پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

“احیای صنعت گردشگری” لازمه توسعه کشور است

0

ایسنا/مازندران یک کارشناس گردشگری معتقد است: احیای صنعت گردشگری لازمه توسعه کشور است که نیاز به حمایت و اقدامات فوری از سوی مسئولان دارد.

محمدرضا اورمزدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ما عملا شاهد یک افت شدید در تورهای ورودی کشور هستیم، اظهار کرد: خیلی از کشورها چنین افت شدیدی را تجربه کردند و این اتفاق چیز خاصی نیست که فقط در ایران دیده شود اما در شش ماه دوم امسال به علت اتفاقاتی که در کشور ما به وجود آمد، ضربه مهلکی بر پیکر صنعت گردشگری ایران وارد شده است.
وی تصریح کرد: قطعی اینترنت طی چند ماه گذشته باعث خروج بسیاری از سایت‌های گردشگری از مدار اصلی شد بنابراین این امر خسارت‌های مالی وحشتناکی به صنعت گردشگری کشور زد.
این کارشناس گردشگری خاطرنشان کرد: ترور ناجوانمردانه سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکای جنایتکار باعث شده صنعت گردشگری خارجی در ایران تحت تاثیر تبلیغات منفی قرار گیرد که در مجموع این گونه حوادث هم برای مردم ایران و هم برای صنعت گردشگری کشور تلخ بوده است.
اورمزدی با اشاره به اینکه از سوی دیگر تحریم‌های ناجوانمردانه که چندین سال گریبانگیر مردم ایران است، می‌تواند در صنعت هوانوردی کشور هم بسیار اثرگذار باشد، گفت: هواپیماهای برجامی کشورمان به علت تحریم‌های ظالمانه اجازه پرواز خارج از ایران را ندارند.

وی ادامه داد: همه این اتفاقاتی که گفته شد دست به دست هم دادند تا  صنعت گردشگری خارجی در کشور ما از دید سفارتخانه کشورهای اروپایی به نوار قرمز رنگ تبدیل شود یعنی خیلی از کشورها سفر به ایران را ممنوع کردند و هنوز هم این ممنوعیت ادامه دارد.
این کارشناس گردشگری با اشاره به اینکه صنعت گردشگری از بعد بین المللی جایگاه بسیار حساس و شکننده‌ای دارد، افزود: بر این اساس هر اتفاق دیپلماتیک در منطقه‌ای رخ دهد در صنعت گردشگری آن کشور می‌تواند با تاثیرات بسیار مثبت و منفی همراه شود.
اورمزدی سازمان هواپیمایی کشور، وزارت راه و شهرسازی و وزارت میراث و فرهنگی را از متولیان این صنعت دانست و گفت: این دستگاه‌ها باید برای رفع مشکل صنعت گردشگری کشور یک اقدام فوری و کارشناسانه را انجام دهند و این اقدام نباید با تصمیم عجولانه باشد چراکه بعدها پیامد بدی خواهد داشت.
بسته‌های تشویقی به مراکز گردشگری کشور مهم‌ترین اقدام مسئولان شود 
وی با اشاره به اینکه بسته‌های تشویقی به مراکز گردشگری کشور باید مهم‌ترین اقدام مسئولان باشد، تاکید کرد: بسته‌های تشویقی شامل این است که تورهای داخلی به عنوان یک آلترناتیو تقویت شود.
این کارشناس گردشگری ادامه داد: امروز خیلی از فعالین مراکز گردشگری درگیر مسائل پولی و مالی هستند و دولت به عنوان یک دستگاه اجرایی باید بسته‌های پولی و مالی را برای رونق این صنعت در اختیار این مراکز قرار دهد چراکه این مراکز دارای پرسنل هستند و زمانی که درآمدی نداشته باشند، مجبور می‌شوند پرسنل خود را از کار اخراج کنند.
اورمزدی افزود: مسئولان باید برای پایدار بودن این صنعت با دستگاه‌هایی نظیر وزارت دارایی، تامین اجتماعی، بانک و مراکز پولی شرایطی را ایجاد کند تا این مراکز به تعطیلی کشانده نشوند.
وی با اشاره به اینکه امروز خیلی از مراکز گردشگری در ایران تعطیل شدند یا در آستانه تعطیلی هستند، گفت: به عنوان مثال چند آژانس مسافرتی در غرب مازندران تعطیل شدند و خیلی از راهنمایان تور گردشگری خانه نشین هستند.

سیاست‌گذاری مسئولان باید مبتنی بر گردشگری داخلی باشد 
این کارشناس گردشگری با تاکید بر اینکه سیاست‌گذاری‌های دولت باید مبتنی بر گردشگری داخلی باشد، خاطرنشان کرد: امروز در آستانه سفرهای نوروزی هستیم که باید اقدامات آنی را در این زمینه انجام شود و ۲۱ دستگاهی که در ارتباط با صنعت گردشگری هستند، اقدامات عملی و فوری را در این زمینه انجام دهند تا شاهد شکوفایی صنعت گردشگری در این کشور باشیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.