پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شجاعی: از ظرفیت نمایندگی ام استفاده نشد

چند تن از اهالی رسانه بخش چهاردانگه در نشستی دو ساعته با نماینده مردم ساری و میاندرود به طور اختصاصی در خصوص مشکلات چهاردانگه حرف زدیم.

17

 

مجمع خبرنگاران منطقه چهاردانگه یکی دوسالی است که سر و شکلی جدی تر به خود گرفته، در این چند روز اخیر به لطف تعطیلات نوروزی چندباری گردهم آمدند و خصوصا در منطقه یکی دو رویداد مهم را پوشش دادند. یکی از کارهای مهم دوستان رسانه ای ما پیگیری و نشست با نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی بود که با همکاری دفتر ارتباط مردمی وی واقع در خیابان قارن ساری انجام شد. روزی که نه از ترافیک خبری بود و نه از کمبود پارکینگ در شهر، ی کراست به اتفاق جمعی از همکاران به دیدار سید رمضان شجاعی کیاسری رفتیم. نماینده ای که  50 سال از بهار عمرش می گذرد. در کیاسر مشهور به سید اسحاق است و ماهی  یکی دو بار می شود در چهاردانگه به او دسترسی داشت. البته خودش که می گوید بیشتر از اینها به منطقه رفت و آمد دارد اما خوب شاید همه این رفتن و آمدن ها کاری نیست. او بسان تمام بچه محل ها تا سن دبیرستان را در کیاسر درس خوانده سپس از آنجا راهی دانشگاه شد. او لیسانس حقوق قضایی، فوق لیسانس فقه و مبانی و دکتری شرق شناسی دارد. متاهل و دارای سه فرزند است. دو دوره نمایندگی مجلس، هشت سال مدیر کلی صداوسیمای استان و همچنین تدریس در دانشگاه های آزاد و پیام نور استان از وی یک چهره ی ملی ساخته، مسلط به امور و در فضای سیاسی و فرهنگی صاحب نظر و کارشناس و خبره است. وی علاوه بر عناوین فوق عضو مبارزه با ستاد مفاسد اقتصادی، عضو ناظر بر صداو سیما از طرف مجلس ، عضو شورای حل اختلاف کشور، عضو کمیسیون تلفیق بودجه و رییس هیات ورزش های همگانی استان و دارای چند عنوان دیگر نیز هست. در نشستی دو ساعته با نماینده مردم ساری و میاندرود به طور اختصاصی در خصوص مشکلات چهاردانگه حرف زدیم.

 


 

 چهاردانگه ضعیف ترین بخش ساری در تصمیم گیری است

نماینده مردم شهرستانهای ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی،درابتدای این نشست دو ساعته ضمن قدردانی از احساس مسوولیت فعالین رسانه نسبت به چهاردانگه، تشکیل این مجموعه را در راستای شناسایی مشکلات این بخش قدیمی کمی دیر اما مثبت ارزیابی کرد.

 

سید رمضان شجاعی کیاسری،  چهاردانگه را در تصمیمات ، همگرایی و هم افزایی جزو ضعیف ترین بخش های مرکز استان عنوان کرد و افزود: به منظور انسجام در بین اهالی این بخش در مقاطعی جلساتی را در منطقه برگزار کردیم که متاسفانه مورد استقبال قرار نگرفت.

 

وی ضمن مقایسه بخش های چندگانه ساری با چهاردانگه، نمونه ای از همگرایی در بخش دودانگه را برگزاری یادواره شهدا در این بخش با سابقه بیش از 25 دوره عنوان کرد. وی گفت: این برنامه محور و مبنای برنامه ریزی کارهای عمرانی این بخش محسوب می شود حال چهاردانگه با برگزاری تنها شش دوره در این زمینه از دودانگه عقب مانده است.

 

شجاعی مهمترین دلیل افتراق اهالی چهاردانگه را بعد مسافت عنوان کرد و گفت: این بخش از سه دهستان پشتکوه ، مرکزی و گرماب تشکیل شده است که متاسفانه عدم انسجام کافی باعث شده اهالی پشتکوه قرابت بیشتری با استان همجوار یعنی سمنان پیدا کنند،اهالی گرماب به دنبال تشکیل بخشی مستقل از چهاردانگه هستند و دهستان مرکزی با محوریت کیاسر هم در امور جمعی جدیت لازم را ندارند.

 

 

neshast-resaneh-93-1-11-1

 

از ظرفیت نمایندگی ام استفاده نشد

این نماینده مجلس گفت: در آستانه انتخابات شوراهای اسلامی به اصرار ما جمعی از دوستان در کیاسر کاندیدا شدند که مشارکت ضعیف برای نامزدی در این انتخابات نمونه ای از جدی نگرفتن امور از سوی مردم در این بخش است.

