پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آسیب پذیر بودن مشکل عمده بخش کشاورزی مازندران است

0

ایسنا/مازندران مدیر عامل اتحادیه تعاونی تولید روستایی مازندران آسیب پذیر بودن را مشکل عمده بخش کشاورزی دانست و خواستار حمایت مالی در این بخش شده است.

حسین رزاقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی در این استان اظهار کرد: آسیب پذیر بودن کشاورزی مازندران مسبوق به سابقه بوده و هر بار و بنا به دلایلی که عمدتا بلایای طبیعی است از جمله سیل یا بارش برف، این بخش متحمل هزینه‌های سنگین می‌شود که این موضوع عملکرد اتحادیه تعاونی روستایی را نیز تحت شعاع قرار داده است.
وی آسیب پذیری بالای بخش کشاورزی استان را سبب بی رغبتی بخش خصوصی برای حضور در مباحث مالی عنوان کرد و گفت: سال‌ها است که کشاورزی از این رنج تاریخی برخوردار بوده و نیازمند حمایت مالی در این حوزه است بنابراین نقش و جایگاه صندوق حمایت از تولید در این موضوع خاص برجسته می‌شود.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی تولید روستایی مازندران با بیان اینکه اقتصاد استان بر پایه کشاورزی است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط بازار و مباحث عرضه و تقاضا و نیز موضوع امیدبخشی به مردم، تعاونی می‌تواند با پرداختن به تولید نقش پر رنگی ایفا کند.
رزاقی کشاورزی را بهترین بستر برای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا و تاثیر آن بر تکانه‌های مختلف اقتصادی علاوه بر بازار و تولید بخش خصوصی نیز دچار صدماتی شد بنابراین ما میتوانیم با توجه به ابلاغیه مقام معظم رهبری در رابطه با اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی با برنامه ریزی دقیق و هدفمند کردن منابع مالی در بخش کشاورزی به افزایش بهره‌وری دست پیدا کنیم. 
وی از کاهش سطح تولید در مازندران سخن گفت و یادآور شد: برنامه‌ریزی‌های ما باید در جهت کاهش هزینه برای افزایش راندمان تولید در واحد سطح و همچنین استفاده بهینه از نهاده‌ها در زمان‌های مناسب با کمک گرفتن از منابع تسهیلاتی صندوق با نگاهی به مشکلات زیست محیطی پایه ریزی شود.
مدیر عامل اتحادیه تعاونی تولید روستایی مازندران از حمایت‌ها و مساعدت‌های مناسب و شایان صندوق حمایت برای تولید دانه روغنی کلزا در راستای خود اتکایی خبر داد و افزود: توزیع به موقع نهاده و کمک به مدیریت علمی مزارع در این زمینه در دستور کار است و هزینه‌ها در انتهای کار و زمان برداشت محصول از کشاورزان دریافت می‌شود.
رزاقی به وجود بیش از ۴۵۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان اشاره و خاطرنشان کرد: تشکل‌ها در تمام مناطق استان نمایندگان واقعی بهره برداران هستند که می‌توانند با دریافت کمترین منابع مالی بیشترین اثر بخشی را عملیاتی کنند.
وی در پایان مراحل دریافت تسهیلات از صندوق تعاون را بسیار کوتاه و بدور از بروکراسی سنتی توصیف کرد و افزود: بهره برداران متقاضی می‌وانند به روشی ساده، منابع را به موقع دریافت کنند و با برنامه‌ریزی لازم در حوزه تولید برای تحقق اثربخشی بالا بکار گیرند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.