پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ارتقای سازمان گردشگری به وزارتخانه گام اساسی برای تحول در صنعت گردشگری است

0

محمد ولی پور روز  چهارشنبه nر آئینی که به مناسبت هفته گردشگری و روز جهانی جهانگردی با محوریت رسانه و گردشگری با حضور  جمعی  از مسئولان ،اصحاب فرهنگ و هنر و خبرنگاران در باغ گیاه شناسی نوشهر برگزار شد، افزود: در گذشته اغلب مسئولان ، سرمایه گذاران و مردم آگاهی چندانی از مزیت ها و آثار مثبت صنعت گردشگری نداشتند اما امروز رویکرد اساسی برنامه ریزان و مسئولان دست اندرکار در سطوح کلان کشور توجه به این صنعت و بها دادن به سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری دراین حوزه است.

پنجم مهر ماه برابر با ۲۷ سپتامبر روز جهانی جهانگردی نام گذاری شده و در کشور ما نیز از ۵ تا ۱۲ مهر ماه به عنوان هفته گردشگری گرامی داشته می شود منتهی شعار هر سال روز جهانی گردشگری از سوی  سازمان جهانگردی تحت عناوینی خاصی نامگذاری می شود.      

امسال نیز همزمان با هفته جهانی گردشگری در مازندران  برنامه های متنوعی بر اساس شعار سال  ۲۰۱۹ “گردشگری و مشاغل، آینده ای بهتر برای همه”با محوریت آموزش، مهارت و اشتغال پیش بینی شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نوشهر  با اشاره به بر خوداری این شهرستان از موقعیت های ممتاز  و مزیت های فراوان در حوزه گردشگری گفت که نوشهر جزو معدود شهرستان های مازندران  است که به دلیل جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی و نیز وجود ظرفیت های بی نظیری مانند بندر ، فرودگاه در تمامی فصول سال پذیرای میلیون ها گردشگر و مسافر است.

 ولی پور افزود : رسانه ها باید با معرفی قابلیت های حوزه گردشگری در تمامی ابعاد به این نهاد کمک کنند و نکته مهم تر آنکه حتی آثار حضور مسافران و گردشگران در رونق اقتصادی این منطقه نیز به درستی انعکاس دهند تا عموم جامعه به اثر بخشی ظرفیت های موجود گردشگری و نقش آن در اقتصاد منطقه پی ببرند.

وی  با بیان آنکه شعار امسال روز جهانی گردشگری تحت عنوان گردشگری و مشاغل، آینده ای بهتر برای همه”با محوریت آموزش، مهارت و اشتغال نام گذاری شده است ، گفت که امروز مهارت و آموزش نقش کلیدی در رونق کسب و کار در صنعت گردشگری دارد.

رئیس ایستگاه تحقیقات جنگل ، مرتع و باغ گیاه شناسی نوشهر نیز در این مراسم ضمن معرفی این باغ و اهداف آن در این شهر گردشگرپذیر گفت گه این باغ با قدمتی حدود ۱۰۰ سال از نظر وسعت دومین باغ گیاه شناسی کشور است و گونه های متنوعی در آن وجود دارد.

حبیب زارع افزود : با توجه به مناظر زیبا و گونه های منحصر بفردی که در این باغ وجود دارد در حقیقت ظرفیتی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است و در سال های گذشته تاکنون مسافران و گردشگران زیادی از این مجموعه بازدید کرده اند.

این باغ با مساحتی حدود ۳۷ هکتار جزو دومین باغ گیاه شناسی ایران است که در آن حدود ۷۰۰ گونه متنوع شامل ۴۵۰ گونه درخت و درختچه (۲۶۰ گونه درختی، ۱۷۰ گونه درختچه،۲۰ گونه بوته)، حدود ۹۰ گونه پیازی و ۱۰۰ گونه علفی، کاکتوس ، گوشتی و چند ساله وجود دارد.
در سال ۱۳۸۶ این باغ به علت اهمیت زیاد آن به عنوان اثر طبیعی به شماره ۱۷۷۹۵ در فهرست آثار ملی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ثبت شده است.

در پایان شماری از خبرنگاران دقایقی با معرفی کتاب های مربوط به آشنایی با اهمیت صنعت گردشگری دیدگاه هایشان را ارائه دادند و انجام حرکات نمایشی رزمی از سوی تعداد ورزشکاvن با موضوع تامین امنیت گردشگران از دیگر موضوعات این  برنامه خبری بود.

شهرستان نوشهر با جمعیتی دست کم ۱۳۰ هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد.

۷۰۷۸/ ۱۶۰۲/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.