پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای طرح دریا در مازندران/ پوشش 100 درصدی سواحل استان تا 14 خرداد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، هوا که گرم می‌شود ساحل آبی بیکران خزر پر می‌شود از مردمی که تمایل دارند ساعاتی یا حتی دقایقی را در کنارش به آرامش برسند، برخی در کنار ماسه‌ها به تماشای بیکران آبی می‌شوند و برخی نیز تنی به آب می‌زنند.

تقریبا کسی نیست که علاقه‌مند به حضور در کنار ساحل بیکران آبی نباشد و از زیبایی‌های آن لذت نبرد به همین دلیل طرح‌‌های دریا هر ساله با گرم شدن هوا در ساحل خزر اجرا می‌شود.

 

در کنار این همه زیبایی‌ها و جذابیت‌ها که می‌توان از آن خاطره خوش ساخت برخی به‌دلایل مختلف ازجمله بی‌توجهی به توصیه‌ها و هشدار یا شنا در نقاط ممنوعه و پرخطر شرایط را به گونه دیگر تغییر داده و به زندگی خود پایان می‌دهند که  افراد خانواده برای اینکه این خاطره تلخ تداعی نشوند سعی می‌کنند دریا را فراموش کنند؛ چراکه حضورشان در کنار ساحل نه تنها آرامش است بلکه خاطره تلخ عزیزشان را یادآور می‌شود.

طی سال‌های اخیر هرچند تعدادی غرقی داشتیم در کنارش نمی‌توان تلاش‌های ناجیان غریق را فراموش کنیم و آمار نجات‌یافتگان بیانگر تلاش‌های آنان است که روز و شب‌شان برای خدمت‌رسانی و کمک به هم‌نوعان‌شان است.

امسال به‌دلیل شرایط کرونایی تصمیم‌گیری در ارتباط با  اجرای طرح‌ها ی دریا برعهده ستاد ملی کرونا بود که مقرر شد از روز 14 خرداد ماه امسال طرح‌های دریا در تمامی سواحل استان آغاز شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: براساس تصمیم روز گذشته ستاد ملی کروما مقرر شد طرح دریا در استان اجرا شود.

 

حسین حسن‌نژاد افزود: درحال پیگیری هستیم تا یک طرح دریا در هر شهرستان اجرا کنیم.

وی بیان کرد: تا قبل از پایان خرداد طرح‌های دریا در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: از یک خرداد ماه امسال تاکنون 500 نفر از ناجیان غریق در سواحل استان مستقر شدند.

نقی کریمیان افزود: طی این مدت تاکنون 14 نفر از خطر غرق شدن نجات یافتند.

وی تصریح کرد: براساس تصمیم‌گیری ستاد ملی کرونا مقرر شد تا قبل از 14 همین تعداد 500 نفر ناجیان غریق در طرح‌ها فعال باشند و از 14 خرداد ماه پوشش در سواحل استان به 100درصد می‌رسد.

 

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با تاکید بر ضرورت توجه مردم و مسافران به توصیه‌های ناجیان غریق، خاطرنشان کرد: موضوع دیگر پرهیز از شنا در مناطق دنج و ممنوعه و همچنین خودداری از شنا در زمان طوفانی بودن دریا است.

به گزارش فارس، متاسفانه هر ساله تراژدی تلخ غرقی تکرار می‌شود که مهم‌ترین دلیل آن بی‌توجهی به توصیه‌ها است درحالی‌که با توجه به هشدارها می‌توان سفری با خاطره‌ای خوش را برای خود و خانواده رقم بزنیم.

 /86034/ع/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.