پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز به کار نخستین جشنواره ملی قصه گویی در ساری

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، قرار است در این جشنواره سه روزه ۵۶ قصه گوی برتر راه یافته به مرحله نهایی از سراسر کشور با هم رقابت کنند.

مراسم اختتامیه این جشنواره پنجشنبه ۳۰ خرداد ماه با حضور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی مازندران در مراسم آغاز این جشنواره گفت: قصه گویی موضوعی تاثیر گذار در روند یادگیری کودکان است و مفاهیم و علوم مختلف را می توان از طریق قصه گویی به کودکان منتقل کرد.

آرزو ولی پور با بیان اینکه قصه گویی در جامعه امروز کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و کودکان فرصت یادگیری از طریق شنیدن قصه را از دست می دهند. افزود: نهاد کتابخانه های عمومی در این زمینه احساس تکلیف کرد و به همین منظور جشنواره ملی قصه گویی را شکل گرفت تا گام دیگری در زمینه پرورش فرزندان این سرزمین برداریم.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی مازندران با بیان اینکه کودک امروز، آموزش پذیری را در قالب قصه قبول می کند، گفت: روش های سنتی امر و نهی به کوکان و یا نصیحت، منسوخ شده و فرزندان ما باید همزمان با عصر خود، رشد یابند.

وی گفت: امروز به دلیل رشد تکنولوژی، خانواده ها کمتر در کنار هم قرار می گیرند و حتی در جمع های خانوادگی هم، سعی در تثبیت خود در شبکه های اجتماعی دارند و خلا عاطفی بیشتری برای کودکان اتفاق می افتد، د. نتیجه بر همین اساس با برگزاری جشنواره قصه گویی، سعی در احیا کردن این سنت داریم.

۹۹۲۷/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.