 

وی افزود:بعد از انتخابات نیز به درخواست ما جلسه ای با حضور اعضای شوراهای بخش و شورای شهر تشکیل شد و دوستان قول برگزاری منظم جلسات را دادند اما هیچگاه پیگیر انجام آن نشدند.

 

شجاعی اظهار داشت:این در حالی بود که ما به دوستان منتخب عرض کردیم در سایه  تشکیلاتی منسجم از ظرفیت نمایندگی ام در رفع مشکلات و پیگیری  امور بهره بگیرید. اما متاسفانه هیچگاه این جلسات به طور منظم ادامه پیدا نکرد.

 

وی تصریح کرد: اگر بنا به گلایه باشد ما از این دوستان گلایه مندیم نه اینکه عنوان شود شجاعی پیگیر کارها نیست! حالا در این برهه ما حضور شما دوستان رسانه ای را به فال نیک گرفته ، امیدواریم به صورت منسجم تر مطالبات چهاردانگه را پیگیری کنید.

 

کمتر از نصف درآمد پیش بینی شده دولت محقق شد

وی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات اعتباری در کشور اشاره کرد و افزود: به عنوان نماینده ای که همواره در کمیسیون تلفیق بودجه حضور داشته عرض می کنم بخش عمده ای از انتظارات درست مردم به دلیل تنگناهای مالی بر زمین مانده است.

 

شجاعی افزود : دولت سال گذشته در بخش تملک دارایی پیش بینی درآمد 45هزار میلیارد تومانی را داشت و قرار بود این مبلغ در بخش عمرانی هزینه شود ، در پایان سال درآمد حاصله 18 هزار میلیارد تومان عنوان شد، یعنی کمتر از نصف!

 

وی افزود: در نظر بگیرید اعتبار پیش بینی شده ی آبرسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی در شهرستان ساری هشت میلیارد تومان بود که با درنظر گرفتن بودجه تخصیصی، سه میلیارد آن جذب شد.

 

شجاعی گفت:این در حالی بود که بیش از 2 میلیارد از این اعتبار بابت دیون پیمانکار باید پرداخت و مبلغ باقی مانده بین 420 روستا در مرکز استان توزیع می شد که این تنها یک نمونه از وضعیت بودجه ای بود که برای روشن تر شدن بحث، خدمت شما دوستان رسانه عرض کردم.

 

نماینده ساری و میاندرود کل اعتبارات طرح هادی در بنیاد مسکن شهرستان را 3 میلیارد تومان عنوان کرد و در خصوص انجام آسفالت در روستاها در قالب این طرح گفت : اگر در نظر بگیرم هزینه یک کیلومتر آسفالت 320 میلیون تومان باشد چند روستا از مجموعه روستاهای شهرستان ساری آسفالت خواهند شد؟! اینها همان تنگناهای مالی کشور است که شما دوستان رسانه ای باید با دقت بیشتر به آن بپردازید.

 

شجاعی افزود: تامین اعتبار و منابع مالی پروژه های نیمه کاره، کار بسیار دشواری بوده و به راحتی نمی توان در این زمینه به مردم قول داد اینکه برخی دوستان، ما را متهم به کم کاری می کنند آیا همه ی این موارد را لحاظ می کنند؟!

 

 

تذکر به وزرا تبلیغاتی است

این نماینده مجلس نهم تذکر به وزرا را بعضا تبلیغاتی عنوان کرد و گفت: بارها به دفتر وزرای مختلف رفته و با داد و فریاد حقوق مردم حوزه انتخابیه را پیگیر شدیم اما وقتی کشور با تنگناهای جدی مالی روبرو شد وزیر از کدام منبع می تواند پول جور کند؟! این است که ما معتقدیم حضور در صحن علنی و تذکر، شائبه تبلیغاتی بودن را به ذهن متبادر می کند والا ما با پیگیری و نفوذمان در حال کار و پیگیری هستیم.

 

شجاعی دغدغه خبرنگاران را نیز در راستای دغدغه مردم عنوان کرد و افزود: این درخواست شما در خصوص رفع مشکلات چهاردانگه زمانی محقق خواهد شد که اعتبارات در زمان لازم و به طور کامل محقق گردد. حال با در نظر گرفتن همه این مسائل اگر نماینده کوتاهی کرد حتما باید مورد مواخذه قرار گیرد و پرسشگری حق شما و مردم است.

 

neshast-resaneh-93-1-11-2

 

همواره مرا به جانبداری از زادگاهم متهم می کنند

شجاعی در عین حال عنوان کرد: در بخش های مختلف شهرستان ما را متهم می کنند اعتبارات را به سمت خاص یعنی چهاردانگه هدایت می کنید، این درحالی است که شما عزیزان منطقه نیز همین اتهام را به گونه ای دیگر به ما وارد می دانید و از کم توجهی به بخش چهاردانگه می نالید.

