پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آیین اختتامیه جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تحلیلی مازندران برگزار شد

آیین اختتامیه جشنواره مطبوعات خبرگزاری ها و پایگاه های خبری تحلیلی مازندران برگزار شد
0

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، احمد حسین زادگان ظهر امروز سه شنبه ۱۳ خرداد در آیین اختتامیه جشنواره مطبوعات استان با اشاره به نقش رسانه‌ها در مسائل مختلف و رفع مشکلات مردم افزود: ارتباط و تعامل مطلوب با رسانه سبب انسجام اجتماعی و سیاسی بیشتری در استان شده و اعتماد عمومی مردم افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه افزایش مشارکت درحوزه های سرمایه گذاری نیز در استان مرهون نقش رسانه‌ها است، با تاکید بر نقد منصفانه و قانونمند اظهار داشت: آشنایی با قانون و نقد منصفانه سبب پیشبرد امور و رفع مشکلات فراروی می‌شود.
وی با بیان اینکه نقش رسانه‌ها برای مقابله با فساد در استان بسیار بالا بوده است، از خبرنگاران و رسانه‌ها به عنوان چشم بینای دستگاه‌های اجرایی یاد کرد و گفت: هر میزان رسانه‌ها مستقل باشند، ماندگاری رسانه را ارتقا خواهد داد.
وی گفت: برای توسعه استان هم صدایی بین بخش‌های مختلف از جمله رسانه در استان وجود دارد.
حسین زادگان با عنوان اینکه بخش زیادی از سلامت مردم در دوران کرونایی مدیون رسانه‌ها است، گفت: رسانه‌ها در دوران مختلف مانند سیل، بنزین و غیره نقش اثرگذاری در تنویر افکار عمومی داشته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این آیین گفت: رسانه‌ها، نقد منصفانه کنند و مدیران نیز پاسخگو باشند.
زارع با اشاره به ثبت ۵۰۲ رسانه در استان گفت: در سال جاری ۹ رسانه بر شمار رسانه‌های استان افزوده و ۳۳ رسانه نیز براساس ماده ۱۶ مجوزشان لغو شده است.
وی با بیان اینکه شمار شبکه‌های اجتماعی ثبت شده در استان پنج هزار و ۴۰۵ شبکه اجتماعی است، افزود: از این تعداد ۶۵۰ کانال و صفحه دارای بیش از پنج هزار مخاطب است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر توجه به تولید محتوا در حوزه رسانه‌ها درباره جشنواره مطبوعات استان افزود: بیش از ۶۳۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و در مجموع ۵۰ نفر در ۱۳ بخش برگزیده شدند.
زارع با عنوان اینکه تولید محتوا فصل الخطاب است، تولید محتوا، نقد منصفانه و مطالبه گری را از مهمترین انتظارات از اصحاب رسانه بیان کرد و در بخشی از سخنانش با تقدیر از رویکرد منصفانه و نقد منصفانه خبرگزاری مهر اظهار داشت: این رسانه درباره مجتمع فرهنگی رامسر نقدی منصفانه مطرح کرده بود که این مطالبه پیگیری شده است.
وی همچنین با تقدیر از آقای درخشنده پیرامون نقد منصفانه در مورد توزیع آگهی های ثبت و مناقصه گفت: ما از همه مدیران تقاضا می‌کنیم که به انتقادات رسانه‌ها پاسخ بدهند و بجای شکایت به مراجع قضایی، صبورانه به نقدهای وارده فکر کرده و پاسخگویی شفاف را سرلوحه مدیریت خود قرار دهند.
سینا قربانی مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران نیز جهانی شدن مطبوعات را فرصتی مناسب برای حوزه رسانه برشمرد و راه اندازی شعب اختصاصی شورای حل و اختلاف را برای رسیدگی به مسائل فراروی اصحاب رسانه ضروری دانست.
