پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اختصاص ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای کنترل سیلاب در رودخانه‌های مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، محمد حاج رسولی‌ها روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های در دست اجرای حوزه آب شهرستان تنکابن گفت:  علاوه برآن حدود  پنج میلیارد تومان نیز با پی گیری‌های به عمل آمده  قرار است از ردیف اعتبارات متفرقه به استان مازندران اختصاص یابد.

وی افزود: بر اساس آمار وزارت نیرو حدود ۱۰ درصد رودخانه‌های دائمی کشور در مازندران واقع است و در صورت وقوع سیلاب خسارت‌های زیادی به این منطقه وارد می‌شود.

وی  به تخریب سردهنه های زراعی در سیل اخیر مازندران اشاره کرد و ادامه داد:در سیل اخیر بسیاری از سردهنه‌های زراعی تخریب شد و نگرانی های زیادی بابت تامین آب کشاورزان بویژه کشت برنج سال ۹۸ وجود داشت که خوشبختانه با تمهیدات ویژه ای که آب منطقه ای استان داشت این مشکل تا حدود زیادی برطرف شد.

سیل اسفندماه ۹۷ و فروردین ماه ۹۸ حدود  ۶۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف کشاورزی مازندران خسارت زد.

مدیرعامل  شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت که  برای ایمن سازی رودخانه ها نیز  به نحوی برنامه ریزی شده  تا  از آورده اضافی رودخانه استفاده شود و چنین اقداماتی تا حدودی در کاهش هزینه ها جاری در ساخت دیواره های حفاظتی رودخانه ها اثر بخش بوده  و در این حوزه به موفقیت های خوبی هم دست پیدا کرده ایم .

حاج رسولی ها میزان اعتبار ارزیابی شده  بابت ساخت دیواره سازی استاندارد هرکیلومتر در رودخانه های استان مازندران را  حدود ۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: باید برای دیواره سازی های صورت گرفته حتما تزریق بتن صورت گیرد تا در برابر سیلاب های احتمالی از مقاومت بیشتری برخوردار شود.

وی در ادامه بازدیدها طرح جامع کنترل سیلاب اراضی منطقه خشکه داران شهرستان تنکابن را به بهره برداری رساند و گفت که برای این منظور حدود ۹ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گفته حاج رسولی ها ، با بهره برداری از این طرح ، آب های سطحی این منطقه به دریا هدایت می شود و دیگر شاهد آبگرفتگی منازل و واحدهای تجاری و تولیدی نخواهیم بود .

شهرستان ۱۷۰ هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.

۷۰۷۸/ ۷۵۱۳/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.