پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استاندار مازندران : خبرنگاران کم‌توقع‌ترین قشر جامعه هستند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، احمد حسین زادگان شنبه شب در آئین تجلیل از خبرنگاران مازندران در دانشکده نفت شهرستان محمودآباد افزود: خبرنگاران  حتی از سردبیران ، مدیران رسانه و صاحبان امتیاز نشریات مظلوم ترند چرا که آنان از مزیت وام و تسهیلات دیگر هم بی بهره هستند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران از بازرسان دستگاه نظارتی بیشتر مفید فایده هستند، تاکید کرد: دقیق ترین و بی آلایش ترین اخبار را در رسانه ها دریافت می کنیم ، چرا که همه موارد استان را  خوب  مورد بررسی قرار می دهند و معتقدم بهتر از کارکنان و بازرسان واقعی در حال اطلاع رسانی هستند.

استاندار مازندران بیان داشت: بخشی زیادی از مفاسدی که جلوی آن گرفته می شود  به خاطر حضور خبرنگارانی است که برای استان و دستگاههای اجرایی بازرسان بی مزد و مواجب هستند.

حسین زادگان با بیان اینکه کارگروه تخصصی رسانه ها را در خانه مطبوعات  تشکیل می دهیم تا مشکلات صنفی آنان حل و فصل شود، ادامه داد:  دراین راستا ساختمان خانه مطبوعات مازندران نیز این هفته در ساری کلنگ زنی می شود.

وی با بیان اینکه مسئولان باید  گوش شنوایی برای سخنان خبرنگاران داشته باشند، گفت: امروز آگهی دولتی در رسانه ها با عدالت پیگیری می شود و عباس زارع به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که با حمایت همه جانبه رسانه ها و خبرنگاران  انتخاب شده است  باید این مقوله را جدی بگیرد.

وی با بیان اینکه  درآمدهای رسانه ها از محل آگهی دولتی ناچیز است، افزود: باید برای نشریات و خبرگزاری ها درآمد مستمر ایجاد کنیم تا رسانه ها با استقلال مالی از مجیزگویی خارج شوند.

حسین زادگان گفت:  مسکن خبرنگاران را باید با جدیت پیگیری کنیم و اگر این اتفاق مهم نیفتد سال دیگر من در چنین مراسمی شرکت نمی کنم.

استاندار مازندران همچنین به مشکلات استان به ویژه معضل  پسماند اشاره کرد و افزود: به حل این معضل در دولت تدبیر و امید توجه جدی شده است و پیش بینی  بودجه یکهزار میلیارد تومانی برای حل معضل پسماند استان های شمالی از محل دریافت مالیات از کالاهای آلوده زا از جمله آن است که نیمی از این مبلغ به استان مازندران اختصاص می باید و لازم است حداکثر استفاده را از این موقعیت ببریم.

نماینده عالی دولت در مازندران از اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای نیروگاه زباله سوز نوشهر خبر داد و گفت: حل معضل زباله های مازندران را با جدیت پیگیری می کنیم.

وی از تلاش خبرنگاران در سیل بهاری که همه در تعطیلات بودند قدردانی کرد و افزود: صدا و سیما و خبرگزاری ها مشکل سیلاب را بسیار خوب در  کشور  حساس و فضا سازی خوبی کردند.

استاندار مازندران با گرامی داشتن یاد و خاطر مرحوم جابر معافی خبرنگار خبرگزاری فارس ودرخشنده خبرنگار خبرگزاری ایلنا،  گفت که برای حل مشکل کاغذ مطبوعات نیز کارهای خوبی صورت گرفته است.

وی به تخصیص ۱۰ میلیون دلار برای حل مشکلات تولید کاغذ صنایع چوب و کاغذ مازندران اشاره کرد و بیان داشت: با تولید کاغذ در این واحد بخش زیادی از مشکلات کمبود کاغذ مطبوعات کشور حل می شود.

۶۹۹۰/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.