پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اعلام حمایت جهاد کشاورزی ساری از احداث باغ در زمین های شیب دار

مدیر جهاد کشاورزی ساری: احداث باغ محرک چرخه تولید در زمین های شیبدار و کم بازده است.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، طهمورث قاسم نژاد، هدف از احداث باغ در زمین های شیبدار و کم بازده را بازگشت آن به چرخه تولید، جلوگیری از فرسایش خاک، کنترل سیلاب، افزایش بهره وری و درآمد اقتصادی کشاورزان و جلوگیری از مهاجرت عنوان کرد.

 

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات استانی و ملی در امر احداث باغ در زمین های شیبدار بر مشارکت مردمی تاکید کرد و  گفت: برای دریافت موافقتنامه‌ها و رضایت نامه‌های مورد نیاز از محل زمین برای احداث باغ، مکان احداث استخر ذخیره آب، محل انتقال لوله‌ها و ایستگاه پمپاژ آب هماهنگی های لازم در این شهرستان انجام شد.

 

مدیریت کف باغ مهمترین موضوع در کاهش آفات و بیماری‌ها است

 

طهمورث قاسم نژاد در کارگاه آموزشی ترویجی مبارزه با آفات سیاه ریشه در روستای الندان شهرستان ساری اظهار کرد: مبارزه با علف‌های هرز کف باغ یکی از راه های مقابله با آفات و بیماری ها در باغات است.

 

وی، هدف از هرس در زمان مناسب را سبب افزایش تهویه و نفوذپذیری نور برای افزایش تولید عنوان کرد و گفت: زمان و میزان کوددهی به روش چالکود در باغات و استفاده از کود حیوانی و موادآلی جهت اصلاح بافت و ساختمان خاک نقش بسزایی دارد که سبب افزایش ظرفیت تبادل یونی عناصر و حفظ رطوبت خاک می شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.