پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز برداشت گل‌محمدی از مزارع دودانگه ساری، از اردیبهشت ماه

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:  طی سال‌های گذشته شاهد مهاجرت مردم منطقه دودانگه به شهرستان ساری بودیم که در سال‌های اخیر بحث کشت گل‌محمدی نه تنها توانسته جلوی مهاجرت را بگیرد بلکه برخی که به‌دلیل بیکاری مهاجرت کردند را برگرداند.

طی سال‌های اخیر کشت گل‌محمدی مورد استقبال مردم محروم دودانگه قرار گرفته و برگزاری چهار دوره جشنواره توانسته آنان را دلگرم و امیدوار از این کشت کند؛ به‌طوری‌که زمین‌های بسیاری به کشت گل‌محمدی اختصاص یافته و همچنان نیز مورد استقبال مردم این منطقه است.

در کنار شالی‌کاران که بحث ویروس کرونا نگرانی‌هایی برایشان ایجاد کرده این روزها گل‌کاران منطقه دودانگه که در انتظار چیدن گل‌های خود هستند و روزهای پایانی اردیبهشت ماه را در مزارع می‌گذرانند امیدوار هستند شرایط بهتر شود تا بتوانند با خیالی آسوده نسبت به برداشت گل‌محمدی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت تعاونی گل محمدی و گیاهان دارویی دودانگه ساری در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: سطح زیرکشت گل‌محمدی در این منطقه ۲۰۰ هکتار است که اشتغال‌زایی بسیاری را به همراه داشته است.

اسماعیل خورشیدی افزود: تلاش بر این است شاهد جهشی چشمگیر در زمینه کشت گل‌محمدی باشیم و سطح زیر کشت گل محمدی را به ۵۰۰ هکتار برسانیم.

وی با اشاره به اینکه از نیمه دوم اردیبهشت ماه برداشت گل‌محمدی در منطقه آغاز می‌شود و ۸۰ بهره‌بردار این منطقه تلاش شبانه‌روزی خود را آغاز می‌کنند.

مدیرعامل شرکت تعاونی گل محمدی و گیاهان دارویی دودانگه ساری بیان کرد: از سال 90 کشت گل‌محمدی در منطقه دودانگه آغاز شد ولی به دلایل متعددی در این راستا شاهد وقفه بودیم ولی با تاسیس شرکت تعاونی این وقفه پر شد که برای توسعه کشت خود مردم پای کار آمدند.

خورشیدی با اعلام اینکه خریداری دستگاه گلاب‌گیری توسط این شرکت تعاونی نگرانی مردم برای فروش محصولات را از بین برد، خاطرنشان کرد: حتی اگر فردی یک گل داشته باشد اعضای شرکت تعاونی باحضور در محل گل‌ها را تحویل گرفته و برای جمع‌آوری گل در مسیرهای مختلف روستاهای دودانگه خودرو قرار دادیم تا کشاورزان در فرآوری محصول با هیچ مشکلی مواجه نشوند./ فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.