پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

احیای روضه های خانگی در بابلسر/ پویش نصب پرچم عزای حسینی

0

حجت الاسلام مرتضی پورعلی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه روضه‌های خانگی به عنوان یکی از قدیمی ترین سنت‌های عزاداری در میان مردم ایران است، اظهار داشت: این طرح از اهمیت خاصی نزد عزاداران برخوردار است.

وی افزود: اکثر کسانی که ارادت خاصی به خاندان اهل بیت (ع) دارند، بی شک یا بانی روضه، یا شنونده آن بوده‌اند زیرا روضه‌هایی که کاملاً بی ریا و به ساده‌ترین شکل ممکن برپا می‌شد تنها دغدغه بانیان و مستمعان چیزی جز اقامه عزا برای خاندان اهل بیت و حضرت سید الشهدا (ع) نبوده است.

حجت الاسلام پورعلی یادآور شد: امسال در ایام محرم به دلیل شیوع کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده، گروه فرهنگی تبلیغی بقیه الله (عج) آمادگی خود را برای برپایی روضه‌های خانگی در شهرستان بابلسر اعلام کرده است.

مسئول شورای گروه‌های تبلیغی مازندران یادآور شد: بیان حدیث و روضه خوانی به مدت ۱۵ دقیقه در حیات منزل از برنامه‌ها است و در این طرح برای اجرای مراسم وجهی دریافت نخواهد شد.

وی همچنین از راه اندازی پویش نصب عزای حسینی به مدت سه روز در کوچه‌های شهرستان بابلسر خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود در این طرح بیش از ۲۰۰ پرچم بر سردرب منازل در شهرستان نصب شود.

کد خبر 5000372
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.