پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

احتمال فسخ یک طرفه قرراداد بازیکنان؛ چالش جدید نساجی

0

باشگاه نساجی که در آستانه دیدار با گل‌گهر سیرجان از سری مسابقات هفته شانزدهم لیگ نوزدهم قرار دارد، با چالش احتمال فسخ یک‌طرفه قرارداد تعدادی از بازیکنان این تیم به دلیل محقق نشدن پرداخت ۵۰ درصد رقم قرارداد تا پیش از پایان نیم‌فصل مواجه شده است.
این باشگاه که شب گذشته مالکیت آن بالاخره به طور کامل به «رضا حدادیان» واگذار شد، یکی از چند تیم لیگ برتر است که نیم‌فصل را به طور کامل به پایان نرسانده و یک بازی معوقه با پرسپولیس از هفته دوازدهم دارد که قرار است ۶ دی در تهران برگزار شود. با این حساب دیدار هفته شانزدهم نساجی در مقابل گل‌گهر سیرجان که ساعت ۱۵ فردا در استادیوم شهید وطنی قائمشهر برگزار می‌شود، پانزدهمین دیدار این تیم در فصل جاری محسوب می‌شود.
نساجی که معمولا هوادارانش به حاشیه‌های‌ پایان هر نیم‌فصل عادت کرده‌اند، امسال نیز پیش از این که نیم‌فصل به پایان برسد در حالی که تیم‌شان ۱۰ هفته بدون پیروزی را پشت سر گذاشته‌ است و نگران نتیجه نگرفتن‌های تیم خود هستند، انتشار خبر اقدام چند بازیکن کلیدی تیم به جدایی از باشگاه طبق یکی از بندهای قراردادشان سبب نگرانی آن‌ها برای نیم‌فصل دوم شده است.
شنیده‌ها از این قرار است که ۶ بازیکن نساجی در قراردادشان بندی وجود دارد که در صورت پرداخت نشدن ۵۰ درصد مبلغ قراردادشان تا پایان نیم‌فصل می‌توانند به صورت یک طرفه قرارداد را فسخ کنند و به تیم دیگری بپیوندند. این بازیکنان با توجه به در پیش بودن دیدار هفته شانزدهم و پانزدهمین بازی نساجی، دیدار با گل‌گهر را به نوعی بازی پایان نیم‌فصل به حساب می‌آورند و معتقدند که تا پیش از این بازی اگر ۵۰ درصد قراردادشان پرداخت نشود، طبق قرارداد می‌توانند از باشگاه جدا شوند. حتی شنیده می‌شود که ۲ تن از این بازیکنان با تیم‌های دیگر لیگ برتر وارد مذاکراتی شدند و به توافق اولیه هم رسیدند. اما مسئولان باشگاه نساجی معتقدند که این اقدام باشگاه‌های دیگر پیش از این که ۱۵ بازی نیم‌فصل نساجی به پایان برسد قانونی نیست و سازمان لیگ باید با این باشگاه‌ها برخورد کند.
قائم‌مقام باشگاه نساجی در نامه‌ای که به رئیس سازمان لیگ نوشته از بهاروند خواسته که شخصا به این موضوع ورود کند و اجازه فسخ قرارداد بازیکنان پیش از انجام ۱۵ بازی نیم‌فصل را ندهد.
 در بخشی از این نامه آمده است: «تعدادی از بازیکنان نساجی پیش از شروع فصل و به دلیل اهمال، بی‌توجهی یا بی‌تفاوتی مسئولان سابق تیم، ناشی از تغییرات مالکیتی، قراردادهایی با آپشن ۵۰ درصد در قرارداد گنجانده‌اند که بتوانند در صورت عدم تامین این مبلغ جدا شوند. این در حالی است که هنوز بازی هفته دوازدهم نساجی مازندران انجام نشده، ولی برخی تیم‌های رقیب ما این تعداد بازیکنان را وسوسه کرده‌اند و این اتفاق کار را برای ادامه حضور تیم خصوصی و مردمی نساجی در لیگ برتر بسیار دشوار کرده است. به حدی که احتمال کناره‌گیری هم وجود دارد.»
«ایزد سیف‌الله‌پور» در ادامه نامه از رئیس سازمان لیگ خواسته تا پیش از انجام بازی پرسپولیس-نساجی مانع عقد قرارداد بازیکنان نساجی با سایر تیم‌ها شود تا نساجی بتواند بازیکنان خود را برای نیم‌فصل دوم حفظ کند.
قائم‌مقام باشگاه نساجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این که تلاش می‌کنند حق و حقوق بازیکنان را پرداخت کنند، گفت: از رئیس سازمان لیگ خواستیم که مانع عقد قراداد بازیکنان شود. نساجی هنوز نیم‌فصل را به پایان نرسانده و این که بازی هفته شانزدهم به عنوان بازی پایانی نیم‌فصل نخست برای نساجی در نظر گرفته شود درست نیست.
سیف‌الله‌پور اظهار کرد: با توجه به تغییرات مدیریتی در باشگاه و واگذاری صد درصد مالکیت باشگاه به آقای حدادیان، پرداخت حقوق بازیکنان بر اساس قراردادها سرعت می‌گیرد و تا پیش از بازی با پرسپولیس این مبالغ پرداخت خواهد شد.
وی افزود: نساجی تا پیش از بازی با پرسپولیس می‌تواند ۵۰ درصد مبلغ قرارداد را بپردازد و در این صورت همه بازیکنان که در قراردادشان این بند گنجانده شده را نیز تا پایان فصل حفظ کند.
قائم مقام باشگاه نساجی تصریح کرد: انتظار ما این است که فرصتی در اختیار باشگاه قرار بگیرد تا به این باشگاه خصوصی و پرطرفدار فوتبال کشور آسیبی وارد نشود.

بازیکنانی که قصد جدایی از باشگاه را دارند معتقدند که انجام ۱۵ بازی در لیگ برتر به معنای پایان نیم‌فصل است و امکان استفاده از بند موجود در قرارداد خود را دارند. اما سازمان لیگ هنوز پاسخی به این درخواست باشگاه نساجی نداده و به همین دلیل معلوم نیست که پس از بازی نساجی با گل‌گهر سیرجان بازیکنان در باشگاه می‌مانند یا از این تیم جدا خواهند شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.