگیر انجام آن هستیم و به‌زودی خبرهای خوشی در این حوزه داریم.

وی افزود: فلسفه تشکیل شورا در کشور هموار کردن راه‌ها بود که شورا نتوانست به وظیفه خود به‌درستی عمل کند و کارآیی خاصی ندارد که باید این بند از قانون اساسی اصلاح شود، باید با نظارت دقیق‌تر و قوانین سختگیرانه‌تر از ورود افرادی که دارای مشکلات عدیده هستند به شورا جلوگیری شود.

سعادتی بیان کرد: مسئله انجلسی فاجعه زیست محیطی است، مسئله زباله به بنگاه سودآوری تبدیل شده است روندی که در کشور، استان و بابل در خصوص زباله وجود دارد را قبول ندارم.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در صدد ورود تکنولوژی برای ساماندهی بحث زباله بابل هستیم، گفت: قبل از هر اقدامی توجه به فرهنگ‌سازی و تفکیک زباله باید مورد توجه قرار گیرد.

 /۸۶۰۴۰/ج/ر


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.