پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد در دستور کار مدیران باشد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، حسین حسن نژاد، چهارشنبه در همایش سمن‌های دانش آموزی در سالن بصیرت ارشاد بهشهر افزود: سرمایه‌های اجتماعی هر کشور مهمترین اصل است و  باید حفظ و ارتقاء یابد که  یکی از ابزارها سمن‌ها هستند و باید از تمام ابزارها برای سرمایه اجتماعی استفاده شود.

وی گفت: سمن های دانش آموزی فرصتی برای آشنایی دانش آموزان با اهداف زندگی اجتماعی است که باید مهارت لازم را پیدا کنند تا دانش آموزان با استفاده از آموزش، با جامعه تعامل داشته باشند.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه اکنون در جامعه، آسیب اجتماعی افزایش یافته اما آموزش همزمان با آن رشد پیدا نکرده است؛ یادآور شد: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و  در کنار هم بودن، فرصتی برای با هم بودن و با هم بهتر اندیشیدن است.

 حسن نژاد گفت: مشکل ما این است که مساله را مسأله نمی دانیم و راه حل برای حل مساله نداریم و کوچکترین اختلاف را در جدایی می دانیم که باید  دانش آموزان با عضویت در سمن ها، مساله را پیدا و راه حل پیدا کنند و تحلیل کنند.

وی افزود: افزایش مهارت اجتماعی مهم است و امروز مشکل جدی ما عدم ارتباط است و باید یاد بگیریم که گاهی اوقات بگوییم و بشنویم و مهارت ها را افزایش دهیم و در این نهادها تعهدات زندگی شهروندی را بپذیریم.

معاون استاندار مازندران افزود: باید با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در کنار دیگر سازمانها تلاش شود تا اهداف جامعه بشری محقق شود و با این نگاه و سپردن کار مردم به مردم،  تلاش می کنیم از مطالبه گری به اقدام برسیم و عمل کنیم و موفقیت ها بیشتر شود.

حسن نژاد با بیان اینکه بخشی از کارهای دولت باید به سمن ها و مردم واگذار شود، یادآور شد: فرصت داشتن دولت چابک و فعال و سیاست گذار با سمن ها ایجاد می شود و با وضعیت کنونی نمی توان انتظار برآورده کردن همه مسائل را از دولت داشت و دولت به تنهایی نمی تواند.

وی گفت: ضریب همبستگی ملی، مشارکت و  مطالبه گری منطقی با سمن ها شکل می گیرد و در حوزه سیاست گذاری باید مطالبه گری کنیم نه اینکه دولت فقط کار کنند و لذا مدیران بدانند که باید به سمن ها توجه شود و دولتی که بهتر تصمیم بگیرد؛ سعادت بیشتری خواهد داشت.

/ ۷۳۳۲/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.