وی با اشاره به اینکه امسال شمار آثار رسیده به جشنواره مطبوعات رشد یافته است، افزود: وضعیت کیفی مطبوعات استان رو به رشد است.
اسامی برگزیدگان این دوره از جشنواره به شرح ذیل اعلام شد:
در بخش خبر از میان هفت اثر دریافت شده هیچ اثری حائز رتبه تشخیص داده نشد.
در بخش سوژه خبری علیرضا نوری از خبرگزاری مهر حائز رتبه اول، یاسر معافی از بلاغ مازندران و مهدی گرزین از تیتر امروز مشترکا دوم و مجتبی قربانی از پایگاه خبری بلاغ حائز رتبه سوم شد.
در بخش صفحه آرایی هادی کاظمی از اقتصاد و اندیشه حائز رتبه اول، منیرالسادات تقوی از تیتر هفته حائز رتبه دوم و ملیحه حسینی از خبر شمال و معصومه نداف گیلان نژاد از صبح کاسپین مشترکا سوم شدند.
در بخش مصاحبه ، حسین احمدی و رقیه توسلی از قدس آنلاین مشترکا اول شدند و سید محمدعلی قادری از چهاردانگه و حسن احمدی فر از قدس مشترکا دوم و علی صادقی از مازندنومه ، پروین بهمنی از شالیزار و ماه بانو صالح نژاد از خبر شمال مشترکا سوم شدند.
در بخش تیتر ، راضیه عباسی از شالیزار رتبه دوم، حسین خانی از اقتصاد و اندیشه و مهدی گرزین از تیتر هفته مشترکا سوم شدند.
در بخش ویژه سردار سلیمانی ؛ حسین خانی از روزنامه ایران حائز رتبه اول، اشکان جهان آرای از تیتر امروز و میثم کاوه از مازنی خبر مشترکا دوم، مهرانگیز عباسی از خبرگزاری فارس و زهرا بشیری از باران شمال مشترکا نفر سوم شدند.
در بخش شعارهای سال، سید نوید ساداتی از خبرگزاری ایسنا و الناز پاک نیا از حرف مازندران مشترکا حائز مقام اول شدند، عبدالله شهمیر از اخبار سوادکوه و اشکان جهان آرای از همشهری مشترکا دوم و سمانه قلی پور از مازندرانه سوم شد.
در بخش کاریکاتور ، هادی کاظمی از تفکر و عبدالله سعیدی کیاسری از خزرپرس مشترکا اول شدند و ادریس پور دهقان از کرانه شمال حائز رتبه دوم شد.
در بخش طنز اجتماعی، آرمان قلی نژاد از مازند پایش و هومن حکیمی از خبر شمال مشترکا اول شدند ، سمانه قلی پور از مازندرانه نیز حائز رتبه دوم شد.
در بخش ویژه عکس، احسان فضلی اصانلو از خبرگزاری جمهوری اسلامی حائز رتبه اول، مهدی محبی پور از میزان و امیرعلی رزاقی از خبرگزاری مهر مشترکا دوم و فرزین عامری از هراز نیوز و بهروز خسروی از خبرگزاری میزان مشترکا سوم شدند.
در بخش گزارش خبری و تحلیلی آتنا فلاحتی از مازندنومه حائز رتبه اول، پروین بهمنی از شالیزار رتبه دوم و سمیه اسماعیل زاده از خبرگزاری مهر حائز رتبه سوم شدند.
در بخش مقاله مطبوعاتی عمران حامی از حامی شمال حائز رتبه دوم و کوروش غفاری از ساحل طلایی حائز رتبه سوم شدند.
در بخش یادداشت و سرمقاله، علی سینا رویگریان و محمدباقر محسنی از خبرشمال مشترکا اول شدند، سینا ابراهیمی مقدم از مازندرانه حائز رتبه دوم و لیلا صباغی از تیتر امروز ، مهدی روحی از خبر شمال و آزاده بابانژاد از آوای خزر مشترکا سوم شدند
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.