 

این نماینده مردم در مجلس افزود: محرومیت های زیادی در بخش دودانگه و حتی میاندرود و سایر بخش ها وجود دارد که مربوط به سالهای دور است ضمن اینکه ما باید بپذیریم که تلاش جمعی مردم می تواند راهگشایی بسیاری از مشکلات باشد.

 

معارضات محلی پروژه آب رسانی را مختل کرد

شجاعی سپس به گزارشی از فعالیت انجام شده در بخش چهاردانگه اشاره کرد و گفت: در خصوص اجرای طرح هادی تمامی روستاهای که شرایط انجام طرح درآنها ممکن بود انجام شده و یا در حال انجام است.

 

وی  در خصوص آبرسانی منطقه پشتکوه نیز گفت: علی رغم تلاش ، پیگیری و جذب اعتبار 4 میلیارد تومانی از محل سفر مقام معظم رهبری، تنها به خاطر معارضات محلی این کار به نتیجه نرسید این درحالی است که ما قبل از تخصیص اعتبار با همکاری شرکت آبفار شهرستان، کار لوله کشی را با هزینه ای شش میلیاردی پیگیری کردیم.

 

 

هوای شهرداری کیاسر را داشتم

وی در خصوص کمک به شهرداری کیاسر برای انجام امور جاری و عمرانی هم گفت: در مقطعی مبلغ 300 میلیون تومان وام از طریق وزارت کشور برای این شهرداری در نظر گرفتیم که شرکت شن وماسه را خریداری کرد تا منبع درآمدی برای این شهر باشد.هر چند در چند مرحله نیز کمک های چند ده میلیون تومانی به این مجموعه داشتیم.

 

شجاعی اظهار داشت:در چند مرحله نیز کمک های چند ده میلیون تومانی به این مجموعه داشتیم ومجوز احداث پارک تفریحی گردشگری را  نیز از وزیر جهاد کشاورزی برای رفاه حال شهروندان عزیز کیاسری اخذ کردیم اینکه کار بلاتکلیف مانده، دوستان باید پاسخگو کارشان باشند.

 

وی افزود:همچنین ماشین حمل زباله و آتش نشانی را نیز با هماهنگی دستگاه های ذی ربط در اختیار شهرداری کیاسرقرار دادیم.

 

پروژه دو هزار رأسی جایگزین پالایشگاه نفت

شجاعی کیاسری در خصوص پروژه بزرگ پالایشگاه در چهاردانگه گفت: اخذ مجوز نخستین پالایشگاه بخش خصوص کار آسانی نبود که این کار با مصوبه هیات دولت انجام شد. اما اعتبار این پروژه باید از طریق فاینانس تامین می شد.

 

وی افزود:در مقاطعی علیرغم تحریم های آمریکا و غرب بر کشورمان،سرمایه گذارانی از کشورهای سویس، چین و امارات را به منطقه آوردیم اما با وجود تمایل به سرمایه گذاری از ادامه کار منصرف شدند.

 

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما توسعه دامپروری را بعنوان طرح جایگزین پالایشگاه بلافاصله برای رفع محرومیت پشتکوه پیگیری کردیم. این پروژه بزرگ که به پروژه دوهزار راسی مشهور شد اشتغال منطقه را دستخوش تغییرات جدی خواهد کرد و از نظر حجم سرمایه گذاری از کارخانه سیمان کیاسر نیز بزرگتر است.

 

neshast-resaneh-93-1-11-3

 

گاز تا زمستان 94 به کیاسر می رسد

نماینده مردم ساری و میاندرود در خصوص گازرسانی به چهاردانگه نیز گفت: در حال حاضر تنها سه پروژه ملی گازرسانی در کشور فعال است که یکی از این ها همین پروژه خط لوله انتقال گاز دامغان به ساری است.

 

وی افزود:مبلغی معادل 300 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت. این درحالی بود که معارضات زیست محیطی این پروژه نظیر پارک ملی کیاسر که اختیارات آن از دست استان خارج است ومستقیما  باید با نظر هیات دولت در مورد آن تصمیم گیری شود،بارها باعث توقف انجام کار شد.

 

شجاعی کیاسری بیان داشت: شخصا با حضور در جلسه هیات دولت این مصوبه را گرفتم در حالی که این موضوع هیچگاه در اولویت کارهای دولت قرار نداشت.

 

وی افزود:مقرر شد در فاز نخست، گاز تا پایان سالجاری به کیاسر برسد. این مسائل همه در حالی صورت گرفت که کشور از نظر اعتباری در تنگنای شدید به سر می برد.

 

مشکل کارخانه سیمان را حل کردیم

شجاعی در خصوص کارخانه سیمان کیاسر نیز گفت: این کارخانه دومین کارخانه سیمان درمازندران به شمار می رود. که با تلاش بخش خصوص انجام گرفت ولی در خصوص بهره برداری دچار مشکلاتی شد.

