پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اعزام 40 هزار مازندرانی به اردوهای راهیان نور

0

رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران گفت: امسال40 هزار مازندرانی به اردوهای راهیان نور اعزام می شوند.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا،عسگر مجیدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اردوی راهیان نور به دلیل  آن که نسل جدید از نسل قدیم خبر دار شود باید برگزار شود.راهیان نور به خاطر بزرگداشت شهدا برگزار می‌شود، در کشور حماسه  بزرگی به مدت هشت سال اتفاق افتاد مردم را در شدیدترین و بدترین شرایط درگیر کرد، بیش از 230 هزار نفر از سرمایه انسانی کشور برای افتخار این کشور را از دست دادیم و فرهنگ ایثار و شهادت جزو باور و عقاید دینی ما است و انقلاب ما بر اساس اعتقادات دینی ما شکل گرفت.

وی گفت: راهیان نور یکی از برنامه‌هایی است که به‌ عنوان رزمایش بزرگ و حماسی نتایج خوبی نظیر ناامیدی دشمن را در پی دارد  و منجر به صمیمیت و همدلی بین افراد شرکت کننده در این اردوها می‌شود.اردوهای راهیان نور حلقه معنوی بین نسل‌های اول و دوم انقلاب و نسل سوم و چهارم انقلاب است و این اردوها بحث فرهنگ و ایثار و شهادت را به نسل جوان انتقال می‌دهد. تکلیف ما این است تا قلم، افکار و لسان خود را طوری به کار ببریم که خواسته و آرمان و شعار شهدا را به نسل جوان منتقل کنیم.

وی گفت: امسال تاکنون 10 هزار نفر در بخش دانش‌آموزی به این اردوها اعزام شده‌اند.

مجیدی اظهار کرد: بیش از 3000 نفر دانشجو به این مناطق اعزام می‌شوند که این اعزام‌ها در روزهای اخیر آغاز شده است. در بخش بسیج محلات افراد از 16 اسفند امسال تا 15 فروردین اعزام می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود که تا 22 هزار نفر به این اردوها اعزام شوند. امسال حدود 40 هزار نفر به این اردوها اعزام می‌شوند که در سال گذشته این تعداد 42 هزار نفر بوده است.اردوها در جنوب و غرب کشور برگزار می‌شود و افراد اعزامی از یادمان‌های فتح‌المبین، فکه، چذابه، دهلاویه، هویزه، طلاییه، شلمچه و هفت تپه دیدن می‌کنند. افرادی هم اگر بخواهند در اردوهای راهیان نور به صورت خانوادگی و با خودروهای شخصی حضور پیدا کنند برای آنها شرایط اسکان و تغذیه فراهم است.

وی یادآور شد: برنامه تحویل سال در یادمان شلمچه، اروند، هفت تپه برگزار می‌شود.

وی گفت:در بخش بیمه نیز تمامی افراد مورد بیمه غرامت بسیج قرار می‌گیرند و مجموع خادمین ثبت نام شده  هزار و ۴۰۰نفر بوده که ۴۰۰نفر خادم حضور می یابند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.