پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی روستاهای مازندران با اعتبار۲ هزارو۲۸۰میلیارد ریالی

0

یدالله طهماسبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این میزان اعتبار برای اجرای طرح های زیرساختی بمنظور توسعه و ارتقای فناوری های ارتباطی تلفن همراه در ۶۰۰ روستای مازندران صرف می شود.  

وی ادامه داد: اداره کل ارتباطات مازندران با این اعتبارات می بایست ظرف مدت ۲ سال ۴۵۰ کیلومتر فیبر نوری در روستاهای استان اجرا کند که براساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان امسال بیش از یکصد کیلومتر از اجرای این طرح انجام می شود.

مدیرکل ارتباطات مازندران اجرای فیبر نوری را بستری برای ارتقا و اتصال تلفن همراه به نسل های سه و چهار اعلام کرد و گفت: با توجه به گسترش فعالیت ها در فضای مجازی ایجاد زیرساخت های اینچنینی در تمامی نقاط از جمله روستاها ضروری است تا بدین طریق تمامی افراد از خدمات به روز تلفن های همراه برخوردار شوند.

فیبر نوری، زیرساختی است که پوشش مشترکان تلفن همراه و اینترنت از طریق آن انجام می شود و این  رشته باریک و بلند از یک ماده شفاف مثل شیشه (سیلیکا) یا پلاستیک ساخته می شود که می‌تواند نوری را که از یک سر به آن وارد شده، از سر دیگر خارج کند.

فیبر نوری دارای پهنای باند بسیار بالاتر از کابل‌های معمولی است و با آن می‌توان داده‌های تصویر، صوت و داده‌های دیگر را به‌راحتی با پهنای باند بالا تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و بالاتر انتقال داد.

بنا به آمار ارائه شده از سوی اداره کل ارتباطات و فناوری مازندران در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار کیلومتر فیبر نوری در این استان وجود دارد.

طهماسبی گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۷ روستای مازندران زیر پوشش خدمات نسل ۲ تلفن همراه که تنها خدمات مکالمه را در بر می گیرد قرار دارند که با اجرای طرح های زیر ساختی ارتقای خدمات، اکثر مشترکان تلفن همراه در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به خدمات جدید در این زمینه دسترسی خواهند یافت.

وی پوشش اینترنت تلفن همراه در روستاهای مازندران را بیش از ۸۰ درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به تخصیص اعتبار مورد نیاز برای ایجاد زیرساخت ارتقای خدمات تلفن همراه در روستاهای استان ضرورت دارد که دستگاه های اجرایی مرتبط در این حوزه روند نامه نگاری و برگزاری کمیسیون های مربوط به آن را هرچه سریعتر انجام بدهند تا روند اجرای کارها سرعت بگیرد.

به گفته مدیرکل ارتباطات استان مازندران در حال حاضر سه پیمانکار برای ایجاد این زیرساخت های ارتباطی در روستاهای استان مشغول به فعالیت هستند  .

حدود ۴۳ درصد جمعیت سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری مازندران در سه هزار و ۲۰۰ روستای استان ساکن هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.