 

وی افزود:با حضور مدیر دادگستری و جمعی از مدیران استان پیگیر مشکل حل معدن برای این کارخانه شدیم و از قدرت صیانت از بیت المال و ماده 3 آن مجوز بهره برداری از معدن را گرفتیم، این کار نیز به سختی انجام شد چرا که منطقه دارای پوشش گیاهی بوده و اجازه بهره برداری نداشت.

 

احداث سد در چهاردانگه بی نتیجه ماند

عضو مجمع نمایندگان مازندران در خصوص مطالعات احداث سد نیز گفت: متاسفانه مطالعات سد چرگت به دلیل آبخور بودن بالای منطقه به نتیجه ای نرسید و این موضوع در حضور وزیر کشاورزی بررسی و مقرر شد نقاط دیگری شناسایی و مطالعات مربوط به آن انجام شود.

 

وی همچنین در خصوص احداث جاده ی بین مزارع گفت:اقدامات خوبی صورت گرفت و ما شاهد احداث آن در منطقه بودیم.

 

پزشکان کیاسری همکاری نمی کنند

شجاعی در خصوص اقدامات حوزه بهداشت و درمان چهاردانگه اظهار داشت: مرکز درمان بستر 10 تختخوابی کیاسر به اصرار مردم منطقه در حالی احداث شد که برای پزشکان و کادر درمانی متخصص آن فکری نشد. چندین بار با پزشکان بومی و متخصص منطقه جلساتی داشتیم ولی شاهد استقبال گرمی از طرف این عزیزان نبودیم.

 

وی افزود:باتوجه به این مسائل، اولویت را در تهیه چند آمبولانس مجهز تشخیص داده و از وزیر بهداشت دستور تهیه این خودروهای مجهز اخذ شد. تا حداقل در مواقع ضروری بیمار به مراکز درمانی مجهز منتقل شود.

 

نماینده مردم ساری و میاندرود در خصوص درمانگاه کیاسر نیز گفت: این درمانگاه بنا بود بعد از احداث این مرکز  ده تختخوابی جمع آوری شود که در حال حاضر به درخواست مردم برای رفاه بیشتر در ساعات اداری علاوه بر مرکز فوق به شهروندان و روستاییان منطقه خدمات بهداشتی درمانی می دهد.

 

وی احداث اورژانس بین راهی در منطقه کلاج خسه را نیز در همین راستا عنوان کرد وگفت: زمین این پروژه تعیین و کلنگ آن توسط مسئولین در هفته گذشته به زمین زده شد.

 

neshast-resaneh-93-1-11-5

 

90 درصد مشکل زباله حل شد

شجاعی در خصوص حل معضل زباله به خبرنگاران در جلسه گفت: این مسئله 9 سال پیش قرار شد موقتا به مدت کمتر از یکسال حل شو.د بنده نه به عنوان نماینده مردم کیاسر بلکه به عنوان نماینده کل بخش های شهرستان های ساری و میاندرود از ابتدای حضورم در مجلس، در پی حل اساسی این معضل رفتم.

 

وی افزود:ابتدا سه نقطه برای احداث زباله سوز در نظر گرفته شد که نهایتا با تلاش دوستان در شهرداری مکان فعلی در شهرک صنعتی ساری در نظر گرفته شد.

 

شجاعی گفت: این پروژه با پیشرفت 90 درصدی در حال انجام مراحل پایانی است که اواخر اسفند ماه نیز مبلغ 15 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرح در اختیار شهرداری ساری قرار گرفت.

 

نماینده مردم ساری و میاندرود از رسانه ها خواست در خصوص زباله مسئولانه تر عمل کنند و تصریح کرد: مدام تیتر می زنند زباله چهاردانگه قرار است به ساری بیاورند! در صورتی که قرار نیست زباله ای از چهاردانگه به مکان جدید حمل شود بلکه قرار است با احداث نیروگاه در شهرک صنعتی، زباله مرکز استان مدیریت شود.

 

وی افزود: از محل انجام این کار، تولید انرژی صورت می گیرد تا معضل زباله حل و فصل شود. قراردادهای مربوط به خرید برق از نیروگاه نیز منعقد شد و کار زباله سوز درمراحل پایانی قرار دارد.

 

شجاعی همچنین تاکید کرد: من به عنوان نماینده همه  بخش ها و شهرهای مرکز استان نسبت به انجام اینکار حساسیت داشته و اینکه مرا متهم به جانبداری از طرف خاصی در جریان حل این مشکل اساسی می کنند صحیح نیست.

