پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ابراهیمی: مازندران از ساخت‌و‌سازهای بیش از اندازه دارد «خفه می‌شود»/ فشار و مذاکره برای کوتاه آمدن محیط زیست

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:به گزارش خبرگزاری فارس در شهرستان رامسر، حسین‌علی ابراهیمی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح تصفیه‌خانه ۵ پروژه در شهرستان با اشاره به اینکه مشکل پساب و پسماند در مازندران باید برطرف شود، اظهار کرد: میزان تصفیه پساب در استان که حدود ۱۴ درصد است، در حالی که میانگین کنترل کشور ۵۰ درصد است همچنین در مازندران ۲۷ سایت پسماند داریم که باید گفت همه غیربهداشتی هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه درست نیست در مازندران سایت دفن بهداشتی نداشته باشیم در حالی که در شهری دیگر از طریق زباله تولید برق می‌کنند، اظهار کرد: به نظرم دلیل اصلی نبود  اراده و اولویت‌های دیگر غیرمحیط زیستی بوده است.

ابراهیمی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در بسیاری از مکان‌های نزدیک ساحل، فاضلاب مستقیم به دریا ریخته می‌شود، تصریح کرد: زمانی که در این محل‌ها پیگیری می‌کنیم فشار و مذاکره ایجاد می‌شود که محیط زیست چشم‌پوشی کند و این اصلا درست نیست و ما مدافعان مردم هستیم و به ضرر مردم خواهد بود.

وی افزود: ما استقبال می‌کنیم که مردم حساس شده و انتقاد سازنده داشته باشند که ما پیگیری‌های جدی انجام می‌دهیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در رامسر چند پروژه در حال بهره‌برداری است، گفت:  پس می‌شود اتفاقات خوب رقم زد و مهم اراده است که باید در صدر اولویت شهرداری‌ها قرار گیرد.

وی به ساخت‌و‌سازها در مازندران نیز اشاره کرد و افزود: با چه قیمتی بارگذاری کرده و با بی‌منطقی برج‌های آنچنانی ساخته شد که در رابطه با این موضوعات مسؤولان برای همه عمر باید پاسخگو مردم و آیندگان باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با تاکید بر اینکه مشکلات محیط زیست باید با همفکری حل شده و اتفاقات خوب را رقم بزنیم، گفت: مازندران از ساخت‌و‌سازهای بیش از اندازه دارد خفه می‌شود و نمی‌دانم ما کجا بودیم که به موضوعات اقلیمی توجه نمی‌کنیم.

وی به استفاده از فکر جوانان در کنار تجربه‌های افراد کاربلد اشاره کرد و گفت:
سرزمین ما سرزمین سبزی بوده که اکنون کمتر از ۲ میلیون هکتار جنگل داریم که نسبت به قبل نصف شده است و باید تا دیر نشده اقدامی انجام دهیم.

* پردازش سایت زباله رامسر در روزهای آتی

محمد آزاد فرماندار رامسر نیز با اشاره به اینکه اقدامات زیست‌محیطی خوبی در شهرستان رامسر انجام شده که علاوه بر تصفیه فاضلاب برج آرامش، کار‌های خوب دیگری نیز در کشتارگاه رامسر و برخی مکان‌ها و هتل‌ها نیز انجام شده است، اظهار کرد: همیشه کارهای ماندگار زمینه‌ساز کارهای دیگر هستند اما باید بدانیم که تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی با اشاره به مشکل زباله که تلاش‌های مختلفی انجام شد، اظهار کرد: در کنار کارهایی چون تفکیک زباله و پردازش سایت زباله که در رامسر صورت گرفته اما این معضل شهرهای شمالی و رامسر باید حل شود و این نیازمند همراهی مردم و عزم مسؤولان است.

* سیستم فاضلاب منطقه‌ای به جای فاضلاب گسترده شهری

محمد نیاستی رئیس اداره محیط زیست شهرستان رامسر نیز با اشاره به اینکه مدیریت فاضلاب شهرستان رامسر در سال ۹۷ آغاز شد و بخشی برای مکان‌های بزرگ بودند که برخی بهره‌برداری شدند و بخشی نیز در آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، ادامه داد: در زمینه فاضلاب گسترده شهری اقدامات و پیگیری‌هایی باید انجام شود که بتوانیم آن را به صورت منطقه‌ای به جای متمرکز ایجاد کنیم.

 /۸۶۰۳۹/ج

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.