پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استاندار: مازندران نباید فقط در سختی‌ها سهیم باشد

0

احمد حسین زادگان روز پنجشنبه در همایش گرامیداشت هفته حمل و نقل در بابلسر افزود: اینکه امروز صنعت و کشاورزی مازندران از فقدان خودروهای مخصوص حمل و نقل عمومی محروم هستند و چشم به راه ناوگان حمل و نقل استان‌های دیگر برای جابه جایی محصولات خود است نه تنها زیبنده نبوده ، بلکه حتی به اقتصاد و بخش صادرات ما آسیب زننده نیز است. 

وی گفت : نباید مازندران را همواره در میزبانی از ۵۰ میلیون مسافر که اکثر آنها از طبقه متوسط به پایین هستند تشویق کرد زیرا مازندران هر ساله با تمام مشکلات سختی‌های دیگری که دارد فشار زیادی را در جاده های خود تحمل می کند. 

نماینده عالی دولت در مازندران تامین خودروهای مجهز برای صادرات مرکبات ، تولیدات لبنی و دیگر تولیدات صنعتی و کشاورزی را از نیازهای اساسی حمل و نقل استان عنوان کرد و افزود:در کنار انتظارات از مازندران باید محدودیت های آن را دید و در جهت رفع آن اقدام شود. 

حسین زادگان به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران نیز اشاره کرد و گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل استان با توجه به حساسیت‌های زیست محیطی بسیاری حیاتی است . 

وی با اشاره به اینکه ناوگان فرسوده در افزایش مصرف سوخت ، تخریب محیط زیست و کاهش کیفیت بسیار تاثیر منفی دارد، افزود: علاوه بر این فرسودگی ناوگان حمل و نقل بخش قابل توجهی از درآمد افرادی که در حرفه اشتغال دارند را می بلعد. 

استاندار مازندران اظهار داشت: با توجه به اینکه رشد ۱۱۰ درصدی در ایجاد ناوگان جدید داشتیم، اما حجم جابه جایی ما ۴۰ درصد رشد داشته که به نوعی کاهش درآمد بخش حمل و نقل را نشان می دهد.  

حسین زادگان همچنین وضعیت ناوگان حمل و نقل مازندران را پریشان توصیف کرد و گفت: وجود خودروهای سنگین روسی ، بلاروسی و چینی ما را در تامین لوازم یدکی و خدمات پس از فروش دچار مشکل می کند که نیازمند سرمایه گذاری بر یک یا ۲ شرکت خاص است تا مشکلی ایجاد نشود. 

تشکل‌های حمل و نقل به کارگروه استانداری مازندران راه می یابند

استاندار مازندران با اشاره به اینکه حمل و نقل بخش مهم هر اقتصادی محلی و ملی است ، گفت: بر اساس مذاکرات میان استانداری و تشکل های صنفی حمل و نقل استان ، قرار شد که این تشکل ها به عضویت کارگروه های مرتبط در استانداری مازندران راه یابند. 

حسین زادگان یا اشاره به اینکه نمی توان مسائل حمل و نقل استان را بدون حضور تشکل های صنفی برطرف کرد افزود: باید این تشکل ها در تصمیم گیری مدیران دولتی دخالت داشته و اظهار نظر کنند. 

وی با انتقاد از فقدان حضور موثر تشکل های صنفی در تصمیم گیری  اغلب دستگاه ها  مدیران استانی گفت: متاسفانه مدیران ما جلساتی متعددی برای حل مشکلات برگزار می کنند در صورتی که نمایندگان آن حوزه غایب بوده و فقط به گزارشی از آنها اکتفا و تصمیم گیری می شود. 

استاندار مازندران مطالبه گری را حق تشکل های صنفی دانست و افزود: از این پس تشکل های صنفی همچون بخش حمل و نثل باید در جلسات تصمیم سازی کلان و خرد استان حضور داشته باشند. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.