باداب سورت به پیمانکار بخش خصوصی واگذار شد

شجاعی در بخش دیگری از سخنانش به  بیان اقداماتش در حوزه گردشگری پرداخت و گفت: در خصوص ساماندهی چشمه آب معدنی باداب سورت چند بار با استانداران وقت و مسئولین کشور در منطقه حاضر شده و نهایتا این اثر طبیعی با پیگیرهای انجام شده تعیین تکلیف شد.

 

وی افزود: نگهداری و مرمت باداب سورت از طریق مناقصه و با نظارت استانداری، کانون جهانگردی و گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان انجام شد.

 

شجاعی اظهار داشت:یادآوری این نکته هم ضروری است این منطقه هم مدت ها  با معارضات محلی روبرو بود و مقرر شد بخش خصوصی با مشارکت اهالی منطقه نسبت به احداث ابنیه و نگهداری آن اقدام کند. البته این تعارض در خصوص دریاچه چورت و آب بندان الندان هم همچنان باقی است و انشاالله با پیگیری شما رسانه ها و همکاری مردم با مسئولین بخش این مشکل هم حل خواهد شد.

 

دولتمردان به فکر جاده ی جایگزین باشند

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در خصوص وضعیت جاده ساری به سمنان گفت: این جاده همان جاده ای مال روی قدیم است که تنها با روکش آسفالت و بعضا احداث چند پل جدید، به بهره برداری رسید.

 

وی در خصوص اصلاح این وضعیت خاطرنشان کرد: دو راه حل پیش روی ماست. یکی کوتاه مدت که با انجام یکسری اقدامات پلیسی نظیر نصب دوربین و اصلاح هندسی و استقرار پلیس راه می شود امنیت جاده را کمی بیشتر کرد. دیگری مطالعه و پیش بینی راهی جایگزین است.

 

شجاعی افزود: براساس مطالعات اولیه در صورت احداث مسیری بر اساس استانداردهای لازم، این محور می تواند شمال و جنوب کشور را به هم متصل کند که البته این کار بسیار زمان بر است. ولی قطعا برای دولتمردان صرفه اقتصادی دارد چرا که ضمن کاهش مصرف سوخت، ترافیک محورهای منتهی به پایتخت را به شدت کاهش خواهد داد.

 

این نماینده مجلس تصریح کرد: جاده فعلی به هیچ عنوان ظرفیت این همه جابه جایی را ندارد. این در حالی است که درسالهای اخیر مسافرین زیادی از این مسیر تردد می کنند.

 

وی افزود: به نوعی این جاده توسط هموطنان مناطق کویری شناسایی شد. البته امیدواریم با استقرار پلیس راه در آینده نزدیک، کنترل جاده ای افزایش یافته و کمتر شاهد تصادف در این محور باشیم.

 

 

مدیران چهاردانگه ای به زادگاهشان عرق بیشتری نشان دهند

شجاعی در خصوص مدیران چهاردانگه ای گفت: تاریخ این منطقه هیچگاه این مقدار مدیر به خود ندیده است! اگر با همکاری و ظرفیت به وجود آمده همه ما به توسعه منطقه کمک کنیم، قطعا چهاردانگه متحول خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: سابقه نداشت بخشدار منطقه بومی و از چهاردانگه باشد اما در چند سال اخیر ما اعتقادمان استفاده از ظرفیت های همین منطقه بوده و به این باور عمل کردیم. من از مدیران چهاردانگه که در شهرستان و استان فعال هستند گلایه کردم چطور زمانی که مسئولیتی نداشتید دغدغه منطقه را داشتید اما حالا به فکر منطقه تان نیستید. البته ما امیدواریم همه مسئولانه تر نسبت به زادگاهشان فکر کنند.

 

neshast-resaneh-93-1-11-4

 

صنایع تبدیلی در شهرک صنعتی مستقر شود

شجاعی در خصوص مشکلات صنعتی در بخش چهاردانگه که از سوالات محوری خبرنگاران حاضر درجلسه بود گفت: مشکل شهرک صنعتی مربوط به کل کشور است.

 

وی در این خصوص آمار قابل تاملی ارائه کرد و افزود: از240 واحد تولیدی در شهرستان ساری 80 واحد با کمتر از 30 درصد ظرفیت در حال کار هستند و این مشکل بخشی به نقدینگی و بخشی هم به تهیه مواد اولیه برمی گردد.

 

شجاعی مشکلات شهرک صنعتی کیاسر را نیز در همین چهارچوب ارزیابی کرد و گفت: به نظر باید محور صنعت در منطقه توسعه صنایع تبدیلی نظیر مواد غذایی، کمپوت سازی و کارخانجات تولید رب گوجه فرنگی باشد.

 

نماینده ساری و میاندرود در مجلس در خصوص امکانات ورزشی منطقه هم به کمبود سرانه ورزشی در کشور اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در سالهای اخیر اقدامات نسبتا خوبی در احداث سالن های سرپوشیده در منطقه خصوصا شهر کیاسر صورت گرفت که رضایت نسبی جوانان منطقه را فراهم آورد.

