پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اختصاص ۹۸۸ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، اصغر طالبی روز چهارشنبه در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان سیمرغ ، افزود: امسال از مجموع اعتبارات عمرانی ۶۲ هزار میلیارد تومانی در کشور حدود۵۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به اسناد اوراق است که از این میزان دولت اجازه دارد تا ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق جدید باز کند و مابقی را باید بدهکاری های سال قبل پرداخت کند.

وی گفت : امسال برای استان مازندران ۹۸۸ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده که از مجموع این اعتبارات حدود ۲۵ درصد برای بحث آب شرب، کشاورزی ، شهری و روستائی و هشت درصد برای بنیاد مسکن و ۱۱ درصد هم برای شهرداری ها توزیع شده است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت برنامه ریزی مازندران با تاکید براینکه مدیران شهرستانی باید برای جذب اعتبارات با مدیران استانی ارتباط تنگاتنگی داشته باشند، گفت :متاسفانه طی سال گذشته برخی از شهرستان ها نتوانستند اعتبارات عمرانی خود را جذب کنند .

طالبی با بیان اینکه طی سال های گذشته تخصیص اعتبارات برعهده دستگاه های اجرایی بوده است، افزود : امسال بنا است تا تخصیص اعتبار در شهرستان ها به پروژه هایی اختصاص یابد که از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار است بنابراین از مدیران دستگاه های اجرایی می خواهیم تا در جذب و سرعت عمل پروژه های عمرانی خود نهایت تلاش را به کارگیرند.

وی از سه منبع دیگر که به استان ابلاغ شده خبر داد و ادامه داد : دولت برای مرمت و بهسازی تاسیسات زیربنایی خسارت دیدگان سیل مبلغ ۱۲۹ میلیارد تومان را به این استان ابلاغ کرده و این اعتبار برای بهسازی سردهنه ها ، آب روستائی ، شهری ، شهرداری ها و غیره است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت برنامه ریزی مازندران از اعتبار ۴۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی در بحث آب بندان ها خبر داد و گفت که ۴۰ میلیارد تومان هم برای اعتبار متوازن ۲۷ صدم درصدی ورزش است و بنابراین از فرمانداران می خواهم تا برای سهم شهرستان های خود اقدام کنند.

اعتبار عمرانی بیش از ۵۰میلیارد ریالی به شهرستان سیمرغ

فرماندار شهرستان سیمرغ در این جلسه گفت: امسال بیش از ۵۰ میلیارد ریال  برای این شهرستان ابلاغ شده که به تفکیک عنوان از محل تملک دارایی  و سرمایه استان مبلغ ۱۴ میلیارد و ۵۴۴ میلیون ریال و از محل متوازن مبلغ ۳۵ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال تعریف شده است .

مجتبی حبیب نژاد با بیان اینکه دستگاه های اداری در جذب اعتبار نهایت تلاش خود را به کار گیرند افزود: از برخی از دستگاه های اجرایی که ضعیف عمل کرده اند راضی نیستم بنابراین انتظارم از دستگاه ها این است تا همان گونه که در سطح شهرستان چانه زنی می کنند در سطح استان هم چانه زنی کنند .

۷۳۳۴/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.