پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آقای رئیس جمهور؛ ابتلای 2 برابری ماندرانی‌ها به کرونا حاصل سفرهای مخاطره آمیز مسافران غیربومی است

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: علی بابایی کارنامی ، منتخب مردم ساری و میاندرود در مجلس یازدهم در نامه ای سرگشاده به رئیس جمهور نکاتی را  عنوان نمود .

 متن کامل نامه بابایی کارنامی را با هم می خوانیم :

رياست محترم جمهور
جناب آقاي دكتر روحاني

با سلام

احتراما همانگونه که مستحضرید بر اساس آمار رسمی منتشر شده شیوع ویروس کرونا در کشور روندی تصاعدی را طی میکند .

متاسفانه در این میان سرعت انتشار این ویروس در مازندران از سایر استان ها پیشی گرفته و بر اساس آمار رسمی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت تنها در 24 ساعت گذشته تعداد مبتلایان به این ویروس در مازندران 2 برابر شده است و این استان در رتبه سوم ابتلا در کشور قرار گرفته است.

لذا با توجه به افزایش نگرانی های عمومی در خصوص روند گسترش این ویروس در استان ، به عنوان منتخب مردم شریف شهرستان های ساری و میاندورود ، ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های بی وقفه آن شورا در کنترل ویروس منحوس کرونا لازم میدانم مواردی را به عرض برسانم.

متاسفانه در سال های اخیراستان مازندران با جمعیتی 3 میلیون نفری و جمعیت شناوری قابل توجه همواره پذیرای جمعیت چند استان بوده  و آلودگی ، ترافیک و از بین رفتن منابع خود را به پای مهمان نوازی اش به جان خریده است ، در حالی که امکاناتی کمتر از حد و اندازه ی یک استان برخوردار بوده است و نگاه پایتخت نشینان به آن صرفا نگاه تفرج گاهی بوده است.، شرایطی که امروز در بهبوهه گسترش ویروس کرونا در کشور بیش از هر زمان دیگری خود نمایی میکند. علیرغم حجم بالای شیوع ویروس کرونا در مازندران نسبت به استان های دیگر،این استان از امکانات کافی بهداشتی و درمانی برخوردار نیست و برابر بررسی های انجام شده بیماستان های استان که  با حجم بالایی از بیماران مبتلا مواجه اند از کمبود شدید دارو، امکانات درمانی ، وسایل حفاظت شخصی و در برخی موارد از کمبود تخت رنج میبرند که از دست دادن جمعی از پرسنل زحمتکش کادر درمان که سرمایه های ارزشمند این استان محسوب میشوند گواهی بر آن است و در صورت تداوم روند فزاینده گسترش این ویروس میتواند به ایجاد بحران در استان منجر شود. از سوی دیگر همزمان با تعطیلی های بوجود آمده در کشور علی رغم هشدار های متعدد وزارت بهداشت  و رسانه ها  در خصوص عدم مسافرت به مناطق درگیر با این ویروس ، متاسفانه این هشدار ها از سوی برخی از مردم نادیده گرفته شده و سلامت مردم استان مازندران بازیچه ماجراجویی های عده از از هموطنان گشته است واین استان با سیل مسافران از نقاط مختلف کشور روبرو شد که به عقیده کارشناسان امر و وزارت بهداشت افزایش 2 برابری تعداد مبتلایان در استان نیز ، نتیجه سفرهای  مخاطره آمیزانجام شده  به این استان در طی روز های اخیر است که نه تنها موجب گسترش ناگهانی این بیماری در استان شده بلکه به گسترش این ویروس در سایر استان ها نیز دامن میزند .

از همین روی با پیشنهاد کارشناسان امر و تصمیم استاندار محترم مازندران جهت جلوگیری از گسترش بیشتر این ویروس درمازندران ،مبادی ورودی استان جهت ورود خودرو های غیر بومی مسدود گردید .

باتوجه به شرایط کنونی مازندران که در نتیجه تاخیر در ایجاد شرایط قرنطینه در استان به وجود آمده است تصمیم شوراي محترم هماهنگي مبارزه با بيماري كرونا در خصوص بازگشایی محورهای ورودی به استان موجب گسیل شدن سیل جمعیت به این استان و نگرانی کارشناسان و مردم شریف این استان گردیده است و در برخی از مبادی ورودی شاهد حضور مردم خشمگینی هستیم که سال ها با آغوش باز پذیرای مسافران از اقصی نقاط کشور بودند و اکنون  بیمناک از بی توجهی عده ای به هشدار های بهداشتی و به خطر افتادن سلامت خانواده هایشان خواستارجلوگیری از ورود مسافران غیر بومی به استان هستند.

در همین راستا استدعا دارد جهت رفع نگرانی های عمومی و جلوگیری از درگیری های احتمالی  با همکاری نیروهای امنیتی و نظامی نسبت به از سرگیری  اعمال مقررات قرنطینه در مبادی ورودی استان دستورات لازم را مبذول فرمایید.
از سوی دیگر با توجه به روند تصاعدی افزایش ابتلا به ویروس کرونا در استان و کمبود شدید امکانات بهداشتی و درمانی پیش بینی می شود این کمبود ها ابعاد گسترده تری به خود بگیرند ، لذا استدعا دارد پیش بینی ها  تمهیدات لازم در خصوص تامین این امکانات و همچنین تخصیص تخت های بیمارستانی جهت بیمارات بستری در این استان اندیشیده شود.

ضمنا توجه به همه گيري بالاي اين ويروس و تاکیدات مکرر کارشناسان در خصوص لزوم ماندن در خانه خواهشمند است  تمهیداتی مرتبط با این امر در چند محور  جهت رفاه حال مردم  اندیشیده شود :
با توجه به دایر بودن ادارات ، بانک ها و مراکز خدماتی و ریسک بالای انتقال ویروس در این اماکن ، نسبت به فراهم آوردن شرایط کاهش فعالیت و دورکاری تدابیر لازم اندیشیده شود.

از آنجایی که بسیاری از کسبه و اصناف استان جهت تامین تعهدات خود امکان تعطیلی واحد های صنفی خود را نداشته ناچار به فعالیت در این ایام هستند ، تمهیداتی جهت اعطای مساعدت های مالی و برخی معافیت ها به این اصناف اندیشیده شود.

نظر به آنکه برخی مبتلایان و درمان شدگان به صورت خانگی قرنطینه میشوند لازم است در خصوص نظارت بر اجرای صحیح و کامل قرنطینه و عدم حضور ناقلین در اماکن عمومی نظارت جدی و مداوم صورت گيرد.

با تشکر
علی بابایی کارنامی
منتخب مردم شریف ساری و میاندورود در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.