 

 

پیام نور در کیاسر به دنبال زمین می گردد

وی در خصوص سوالی در مورد استقرار دستگاه های اداری نیز گفت: ادارات بر اساس جمعیت در شهرها دایر می شوند و این کار نیاز به مجوز هیات دولت دارد. وی از تمایل دانشگاه پیام نور برای احداث واحد دانشگاهی در منطقه خبر داد و گفت: در صورت اهدای زمین، کیاسر شهر دانشگاهی می شود و این اتفاق دور از ذهن نیست.

 

شجاعی در خصوص ظرفیت های بالای مورد اشاره خبرنگاران در مورد خودش هم واکنش نشان داد و گفت: شک نکنید اینکه وزرای سابق کشاورزی در دولت قبلی و فعلی، وزیر کشور و یا سایر مسئولین در منطقه حاضر می شوند باعث شد تا این منطقه و استعدادهای آن در سطوح ملی معرفی گردد.

 

 

یک غیر بومی بهتر از بومی کار نمی کند

این نماینده چهاردانگه ای ادامه داد:هیچ انگیزه ای بالاتر از رضایت اهالی سرزمین مادری ام نمی تواند مرا راضی نگه دارد. چرا که اگر به دنبال نام و عنوان بودم به آن دست پیدا کردم و تنها انگیزه ام از ادامه فعالیت کم کردن غبار محرومیت از کل شهرستان خصوصا این بخش است.

 

وی همچنین خطاب به مردم  چهاردانگه گفت: اگر از بین شما کسی انتخاب نمی شد آیا وضع بهتری داشتید؟ من تمام تلاشم در راستای کمک به شما همولایتی ها بوده وانگیزه ام غیر از این نبود! اینکه در تعطیلات معاون وزیر و یا استاندار با اصرار ما به منطقه می آیند و مشکلات را از نزدیک دنبال می کنند چه توجیهی دارد؟

 

شجاعی بار دیگر به ضعف در تصمیمات جمعی در چهاردانگه انتقاد کرد و گفت: متاسفانه عقلای قوم ما در امور جمعی مشارکت نمی کنند و این ضعف بیش از گذشته خودش را نمایان کرده است.

 

وی در پایان گفت: من در دو دوره اخیر که منتخب این مردم بودم برای وحدت و همدلی آنها تلاش کردم و هرگز سعی نکردم به اختلافات گذشته در منطقه دامن بزنم، چرا که که معتقدم بسیاری از این عقب ماندگی ها محصول همان تفکر است.

 

شایان ذکر است در ابتدای این نشست، سید حسن موسوی، کوروش خواجوندی ، علیرضا سعیدی کیاسری ، جاوید عباسی ، علی نظری،سید روح الله شجاعی و اعظم کردان از فعالان رسانه ای استان مازندران به بیان دیدگاه های خود در خصوص منطقه پرداختند  و دغدغه های مردم منطقه را در قالب سوالاتی مطرح کردند.

 

گزارش: سید روح الله شجاعی کیاسری

عکس ها از حسین فرهادی ، علی نظری

 

17 نظرات
  1. حسن می گوید

    سلام اقا 8 سال نماینده بودید چیکار برای چهاردانگه و کیاسر کردید جاده ای روزی 5 قربانی می دهد

  2. لنگر می گوید

    سلام . تشکر از این گزارش خوب گزارشی که نشان از این داره ما در بخشمان چهاردانگه همه مشکلات ملی است عدم توجه به جاده -حمل زباله نه سال ساری به پشت کوه – مشکل اب – قطعی برق و … من که از این گزارش چیزی جزء توجیه کارهای خودش از طرف اقای نماینده نفهمیدم .اقا این حرفها چیه این جاده مال رو رو درست کنید جاده جدید برا ندیده هامون پیشکش -پالایشگاه و سد هم پر پزشکان بومی هم کم کارن چون سرشون درد نمیکنه از بیمارستان های شهر ساری یا غیره به مرکز فوق تخصصی کیاسر بیایندو… تشکر . میرشفیعی لنگری

  3. شیرزاد محمدنژد کیاسری می گوید

    از جناب آقای دکتر شجاعی نماینده محترم شهرستان ساری و میاندرود به دلیل فعالیت های انجام داده در چهاردانگه و همچنین حضور قابل توجه مدیران ارشد ملی در این منطقه متشکرم و امیدوارم با پیگیری هایی که در حال انجام آن هستند مشکل انتقال زباله از شهرستان ساری به پشتکوه حل گردد.

