پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آمار افراد مبتلا به کرونا در مازندران همچنان بالا می‌رود/ عادی شدن رفتار مردم با کرونا خطرناک است

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: در حالی حدود چهار ماه از شیوه ویروس کرونا می‌گذرد که بعد از قرنطینه خانگی در اسفند و فروردین ماه با آغاز تعطیلات عید فطر برخی به‌دلیل گرمای هوا و برخی نیز به دلایل دیگر کم کم بحث قرنطینه را جدی نگرفتند.

براساس گزارش‌های میدانی نیز بعد از بازگشایی مراکز پرخطر ترددها به‌صورت عادی جریان دارد و این ویروس کمتر جدی گرفته می‌شود درحالی‌که باید گفت این ویروس اصلا شوخی ندارد و خطر ابتلا به آن جدی است.

در استان مازندران که همچنان روزهای زرد کرونایی را تجربه می‌کند باتوجه به اینکه اعلام شده بود از سفرهای غیرضروری پرهیز شود اما طی روزهای گذشته جاده‌های استان شلوغ شده و ترافیک بسیار سنگینی را شاهد بودین که نگرانی‌ها را بیشتر می‌کند.

دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی  ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۴ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت تعداد ۳۴ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۲۳۰ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

این مسوول با تاکید بر اینکه رعایت بهداشت فردی و دستورالعمل‌های بهداشتی، تنها راه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است، خاطرنشان کرد: تغییر باورهای مردم نسبت به شیوع کرونا بسیار خطرناک است.
موسوی یادآور شد: برگزاری تجمعات و جشن‌ها از علت‌های اصلی افزایش مبتلایان به کرونا در استان‌های وضع قرمز است.

وی در پایان گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از سفرهای غیرضرور، عدم حضور در دورهمی‌ها ، جشن‌ها و مراکز پرتردد و استفاده از ماسک از موارد مورد تاکید است./فارس

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.