پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آموزش و پرورش نبود معلم در یک مدرسه روستایی مازندران را تکذیب کرد

0

روستای ورپام در بخش هزارجریب و در فاصله حدود ۹۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر نکاء واقع است و از دور افتاده‌ترین نقاط کوهستانی این منطقه محسوب می شود.

این روستا که دارای مسیر سخت گذر بویژه در فصل پاییز و زمستان است، در این دو فصل کمتر از۲۰ خانوار جمعیت دارد.

بتازگی در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می شود، به نقل از دانش آموزان این روستا ادعا می شود که مدرسه اشان بدون معلم در نخستین روزهای سال تحصیلی رها شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نکاء با تکذیب این ادعا به خبرنگار ایرنا گفت: برای روستای ورپام با این که مدرسه اش فاقد کد آموزشی است ، از همان ابتدا معلم معرفی شده است و هم اکنون آقای حسین‌نژاد در این مدرسه چند پایه ای مشغول تدریس است.

حسین پالار افزود: این مدرسه بیش از ۱۰ سال است که فاقد کد فعالیت آموزشی است و نباید دانش آموزان در آن تحصیل کنند، ولی با توجه به سخت گذر بودن منطقه و نگاه ویژه ای که آموزش و پرورش به عدالت آموزشی برای همه دارد ، معلم برای آن معرفی کرده است.

وی توضیح داد : حدود یک دهه پیش به دلیل طرح تجمیع مدارس و تشکیل مجموعه های آموزشی و پرورشی در مناطق محروم، کد فعالیت آموزشی از مدرسه ورپام گرفته شد و باید دانش آموزان این مدرسه برای تحصیل به روستای ” چناربن ” در همان نزدیکی نقل مکان می کردند. 

مدیر آموزش و پرورش نکاء با اعلام این که در حال حاضر نیز دانش آموزان مدرسه ورپام در مدرسه چناربن ثبت نام شده و محصل آنجا محسوب می شوند، ادامه داد : به دلیل فاصله ۱۷ کیلومتری ورپام تا چناربن و خاکی بودن مسیر که در زمستان پربرف منطقه صعب العبور می شود، تصمیم بر این شد دانش آموزان ورپامی در مدرسه فاقد کد آموزشی روستا درس بخوانند و یک معلم هم برای آنج معرفی شد.

وی تعداد دانش آموزان روستا را هشت نفر اعلام کرد و گفت: همه این دانش آموزان در چهار مقطع ابتدایی در حال تحصیل هستند و در واقع هیچ یک از کلاس های این چهار مقطع دانش آموزانش به ۶ نفر حد نصاب برای تشکیل و معرفی معلم نمی رسند.

پالار افزود: همچنین سر جمع دانش آموزان روستای چناربن و ورپام با یکدیگر هم تنها ۲۶ نفر است که طبق استاندارد تعریف شده این تعداد حداقل دانش آموز مورد نیاز برای تشکیل یک کلاس دوره ابتدایی است.

مدیر آموزش و پرورش نکا در مورد کلیپ منتشر شده نیز توضیح داد: متاسفانه عده ای که هدفشان مشخص نیست در روزی که معلم برای بردن کتاب های دانش آموزان به آموزش و پرورش شهرستان مراجعه کرده بود ، اقدام به تهیه کلیپ و پخش آن کردند.

این مسئول همچنین از تهیه بسته های آموزشی برای دانش‌آموزان مدرسه ورپام از جمله کیف ، دفتر ، مداد رنگی و دیگر لوازم مورد نیاز خبر داد و گفت که این بسته ها هم در روزهای نزدیک به آنها تحویل می شود.

دانش آموز بدون معلم در مازندران نداریم 

معاون آموزش و پروش مازندران نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هیچ دانش آموزی برای سال تحصیلی جاری در استان بدون معلم نبوده و نخواهد بود.

بر اساس اعلام آموزش و پرورش مازندران ، در سال تحصیلی جاری ۱۲ مدرسه در استان تنها با یک دانش آموز فعال هستند.

همچنین طبق این آمارها، با این که در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از مدارس استان واجد شرایط ادغام هستند، ولی برای جلوگیری از آسیب دیدن فرایند تحصیلی دانش آموزان این برنامه محقق نشده است.

در سال تحصیلی جدید ۵۳۶ هزار دانش آموز در حدود چهار هزار و ۴۰۰ مدرسه تحصیل می کنند.

۷۳۳۵/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.