پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز واگذاری چشمه باداب سورت

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:  عباسعلی رضایی ظهر امروز در جلسه بررسی و پیگیری موضوعات منطقه توریستی گردشگری چشمه باداب سورت با اعلام اینکه فرآیند واگذاری چشمه باداب سورت از فردا آغاز می‌شود،گفت: با اقدامات موثر و تعامل همه دستگاه‌های مسؤول آغاز فرآیند واگذاری چشمه باداب سورت محقق شده است.

وی با اشاره به آگهی مزایده واگذاری چشمه  باداب سورت، بیان کرد: در راستای حفظ جنگل، میراث طبیعی و ملی انتشار آگهی مزایده واگذاری این منطقه توریستی از صبح فردا در روزنامه‌ کثیرالانتشار، منتشر می‌شود.

فرماندار شهرستان ساری با اشاره به حمایت‌های استاندار، تعامل اداراه کل منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و شرکت آب منطقه‌ای استان مازندران در تحقق این هدف، تصریح کرد: در این مسیر حساسیت‌ها و ظرافت‌های فراوانی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به لزوم تأمین منافع و حقوق مردم بومی، ضمن حفظ حقوق و مالکیت ملی میراث طبیعی ارزشمند کشورمان اشاره کرد.

 چشمه آب معدنی سورت یکی از چشمه‌های منحصر به فرد طبیعی است که هر ساله گردشگران زیادی از این منطقه بازدید می‌کنند.

یکی از مشکلات این چشمه نبود راه دسترسی مناسب، ورود گردشگران بدون ضابطه و هدفمند و عدم بهره‌وری اقتصادی از حضور گردشگران، نداشتن مالک و متولی مشخص از دیگر این منطقه گردشگری است.

چشمه سورت در استان مازندران نیز جز ۱۰ جاذبه برتر گردشگری ایران است که سالانه هزاران توریست ایرانی و خارجی را به سمت خود جذب می‌کند. این چشمه دومین میراث طبیعی ایران که بعد از کوه دماوند در سال ۸۶ ثبت ملی شده است.

وعده‌های زیادی مبنی بر واگذاری به بخش خصوصی و احیای آن داده شد در همین ارتباط  نیز معاون گردشگری میراث فرهنگی استان مازندران نیز روزهای گذشته با وعده‌های مجدد خبر از جلسات خوب و خبرهای خوش در مورد چشمه سورت داده و گفته است در آخرین پیگیری‌ها درباره چشمه سورت به یک سری تعاملات رسیدیم، با فرمانداری ساری نشستی در این زمینه داشتیم، خبرهای خوشی در آینده نزدیک درباره این چشمه که واقعا دغدغه همه مردم و مسؤولان است، اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج/خ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.