پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اثر خوشنویسی «الهی‌نامه علامه حسن‌زاده آملی» رونمایی شد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی گرامیداشت یاد و خاطره شهید اهل قلم مرتضی آوینی،بعد از ظهر امروز اثر خوشنویسی و نگارگری با موضوع “الهی نامه حضرت علامه حسن زاده آملی” با حضور مهدی معصومی گرجی رئیس حوزه هنری و علیرضا پاک بین معاون فرهنگی هنری این سازمان و صاحبان اثر رونمایی شد.

«الهی به حق خودت حضورم ده و از جمال آفتاب آفرینت نورم ده» عنوان متنی است که از بین مناجات الهی نامه علامه حسن زاده آملی انتخاب شده و به صورت تابلوی نفیس خوشنویسی درآمده است.

این اثر در واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان در راستای حمایت از هنرمندان متعهد و انقلابی و همچنین تهیه آثار فاخر هنری تولید شده است که طی دو هفته کاری ابتدا توسط هنرمند خوشنویس سیدعلیرضا مطلبی نوشته شده و سپس توسط استاد صادق گنجوی با تکنیک آکرولیک، آبرنگ و گواش در قالب نقوش نگارگری و تذهیب، تزیین شده است.

ابعاد اثر نیز 35*50 سانتیمتر بوده و قرار است علاوه بر انتشار در فضای مجازی، در قالب شاسی چاپ و در سطح کشور منتشر شود.

*رونمایی از کتاب « نقش هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی»

همچنین به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، کتاب « نقش هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی» در حوزه هنری مازندران رونمایی شد.

با حضور مهدی معصومی گرجی رئیس حوزه هنری مازندران، علیرضا پاک بین معاون فرهنگی  هنری و تعدادی از هنرمندان استان، کتاب نقش هنر در کاهش آسیب های اجتماعی رونمایی شد.

این کتابِ 115 صفحه ای نوشته «سینا دلشادی» و «محمدجواد شاهمرادی» است که در آن اثر انواع آسیب‌های اجتماعی از جمله ازخودبیگانگی، مهاجرت نخبگان، نابرابری اجتماعی، اعتیاد، قتل و خودکشی، طلاق، آلودگی محیط زیست، بی خانمانی و کارتن خوابی و ازدواج سفید مورد بررسی قرار گرفته و نقش هنر در کاهش این آسیب‌ها عنوان شده است.

همچنین «سینا دلشادی» _نویسنده و کارگردان نمایش و «محمدجواد شاهمرادی» شاعر در بخش آخر این کتاب به مباحث آسیب اجتماعی؛ از جرم پنداری تا بیماری انگاری، هنردرمانی و هنر به مثابه درمان، پرداخته‌اند.

این اثر از تولیدات اخیر حوزه هنری مازندران بوده که در هفته هنر انقلاب رونمایی شده و بزودی در جریان توزیع قرار می‌گیرد.

 هفته هنر انقلاب اسلامی در سال جدید به دلیل شیوع کروناویروس، با نظر ستاد مرکزی 23 تا 29 فروردین ماه در نظر گرفته شده است.

 /86018/ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.