  4. رضا می گوید

    سلام اقای شجاعی حرفهای شما بیشتر توهین به چهار دانگه ای بود با توجه به وعده های شما مردم شمارا انتخاب کردند بازی افکار بس است

  5. azad می گوید

    نمایده محترم جناب آقای دکتر شجاعی
    خواهشمندیم مشکل انتقال زباله را از شهرستان ساری به پشتکوه حل نمایید. این شهردار محترم و یا اعضای شورای محترم شهرستان ساری که تنها و تنها وعده سرخرمن می دهند ابتدای هرسال می فرمایند، سال آینده!!!!!!!

  6. علی کیاسری می گوید

    تاحدود زیادی حق به جانبه و عملکرد خوبی داشت مسولین بخش وشوراهای شهر وروستا هستند که از این فرصت استفاده نمیکنند.آقای شجاعی نمیتونه بیاد دنبال ما که تورو خدا بیاین فلان کارو من براتون انجام بدم.
    تازه مشکل زباله، شوراهای شهر ساری که تعداد زیادیشون اهل چهاردانگه هستن این عزیزان چکار کردن که شجاعی نکرد؟مامردم چهاردانگه چند بار از کارهامون زدیمو جلوی ورود زباله رو گرفتیم؟شوراهای روستاها ،دهیاران ،بخشدار وامامجمعه محترم به همراه همه چهاردانگه ایی ها یک دست بشیم وجلوی محرومیتمونو بگیریم جلوی زباله رو بگیریم و…..
    در مجموع اگه چهاردانگه بجایی رسید ماهمه خواستیم واگر محروم هستیم خودمون مقصر هستیم بیاین ودست در دست هم بدیم چهاردانگه ایی زیبا دوست داشتنی وسر شار از عشق ومحبت برای هم بسازیم

  7. hosseini می گوید

    نماینده محترم. اقای دکتر شجاعی
    تمامی دهیاران 95 روستا و همه اهالی این 95 روستا از شما انتظار دارند که بحث عدم انتقال زباله به پشت کوه را ختم به خیر کنید. دپوی غیرعلمی و انتقال نامناسب زباله کل جاده چهاردانکه و منطقه را به گند کشیده است. شما این توان را دارید و بی شک می توانید. پیشنهاد بنده به حضرت عالی این است که در جلسات شورای اداری و همچنین شورای شهر و شهرستان ساری در ارتباط با بحث روند احداث زباله سوز شرکت نمایید. اگر شما بخواهید هر سه ماه می شود به این موضوع پرداخت. حضور شما در این جلسات شورای شهر ساری ضروری است. ضرورت حضور و پیگیری شما در این جلسات بیشتر از حضور وزیر کشور و دیگر صاحب منصبان در منطقه است،…. آنگاه گزارش پیگیری خودتان را نیز هر 3 ماه برای اهالی چهاردانگه و در همین سایت منتشر نمایید.

  8. مریم می گوید

    همه کسایی که آقای شجاعی رو متهم میدانید، مورد از خودتان است. کیاسریها (…..) و در انتخابات هم یکصدا نیستند اون وقت توقع دارند کیاسری که مردمش با هم اتحاد ندارند و (….) تبدیل شود به فرانسه؟!!! مردم بابل متحدند و شهر خود را با اتحاد تبدیل کرده اند به مرکز پزشکی درمانی استان و ادعای مرکزیت استان سر می دهند! پس به جای ایراد به مردی که صادقانه خدمت میکند کمی اتحادتان را بیشتر کنید و همدل بشوید با همشهری تان! آن وقت می بینید مشکلات کمرنگ شده. اما یادمان باشد یک جامعه اگر با مشکل مواجه نباشد نامش جامعه نیست
    و یک پیشنهاد به دکتر شجاعی مهربان.آقای دکتر! برای کسانی وکالت کنید که قدر بدانند، به نظرم نمایندگی برای ساری دیگر برای شما خیلی کوچک است.
    …………………………………………………..
    چهاردانگه نیوز: ضمن سپاس از این خواننده گرامی، مطالب داخل (….) بخاطر بار منفی و مغایرت با قوانین سایت چهاردانگه نیوز، حذف گرده است.

  9. اکبری می گوید

    پرسش های بسیار خوبی مطرح شده است. من بسیار لذت بردم هم از کسانی که به طرفداری از فعالیت های نماینده محترم و هم کسانی که به عنوان منتقد مطالب خود را ارائه می کنند. تقریبا تمامی طرفداران فعالیت های نماینده محترم انتظارات خود را نیز مطرح نموده و در یک جمع بندی کلی به ارائه پیشنهاد هایی نیز پرداخته اند.
    من اگر بجای دکتر شجاعی بودم به خود بسیار می بالیدم که بیشتر طرفداران شما، منتقدان شما هستند. قدر بدانید، که به شما امیدوارند و از شما انتظاراتی در جهت بهبود شرایط زیست در منطقه چهاردانگه را دارند.

