پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای طرح‌های بندر امیرآباد مازندران شتاب می‌گیرد

0

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، محمد راستاد عصر چهارشنبه  در دیدار با استاندار مازندران  تعریض جاده گهرباران و رستمکلا، بررسی مسایل پروژه های سرمایه گذاری، تعمیرات اساسی اسکله ها، اسکله رو – رو ریلی و برق رسانی به این اسکله را از مهم ترین طرح های در حال اجرای بندر امیرآباد نام برد و افزود: این طرح ها عامل تقویت سرمایه گذاری ها در حوزه های مختلف در این بندر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد کرد که کشتی های حمل مسافر و بار برای رفت و آمد بین بنادر سواحل خزر خریداری شود.

بندرامیرآباد که منطقه ویژه اقتصادی هم محسوب می شود در سال ۷۵ در زمینی به مساحت یک هزار و ۶۰ هکتار به تصویب هیات وزیران رسید و عملیات ساخت آن از سال ۸۲ شروع شد. 

بر اساس گزارش رسمی مدیریت این بندر ، تاکنون ۲۳ طرح با حجم سرمایه گذاری ۱۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در این منطقه اجرا و بهره برداری شده و بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در آنها مشغول کار شدند.

همچنین در حال حاضر هم هفت هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری جدید از سوی بخش خصوصی در این منطقه در قالب پنج طرح بزرگ در حال اجراست که در زمان بهره برداری برای حدود یک هزار نفر ایجاد اشتغال می کند.

بر اساس این گزارش ، هشت سرمایه گذاری جدید هم برای اجرای طرح های صنعتی و خدماتی به ارزش حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال در این گذرگاه اقتصادی اعلام آمادگی کردند که طرح های آنها در دست بررسی و انعقاد قرارداد  است.
دولت هم تاکنون برای ایجاد زیرساخت در این بند و منطقه ویژه اقتصادی حدود هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرد که شامل ساخت اسکله، خرید تجهیزات برای بارگیری و تخلیه بار می شود.
امیرآباد به دلیل اتصال به شبکه ریلی تنها بندر استان های شمالی کشور متصل به راه آهن است که با راه اندازی اسکله رورو در دست ساخت حجم بارگیری و تخلیه این بندر به خصوص حمل بار به کشورهای آسیای میانه و داخل کشور می تواند از طریق شبکه ریلی افزایش یابد.
میزان اعتبار مورد نیاز برای ساخت اسکله رورو بندرامیرآباد هم حدود ۷۷۰ میلیارد ریال اعلام شده است که با تامین این اعتبار ، اسکله تا پایان تیر ماه ۹۹ به بهره برداری می رسد.
هم اکنون ۱۵ اسکله فعال با ظرفیت بیش از هفت میلیون تن در بندر امیرآباد وجود دارد.

ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت دریا در مازندران 

استاندار مازندران نیز در این دیدار با قدردانی از اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی برای ایجاد برخی زیرساخت ها در بندر امیرآباد با اشاره به ضرورت افزایش زمینه های استفاده از ظرفیت دریا در استان گفت که در همین راستا ۱۳۴ نقطه ساحلی برای احداث اسکله های گردشگری شناسایی شد که اجرای این طرح ها فاقد مشکلات زیست محیطی  و در راستای اکوسیستم دریاست.

احمد حسین زادگان افزود : استانداری آمادگی کامل در حمایت از سرمایه گذاری و در اختیار قرار دادن اطلاعات پایه ای را دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.