پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آموزش عالی کشور باید در راستای توسعه قرار گیرد

0

ایسنا/مازندران وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آموزش عالی کشور باید در راستای توسعه کشور قرار گیرد و دانش‌آموختگان ما هرچه کیفی‌تر آموزش ببینند، می‌توانند روی تربیت نسل آینده تاثیرگذار باشند.

منصور غلامی در جلسه گردهمایی روسا، معاونان و اساتید دانشگاه‌های آزاد اسلامی مازندران که به میزبانی دانشگاه آزاد چالوس برگزار شد، با تاکید بر تحقق اقتدار مبتنی بر علم و دانش برای نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ها در ساماندهی دانشگاه که در حوزه آموزش عالی  انجام شده و مورد تائید شورای عالی فرهنگی است و همه تلاش‌ها به سمت اجرایی شدن برای ساماندهی به کار برده می‌شود. 
وی با اشاره به همه تلاش‌ها در جهت کیفی سازی آموزش عالی تصریح کرد: ساماندهی بخش دولتی به عنوان بخش ویژه دیده می‌شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بخش غیردولتی خود درآمدزا است و بدون حمایت دولت مدیریت می‌شود، گفت: بخش غیر دولتی فعال بوده و دارای اهمیت زیادی است.
غلامی با مثبت ارزیابی کردن وضعیت واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد توفیقات خوبی با توجه به تجربیات و رویکرد خود نشان می‌دهد. 
وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی باید بتواند آنچه آموخته است را بکار گیرد، یادآور شد: مهارت‌افزایی دانش‌آموختگان همیشه مورد تاکید است و باید این مهارت مرتبط با شغل دانش‌آموختگان ارائه شود.

۳۸ درصد آموزش کشور بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است

محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این نشست با بیان اینکه ۳۸ درصد آموزش کشور بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است، اظهار کرد: در کل کشور حدود ۵۲۶ واحد دانشگاهی در مجموعه دانشگاه آزاد مشغول تربیت و تعلیم دانش‌آموختگان است.
وی با اشاره به اینکه ۱۷ هزار هکتار مجموع زمین‌های دانشگاه آزاد است، افزود: در مجموع ۲۴ هیئت علمی و ۳۴ هزار کارمند در مجموعه دانشگاه آزاد کشور مشغول فعالیت هستند و برای جوان کردن هیئت علمی این دانشگاه، فرخوان برای جذب اساتید جوان داده شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی  با تاکید بر اینکه سراهای نوآوری و پرداختن به آن‌ها در راس امور دانشگاه‌های کشور قرار دارد،  تصریح کرد: سراهای نوآوری با حمایت وزارت علوم و همت اساتید و روسای دانشگاه‌های آزاد یکی بعد از دیگری در حال شکل گیری است.
طهرانچی ادامه داد: در یک سال گذشته یکی از پنج راهبرد نظام موضوعات در این دانشگاه این بوده که کلیه دانشجویان ارشد و دکترا در یک سامانه تز می‌گیرند.

وی بیان کرد: هزار موضوع پژوهشی شکل گرفته است که دانشجویان ارشد می‌توانند در این سامانه موضوعات خود را دنبال کنند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به گله‌مندی هیئت‌های علمی از اینکه مسیر ارتقاء آن‌ها تنها یک هیئت ممیزی دارد،  تاکید کرد: هیئت علمی برای تحرک پژوهشی در دانشگاه نیازمند چند هیئت ممیزی است.
طهرانچی یادآور شد: در مجموع در کل کشور تعداد دانشجویان کاردانی و کارشناسی رشد حدود ۱۲ درصدی داشته است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.