  10. ز کیاسری می گوید

    در همین سایت درج شده سورت به بخش خصوصی واگذار نمیشود ایشان عکسش رو میگه/ ما بی صبرانه منتظر زمستان94 هستیم تا ببینیم گاز به کیاسر میاد یانه

    1. سید روح الله شجاعی می گوید

      سورت در مناقصه ای به بخش خصوصی واگذار شد و آقای عالیشاه منظورش این بود که ما اجازه نمی دیم که بدون مشارکت ما کاری برای اونجا انجام بشه. متاسفانه خبرنگار تسنیم و به طبع اون چهاردانگه نیوز بدون در نظر گرفتن ماجرا تیتر زدند.
      در مورد گاز هم ما امیدواریم این اتفاق مبارک در منطقه بیفته

  11. راستگو می گوید

    توجیح و فقط توجیح…………
    یک سوال.
    چرا برخی از نماینده‌گان مجلس محبوب هستند و مردم بهشون بارها و بارها رای میدن اما به برخی نه؟

  12. امید می گوید

    اقای شجاعی شما جرا از توانمندی خودت برای مردم ناتوان استفاده نکردی

  13. a می گوید

    سلام. چهاردانگه نیوز تا این حد فیلتر نکنید. بگذارید آقایان بدانند و بفهمند. فیلتر بعضی چیزها خیانت است. منطقه چهاردانگه به گند کشیده شده و پول های میلیاردی تو جیب آقایان و (….) ساری می رود. تمام بلاها و ویروس هایی که وارد منطقه و آب هایش می شود دامنگیر چهاردانگه ای ها میشود و آقایان مظلوم نمایی می کنند.
    ……………………………………………..
    چهاردانگه نیوز: با سلام. ما بر اساس قانون، نظرات خوانندگان گرامی را تایید، اصلاح و یا حذف می کنیم و تایید نکردن بعض از نظرات که مغایر قانون باشد را فیلتر و خیانت نمیدانیم. همانگونه که شما نام خود را فیلتر کرده اید (زیرا نمیخواهید نسبت به پیامدهای قانونی نظرتان پاسخگو باشید)، ما نیز صلاح نمیدانیم نظر شما که با قانون مغایرت داشته و تایید آن باعث پاسخگویی مدیریت سایت در برابر قانون میشود، را تایید کنیم.
    – نام داخل (….) بخاطر نام بردن از نهادی حقوقی حذف گردیده است.

  14. م.ش.ل می گوید

    خدا قوت آقا روح الله

  15. ناشناس می گوید

    سلام: یکی از حسنهای خبرنگاران این است که برای آبادی یک شهر یا یک بخش حداقل مسئول و یا مسئولین مربوطه را به چالش بکشانند تا نتیجه ای حاصل گردد. نه اینکه مطابق میل فرد مسئول با ایشان سوال و جواب نمایند.
    این بخش جای جایش فریاد و محرومیت است. آقای نماینده! مگر شما بومی نیستید؟ مگر شما مشکلات منطقه را در یادواره های شهدا، جلسات خصوصی و علنی با مردم، نشست با مسئولین بخش که زبان مردم هستند نشنیده اید؟ تازه بعد از راه اندازی سایت چهاردانگه نیوز است که مشکلات بخش از طریق این رسانه بیشتر اطلاع رسانی می شود. آیا مردم شهر کیاسر و روستاهای تابعه تک تک باید به حضور شما برسند که شما احساس کنید با حضور مردم در محل کار شما مشکلات بیان گردد؟ شما یک حقی به گردن مردم دارید که آن رأی دادن بود و مردم هم حق خود را ادا نمودند اما مردم حقی به گردن شما دارند که در طی هشت سال چیزی جز مهاجرتهای بی رویه بر اثر بی توجهی به اقتصاد و اشتغال جوانان، دپوی زباله شهرستان ساری به چهاردانگه، عدم امکانات بهداشتی و درمانی، وضعیت نامناسب جاده، راکد بودن واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی چهاردانگه، و …….. ندیدند.
    خلاصه آقای شجاعی! از مکافات عمل غافل مشو گندم از گندم بروید جو ز جو

  16. نجفی می گوید

    یکی ازمصادیق کاربرای عموم ورفع دغدغه های جامعه باتوجه به شرایط جدیدایجادشده دررابطه با صندوق های قرض الحسنه مهرآریا واعتمادایارانیان است .دوستان ونزدیکان دکترشجاعی به ایشان بفرمایند که بهترین عرصه برای روحیه بخشی به افراد حوزه انتخابیه پیگیری مسئله اعتلاف بانک رسالت با این موسسات برای احقاق سرمایه های مردم ورفع زیان مردم وجلوگیری ازناهنجاری های مالی است وسرعت عمل وپیگیری مقتدرانه – نه فقط شعار – بدن تعارف یهترین زمینه برای تبلیغات رسیدگی به امورات مردم است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.