پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اطلاع رسانی درست عملکرد دولت سبب ایجاد اعتماد و امید در جامعه می‌شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، حسین حسن نژاد روز شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان در ساری بر ضرورت توجه مدیران دستگاههای اجرایی به این موضوع تاکید کرد و گفت: ترکیب جدید شورای اطلاع رسانی دولت که به استان ها ابلاغ شده است و در آن نمایندگان همه دستگاه ها و نهادهای حکومتی حضور دارند این فرصت را مهیا کرده است تا همه برای دفاع از دستاوردهای نظام وارد عمل شوند.

وی با تاکید بر اینکه دفاع از اقدام خوب هریک از ارکان نظام به مفهوم قدرتمندی خود نظام است، افزود: دولت به عنوان عینی ترین و بزرگترین رکن نظام نوک پیکان دستاوردها و اقدامات است و لازم است دستاوردهای این بخش هم با ادبیات واحد برای مردم بازگو شود.

معاون استاندار مازندران نادیده گرفتن دستاوردهای مثبت دولت و بالا بردن سطح توقع مردم بدون توجه به مقدورات را ظلم به نظام دانست و گفت: این که مردم در ادبیات مسئولان و مدیران دستگاههای حاکمیتی شاهد ارائه اطلاعات ناقص و متناقض باشند، برای نطام هزینه زا و برای جامعه ناامید کننده است و باید در کنار صداهای متفاوت جهت گیری واحدی وجود داشته باشد تا اعتمادافزایی کند.

رییس شورای اطلاع رسانی مازندران وظیفه این شورا را سیاستگذاری و مهیا کردن بستر برای ارائه اطلاعات صحیح، جامع و کامل و با زاویه دید درست دانست و تاکید کرد که همه دستگاههای حاکمیتی بویژه مجموعه های دولتی باید برای تحقق این مهم پای کار بیایند.

معاون سیاسی استاندار مازندران ظرفیت رسانه ای موجود در استان را هم به لحاظ کمیت و هم کیفیت نیروی انسانی قابل توجه و قابل اتکاء دانست و گفت: مهم ترین ضعف موجود در فضای اطلاع رسانی کنونی نبود انسجام ، جدیت و هدفمندی در ارائه اطلاعات لازم برای تولید محتواهای گوناگون و موثر با توجه به تحولات صورت گرفته در فضای رسانه ای و ذائقه جامعه است.

وی بر ضرورت پاسخگویی مدیران به رسانه ها تاکید کرد و افزود: این که مدیری در مواجهه با رسانه همه کمی و کاستی ها را به صورت ناشیانه ناشی از شرایط بد اقتصادی بداند تا خودش را از پاسخگویی به افکار عمومی خلاص کند، قابل قبول نیست چون کار و سازندگی در کشور با جدیت ادامه دارد. ممکن است شرایط اقتصادی هم به سهم خود در کاستی ها تاثیر داشته باشد ولی افکار عمومی باید با ارائه اطلاعات درست و شفاف قانع شود و در این صورت نقش شرایط بد اقتصادی را هم خواهد پذیرفت.

حسن نژاد توقع مردم برای دریافت خدمات مطلوب و شرایط مناسب زندگی را حق مسلم آنان و خدمتگزاری بدون منت را وظیفه تمامی دستگاهها دانست و توضیح داد: به عنوان مثال کشور در آستانه انتخابات قرار دارد و در این زمان ها معمولا عده ای به دنبال تصویرسازی بد از وضعیت موجود بر می آیند تا خودشان را به عنوان ناجی به رای دهندگان معرفی کنند و این چه بخواهیم چه نخواهیم طبیعت فضای انتخابات است منتهی مهم ترین نکته در این شرایط ارائه اطلاعات شفاف ، درست و قابل دفاع از دستاوردهای دولت و نظام به مردم است و آنها خودشان می توانند قضاوت کنند.

معاون استاندار با بیان اینکه مطالبه گری و نشانه گیری امید و اعتماد مردم توسط برخی‌ برای رسیدن به اهداف تنها با ارائه اطلاعات درست خنثی می شود ، تاکید کرد: دولت یکی از اجزای مهم نظام است و افزایش اعتماد مردم به دولت به مفهوم افزایش اعتماد مردم به نظام و آرای خودشان است.

۷۳۳۵/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.