پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اضافه شدن 224 بیمار کرونایی جدید در 24 ساعت گذشته/ مازندران در وضعیت قرمز کرونایی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، استان مازندران که از دوم اسفند ماه سال گذشته درگیر ویروس کرونا شد که خیلی زود به‌دلیل بحث سفرها در فروردین ماه امسال در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

بعد از این اتفاق محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مختلفی اعمال شد که در ماه‌ اردیبهشت شاهد روند نزولی شیوع ویروس کرونا در استان بودیم ولی همچنان این استان مازندران بود که روی موج کرونا بود و شرایط زرد را شاهد بودیم.

باتوجه به اینکه در فروردین ماه امسال هم سفرها خود موجب شد آژیر قرمز کرونایی در مازندران به صدا درآید این تجربه تلخ در تعطیلات عید فطر و خرداد ماه نیز تکرار شد و باوجود هشدارها اعلام شد که از سفرهای غیرضروری خودداری شود اما آمار تردد به استان شاهدی بر این ادعا است.

استان مازندران که طی هفته گذشته در وضعیت هشدار کرونایی قرار گرفته بود و برخی از شهرها در وضعیت قرمز کرونایی بودند خیلی زود شاهد روند صعودی و اوج‌گیری ویروس در استان هستیم که طی روز گذشته آژیر قرمز کرونایی را در مازندران به صدا درآورد.

بررسی‌ها و گزارش‌های میدانی از سطح شهرهای مازندران نیز نشان می‌دهد درست است بر جمعیتی که از ماسک استفاده می‌کنند افزوده شده اما با شرایط ایده‌آل و مطلوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی فاصله داریم.

دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۲۴ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت تعداد ۱۴۸ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۸۸۴ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

موسوی با اعلام اینکه هموطنان عزیز حضور غیرضروری خود در فضاهای بسته و پر تجمع همچون مراکز خرید ، بازار، تالارها ، مهمانی‌های دورهمی و … را به حداقل ممکن برسانند و ماسک سوپاپ‌دار نزنند، گفت: همراهان فرد بیمار حین مراقبت از بیماران مبتلا به کووید۱۹ باید از نزدیکی به این افراد جلوگیری کرده و مکان‌های قرنطینه خانگی آنها را از سایر اعضای خانواده جدا کنند.

 /۸۶۰۳۴/ج

 


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.